Ministrul Daniel David: Încercăm să ducem în școli sisteme de inteligență artificială care să ajute și să ofere asistență profesorilor, nu doar în actul de predare, ci și în utilizarea tehnologiei

241 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
”Calea este ca profesorul să știe elemente de bază de utilizare a tehnologiei”, a declarat recent ministrul Educației, Daniel David, la „Conferința națională pentru profesori NextEd Teach: Learn | Create | Display”, organizată de Edupedu.ro. Mai exact, ministrul afirmă că se bazează pe „trainigul profesorilor” și pe profesorii tineri care intră în sistem, nu neapărat pe angajarea unor persoane responsabile pentru sprijin tehnic.

Întrebat de moderatorii conferinței dacă profesorii pot implementa eficient metode moderne de predare bazate pe tehnologie, în lipsa unui asistent sau coordonator digital în școală, ministrul Educației a afirmat că un singur astfel de post nu va fi de ajuns, în școlile mari mai ales, și că mai important este „trainigul profesorilor” în acest sens.

Redăm integral răspunsul ministrului Educației și Cercetării pe acest subiect:

Edupedu: Aș avea o întrebare, domnule ministru, dar pot implementa eficient și consistent cadrele didactice metode noi de predare, care includ și noile tehnologii, fără ca în școli să existe un post în plus de asistent, de profesor sau de responsabil, de coordonator al aplicațiilor digitale, pe care toți profesorii le folosesc la ore?

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Mai greu și treptat. Dar vă spun, în același timp, într-o școală mare, un singur post nu va ajunge. Va trebui mai multe posturi, deci, altfel spus, noi trebuie să ne hotărâm că vrem acest lucru, să înțelegem că sistemul nostru educațional, mă gândesc ce cuvânt să folosesc sau ce cuvinte să folosesc ca ministru, ca psiholog, știu ce aș fi spus. Este complicat, complex și complicat. Una este cum ar trebui să arate și cum am vrea noi să arate și alta este cum funcționează și cum putem să-l ducem înainte, într-o zonă a proximei dezvoltări, care încă e departe de cum ar trebui să arate, dar mergem în direcția respectivă.

Așa că eu mă bazez foarte mult pe trainingul profesorilor. Mă bazez foarte mult pe evenimente de acest tip, pe faptul că încep să intre în sistem profesori tineri, care fac parte din generația celor care sunt nativi digitali, fiindcă, până la urmă, dacă ne așteptăm cumva că eu sunt profesor, nu le prea am cu tehnologia și cineva vine și îmi pregătește lucrurile și eu practic mă comport tot într-o variantă clasică, nu înțeleg eu exact ce-i cu tehnologia, dar o pot folosi, nu asta este calea. Calea este ca profesorul să știe elemente de bază de utilizare, să deschidă tabla inteligentă, să știe unde să se conecteze, unde să caute informația, cum să salveze conținuturile care erau acolo și așa mai departe. Dacă ne așteptăm că o să avem un ajutor pentru fiecare profesor, este nerealist.

Cred, de exemplu, că putem face altceva, un sistem de inteligență artificială. Colaborăm și cu diverse companii mari, pot să menționez două, că le am în minte și avem parteneriate cu ele – Google, Microsoft, dar și altele – cu care încercăm să ducem în școli sisteme de inteligență artificială care să ajute și să ofere asistență profesorilor, nu doar în actul de predare, ci și în utilizarea tehnologiei. Adică tehnologia te ajută să folosești tehnologia. Lumea se schimbă, dar trebuie și noi să înțelegem că pașii se fac treptat și că va fi o diferență între unde vrem să ajungem și unde ar fi bine să ajungem și unde putem ajunge. În logica resurselor pe care le avem, vestea bună este că mergem în direcția respectivă. Poate nu cu viteza dorită de toată lumea, dar mergem în direcția respectivă.

  • Conferința națională NextEd Teach – Learn | Create | Display, un eveniment dedicat profesorilor care doresc să transforme școala într-un spațiu de învățare conectat la realitatea secolului XXI, a reunit în Aula Magna a Academiei de Studii din București lideri din Educație, universități, tehnologie și administrație. Cu participarea ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, conferința a marcat lansarea oficială a conceptului LCD – Learn Create Display, un model pedagogic centrat pe învățare activă, creativitate și vizibilitatea rezultatelor elevilor.
  • Organizată de Edupedu.ro, cu sprijinul Nextlab.tech și Samsung Electronics România, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București și Academia de Studii Economice din București, conferința a inclus prezentări inspiraționale, sesiuni practice și demonstrații live, oferind participanților strategii concrete și soluții digitale pentru o predare modernă. Aproape 200 de profesori, directori de școli și inspectori școlari au participat la acest acest eveniment inspirațional.

3 comments
  1. Tehnologia AI nu e pt oricine.
    Trebuie sa ai deja cunoștințe solide înainte de ai cere asistență, altfel tehnologia te va adânci in erori inimaginabile.
    Toate versiunile actualizate aberează pur si simplu doar pt ca sunt programate să răspundă cu orice preț la orice, oricând.

  2. Pentru că din ce în ce mai mulți tineri din prezent sunt nemulțumiți de sistemul de învățământ, ei ajung să se detașeze de experiența de învățare, iar tehnologia devine pentru ei o formă de a „trișa” la sarcinile școlare.
    Așa ajung tinerii de azi să nu mai dezvolte abilități umane de bază pe care școala ar trebui să-i ajute să le dezvolte. Efectele nu se vor vedea acum pe piața muncii din România, ci în anii care urmează .Acești copii, care sunt învățați să trișeze, intră peste 10-20 de ani într-o piață a muncii care va fi hipercompetitivă și nici nu o să facă față.
    Doar că nu inteligența artificială le va fi cel mai mare competitor, cum am putea fi tentați să credem, ci ei înșiși. Tinerii care nu depun eforturi să învețe cum să-și folosească în primul rând inteligența nativă și abilitățile umane, înainte de a folosi tehnologia AI, riscă să aibă probleme în a-și găsi un job în viitor și să se descurce mai greu profesiile pe care și le aleg.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Licența didactică cu dublă specializare „o să ne ajute să stabilizăm profesorii în școli”, spune ministrul Educației: Ei să-și facă mai ușor normele, adică să poată preda matematică-fizică, fizică-chimie, chimie-biologie

Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat că licența cu dublă specializare „o să ne ajute să stabilizăm profesorii în școli, pentru că e mare nevoie de profesori care să înțeleagă…
Vezi articolul
Cei cu medii sub 5, școli profesionale

EXCLUSIV Institutul care elaborează curriculumul școlar se comasează cu instituția care concepe subiectele de examene: Centrul Național de Politici și Evaluare, numele noii instituții care unește IȘE și CNEE

Guvernul Orban a comasat astăzi, prin Ordonanță de Urgență, două instituții din subordinea Ministerului Educației. Este vorba despre Institutul de Științe ale Educației (care concepe curriculumul și programele școlare) și…
Vezi articolul
10 lei

Toți oamenii responsabili cu salarizarea profesorilor din școli și inspectorate, chemați la o videoconferință organizată luni, 27 noiembrie, de Ministerul Educației, pentru explicații despre modulul de plată a diferențelor salariale

Contabilii și personalul responsabil cu salarizarea din școli și inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) sunt convocați luni, 27 noiembrie, de la ora 10, la o videoconferință generală pe tema plății diferențelor salariale…
Vezi articolul