Ministrul Educației: Profesorii care sunt implicați în organizarea olimpiadelor nu mai sunt cu capul la ore, la ceilalți copii

33.600 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Ministrul Educației și Cercetării a afirmat, în cadrul unei conferințe de presă, că „profesorii care sunt implicați în organizarea olimpiadelor nu mai sunt cu capul la ore, nu mai sunt cu capul la ceilalți copii”. „Ca să spun așa, armata care organizează olimpiada e atât de mare pentru 2% dintre copii, ceea ce nu este ok”, a precizat acesta.
  • UPDATE 18:25 Raportul QX a fost publicat de ministerul Educației și Cercetării și poate fi consultat mai jos în articol

Daniel David a spus că, uneori, olimpiadele își pierd esența pe care au avut-o, deoarece devin niște „căi de a evita anumite proceduri de examen sau de admitere într-un nivel educațional, ceea ce nu este un lucru bun”:

„Uneori, olimpiadele își pierd esența pe care au avut-o. Olimpiada este pentru că-ți place competiția și vrei să câștigi într-un domeniu. La noi au început să se instituie adesea ca fiind niște căi de a evita anumite