Ministrul Educației: O problemă este din modul în care se predă la clasă. În loc să ne concentrăm pe învățarea vizibilă de către fiecare copil și pe sinteză, analiză, da, consolidarea pe ce înseamnă informație de bază, cultură generală, încercăm să facem mult din toate

42.605 vizualizări
Foto: Alex Tudor/ Agerpres Foto
„Deși am făcut o reformă curriculară acolo, deși specialiștii ne spun că programele sunt aerisite la clasă, copiii resimt în continuare o încărcare prea mare, spun ei, pe anumite discipline, mai ales la gimnaziu”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la Digi 24. Aceasta a spus că „o cauză vine din modul în care sunt realizate manualele” și „o altă problemă este din modul în care se predă la clasă.

Moderator: Mulți dintre părinții care se uită acum la noi așteaptă de la dumneavoastră o veste în legătură cu marfa, cantitatea de informații pe care o primesc copiii lor. Mulți părinți, cred, consideră – și nu numai părinți, specialiști în educație spun că la școală în România se învață prea mult și prea mult inutil. Ce aveți să le spuneți, cât din această cantitate va fi dată deoparte și cât din restul va fi adaptat secolului 21?

Ligia Deca: Aici sunt mai multe, mai multe discuții. Prima este legată de ciclurile educaționale, unde deja s-a făcut reformă curriculară, ciclul primar și ciclul gimnazial. Deși am făcut o reformă curriculară acolo, deși specialiștii ne spun că programele sunt aerisite la clasă, copiii resimt în continuare o încărcare prea mare, spun ei, pe anumite discipline, mai ales la gimnaziu. O cauză vine din modul în care sunt realizate manualele, care merg mult peste ce ar fi decent din punct de vedere al cantității de informații. O altă problemă este din modul în care se predă la clasă. În loc să ne concentrăm pe învățarea vizibilă de către fiecare copil și pe sinteză, analiză, da, consolidarea pe ce înseamnă informație de bază, cultură generală, încercăm să facem mult din toate. Aceasta este o chestiune de mentalitate, de pregătire a cadrelor didactice, de formare inițială și de regândire a formării continue.

Toate acestea sunt cuprinse în legea educației, dar va mai dura puțin până când vedem efectele acestor noi tipuri de formări. De exemplu, avem un profil nou a cadrului didactic sau standarde profesionale pentru fiecare tip de cadru didactic. Asta se va vedea în câțiva ani, în modul de predare.

Informații de context

Profesorii trebuie să adapteze metodele de predare în funcție de felul în care elevii învață și de nevoile lor, arată proiectul privind profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic.

În luna martie, Edupedu.ro a scris că învățătorii din România simt o nevoie acută de dezvoltare profesională, dar numărul celor care au astfel de oportunități este redus, în timp ce consultările cu alți profesori, pe teme de predare, sunt o practică foarte rar întâlnită. Acesta este unul dintre contrastele majore în activitatea și formarea cadrelor didactice din școala primară, ce reies dintr-un o cercetare privind predarea Matematicii în învățământul primar din România, realizată de British Council în parteneriat cu Romanian-American Foundation.

O mare majoritate a profesorilor (71%) consideră că a face față diferitelor niveluri de abilități ale elevilor reprezintă o provocare și își doresc cursuri de formare privind modul de abordare a nevoilor individuale ale elevilor, conform cercetării ​​Matematica în învățământul primar din România.

Citește și:
Elevii trebuie să sesizeze absențele profesorilor către director, spune Ligia Deca: Să nu închidă ochii. Aceste absențe nu fac altceva decât să le saboteze propriile șanse pentru un parcurs educațional de succes
„România suferă” de pe urma rezultatelor foarte slabe ale educației / Aproape toți indicatorii privind educația și formarea – în stare „critică”, arată un nou raport al Comisiei Europene, la un deceniu de reforme Iohannis-Deca
Învățătorii din România participă foarte puțin la programe de formare, se consultă foarte rar între ei, dar simt nevoia acută de dezvoltare profesională / Diferențe substanțiale între percepțiile profesorilor și predarea efectivă, „bazată pe manual” – studiu privind predarea Matematicii în școlile primare
Profesorii din școli și licee trebuie să cunoască fiecare elev și modul în care învață pentru a-și adapta predarea – proiect profilul profesorilor
Primele momente ale unei ore sunt esențiale, spun profesorii. Strategii de implicare a elevilor de la început

32 comments
  1. Sunt o mama cu un copil cu dizabilitati si sunt in calsa cu el sa-l ajut la invatat. Este o scoala de masa.
    Cea ce am observat este ca, asa de incarcat este materia, ca copii nu au destul timp sa invete, sa exerseze o tema, in fiecare ora se ia lectie noua. La matematica si nu numai, acest lucru nu e bine. Observ ca chiar si copii care sunt mai isteti si invata bine, au probleme. Cred ca materia ce se preda trebuie regandit.

  2. Ce pretenții aveți de la doamna ministru asa I se dictează. În România nu se schimba nimic asa se impune. La ce ne trebuie noua latina. oricum este o limba moarta. La ce ne trebuie noua istoria evreilor. de parca evrei cunosc istoria romanilor. Dacă va duceți în alte tari o sa vedeți ca străinii nu au nici măcar un gram de cultura generala. despre ce vorbim. Suntem prea deștepți pt alții. ar cam fi cazul sa fim un pic analfabeți și inculți. precum sunt și cei aleși. Da bine în afara. de ce nimic nu se schimba în România. pt. ca se impune sa rămânem ca în anul 1950. Despre ce scoala vorbim dacă va uitați bine toți sunt niște incompetenți. Copii care nu știu sa scrie și sa citească în clasa a 8 a. pai cum au trecut ei clasa a doua? Trăiască banul și Pila! Pot sa o întreb și eu pe dna. ministra cu a ajuns acolo. sau pe domnul Iohanis cum a ajuns în partid și apoi lau pus pe lista de președinte?Cati bani au dat la partid? SI VOI VRETI SCOALA? Care scoala. Cine sa schimbe învățământul când cei care sunt profesori în ziua de azi.cred ca 95%. sunt incompetenti.Mi-am dus nepotul la gradinita de stat de 4 ore și educatoarea care mai are vreo 10 ani pina la pensie și directoarea neau spus din start:”dacă copilul plinge îl luați acasa ca eu am copiii mei sin grupa mica care acum la grupa mare doar ma uit la ei și incremenesc” și vine directoarea și spune vai dacă copilul plinge tb dus la psiholog. despre ce vorbim. sau vin părinții și spun ca vin copii loviți cu vânătăi și spun acasa cai bare la geadinita ca nui cuminte și vine marcata la educatoare și ii spune ca dacă este educație cu bătaia îl ținea ea acasă și nu-l trimitea la gradinita. ea la trimis la gradinita sa fie educat nu bătut. despre ce vorbim? Ce scoala vreti dacă de la gradinita asa este primit un copil și educat. Asta e învățământul din București și din tara.

  3. Se tot vorbește de aerisire și doamna ministru e mereu de acord, dar în același timp bagă istoria evreilor la școală fără să scoată altă materie din orar. De ce trebuie eu să-mi pierd clasa a XI-a cu 2 ore de istorie la științele naturii, 1 despre evrei (la care a venit profesorul, și fără nici cea mai mică exagerare, ne-a spus printre altele că “evreii au dorit exterminarea popoarelor din Canaan pentru că erau poporul ales și era țara aleasă în viziunea lui Avraam” și cel mai revoltător, cu mândrie în ochi, că “scopul măreț al evreilor este să cucerească Gaza”), în condițiile în care anul acesta este cel mai important pentru cineva care vrea să dea la medicină (pentru că, bineînțeles, tot cu programa ei aerisită, tanti asta ministră a uitat că la liceu nu s-a schimbat nimic și încă învățăm ca acum 30 de ani, cu programe care de exemplu la fizică nici nu se potrivesc cu cele d ela matematică (ai nevoie de noțiuni la fizică care se fac 2 clase mai târziu la matematică), și că, pentru mediciniști, toată materia de examen este încă condensată în DOAR clasa a XI-a, în condițiile în care în clasa a VIII-a, a IX-a și a XII-a materia este mai mult sau mai puțin identică la biologie, iar a X-a este efectiv cea mai inutilă clasă în care nu se învață ABSOLUT nimic nou la biologie, fiind doar noțiuni reluate și care se reiau în clasa a XI-a scrise în singurul manual aprobat care e vai de el…

  4. Felicitări pentru articol și modul în care am fost informată despre ministrul educației… Deocamdată e inutilă poate pe viitor se descurca mai bine… Felicitări și mult succes în continuare! 😊😊😚

  5. Ar trebui sa vă axați pe gândirea elevului. Opriti-va cu modalitățile astea distructive al învățământului. Lăsați copii să gândească, nu-i transformați în legume

  6. Femeia asta care n a predat o secundă la catedra in viața ei, e specialista si pe predarea la clasa…Programe aerisite…Ferească Dumnezeu! Toata materia este stufoasa , obositoare si neatractiva pentru elevi…Mergem lectia si ziua…In clasele primare, e horror…Foarte multa informație pentru niste copii atat de mici…Invatamantul a devenit o epava…👎👎👎👎👎

    1. Perfect adevărat! Programele școlare sunt încărcate. Nu ai timpul necesar să faci o consolidare adevărată, chiar dacă adaptezi programa la nivelul clasei cu care lucrezi!

      1. Și…jumătate din ora de curs se pierde cum profesorul încearcă sa le reamintească unora ca se afla intr-o instituție de învățământ,nu pe maidan! Abia după ce se potolesc primatele,se poate trece la predarea lecției!

  7. manualele dinainte de 89 erau foarte bune ,conțineau noutiuni de bază,respectau principii psihopedagogie și ilustrate corespunzator! Le- au eliminat,pentru că cineva trebuia să ia niste bani!

    1. Și erau atat de eficiente,încât nu era nici vorba de auxiliare!Dar…deh…trebuie sa mănânce și gura “ilustrilor” o pâine!

  8. De ce nu avem niște Repere de Planificări Anuale la materii precum Matematica pentru clasele de seral? Toate planificările de pe net pentru clasele de seral au variații largi și diferențe majore. Niciuna nu corespunde cu alta în privința materiei. Toate sunt neclare, aproape că nu folosesc la nimic. Asta spune că cei care le-au conceput, în general profesori de pe Didactic.ro, nu știu nici ei bine de unde pănă unde se face. De ce nu propune Ministerul Repere Metodologice, așa cum a făcut în alți ani la clasele de zi? Am ști exact ce dorește să facem, s-ar elimina toate neclaritățile, și de unde pănă unde ține materia.
    PS: Planificările cuprinse în ”REPERE METODOLOGICE pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022-2023” sunt un exemplu foarte bun în acest sens. De ce nu s-au făcut și pentru clasele de seral?

    1. ți se pare că seralul chiar daca xista in România de azi? vise. prostituție intelectuală pentru niște profesori puturoși și elevi și mai sit

  9. Stimata doamnă,
    Ați fost mințită. Nu ați aerisit nimic. Poate caloriferele. Materia este aceeași, profesorii simt povara sarcinilor administrative și nepăsarea dumneavoastră, iar elevii resimt suma celor menționate mai sus.
    Vă bateți joc de profesori, de părinți și de elevi.
    Dar mai simțim ceva. Speranța domnului Iohannis.
    Ne merităm soarta pentru că ocupați funcții decizionale și habar nu aveți ce trebuie facut. Speranța mea este, să nu vă mai vad nici pe dumneavoastră, nici pe Iohannis. Și ați fac bine sa vă luați si consultantii cu dumneavoastră. Sunt la fel de incompetenți ca și dumneavoastră. Mai aveți și tupeu sa mergeți în rândul copiilor sa va lăudați și să mințiți cu zâmbetul pe buze. Va propun sa mergeți într-o școală de la sat. Poate așa, veniți cu picioarele pe pământ.

  10. Comentează cineva,care in viata ei nu a predat o oră în fața unei clase în care sunt copii de diferite capacități ,interese,probleme.
    Doar așa de curiozitate ,știe oare d-na cate genii sunt într-o clasă?
    Dar,mă rog,la învățământ și la sport se pricepe cam toată lumea în tara asta☺️

  11. Clasicul discurs despre reformele educației. Sigur, copiii se plâng că au prea multe informații inutile, dar ce-ar fi să le băgăm pe gât și mai multe chestii de „bază”, nu? Cultură generală pe pâine și sinteză cât cuprinde. Că doar știi, e absolut esențial să știi fiecare os dintr-un dinozaur dispărut sau să memorezi poezii întregi, pentru că exact asta te ajută să-ți plătești chiria în viața reală.

    Și manualele? Vai, manualele! Parcă sunt scrise de extratereștri care n-au vorbit niciodată cu un copil. Dar stai liniștit, că formăm profesori să predea… în vreo câțiva ani. Până atunci, ne mai uităm la ceas și ne întrebăm de ce nimic nu se schimbă. Știi, doar o altă zi în paradisul educației românești!

    1. Doamna ministru,

      De ce în era digitalizarii nu se fac ore mai multe de informatica la gimnaziu dar în schimb se face limba latina?

      Manualele…sa fim serioși…unele au si greșeli de ortografie…Ar merita o revizuire.

    2. De ce se fac și materii inutile,precum limba latina? de ce nu mai multe ore de engleză sau alta limba de circulație internațională? unde sunt absolvenții de germana și spaniola? sau mai multe ore de informatica …dar în nici un caz latina sau filozofie…(filozofie doar la uman-la liceu…dacă se considera necesar).

  12. Birocrația în epoca Deca a ajuns la nivelul ridicolului.
    Sugestia mea este ca doamna ministră să se retragă în bucătăria ei, dacă are, unde intoxică mult mai puțini indivizi cu măncarea pe care gătește și servește.
    Întrebare : persoana aceasta ridicolă la ce se pricepe? Eu personal nu am putut da seama.

  13. Afirmatia Doamnei Ministru este urmatarea:

    O altă problemă este din modul în care se predă la clasă. În loc să ne concentrăm pe învățarea vizibilă de către fiecare copil și pe sinteză, analiză, da, consolidarea pe ce înseamnă informație de bază, cultură generală, încercăm să facem mult din toate.

    – pentru toata lumea e clar ce spune prin aceasta propozitie? un profesor care merge la clasa, ce ar trebui sa schimbe în modul de predare pentru a rezolva aceasta problema identificata de Doamna Ministru?

  14. Deci ”cauza vine”, ”manualele merg”. Credeam ca stau pe loc, lol.

    Noi concepte inventeaza șalupista. Ar trebui sa primeasca un premiu sau poate face un doctorat in didactica.
    ”Invatarea vizibila”, nu oricum, ci catre fiecare copil.
    Doamna doctor revalorizeaza sinteza si analiza. Adica analiza si sinteza. Wow, uitasem de tot de astea.

    Bre, doamna doctor, nu e o problema de formare. E o problema de conceptie a programelor scolare. E elitism. Si multa incompetenta.

    A se vedea cu au rezolvat in UK problema: au tinut cont de dezvoltarea copilului, au clarificat ce este esential sa invete si ce NU trebuie sa invete la o anumita varsta:

    https://www.edupedu.ro/elevii-sa-linga-inghetata-sa-planteze-legume-sa-framante-aluatul-experiente-esentiale-recomandate-de-societatea-regala-de-chimie-pentru-reforma-curriculumului-de-stiinte-in-scoal/

  15. Se fac si maldare de hartii. Pana in octombrie(si nu numai) se fac cereri, tabele pt transport, dosarele de bursa, tabele pt x (2,3)tipuri de bursa, raport catedre, tabele pt parintii plecati in strainatate, planificari, planuri manageriale si cate si mai cate inventate zi de zi si schimbate eventual in fiecare an… Desigur, intre timp se lucreaza si cu atentie si individual la clasa….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Regulile de începere a școlii în Israel, țara cu număr record de vaccinați, dar unde numărul cazurilor Covid a crescut vertiginos: în orașele “roșii”, clasele de liceu cu rată de vaccinare sub 70% trec online

Școlile israeliene vor putea să administreze vaccinuri împotriva Covid-19 în timpul programului, iar în orașele cu incidență ridicată clasele unde mai puțin de 70% dintre elevi s-au vaccinat vor trece…
Vezi articolul

Proiect USR: Înscrierea la facultate – printr-o platformă digitală la nivel naţional / „Sistemul educaţional din România trebuie să ţină şi el pasul cu avansul tehnologic”, susține unul dintre inițiatorii proiectului

Înscrierea la facultate ar putea fi facilitată prin intermediul unei platforme digitale la nivel naţional, administrată de Ministerul Educaţiei, potrivit unui proiect depus la Parlament de deputata USR Diana Buzoianu…
Vezi articolul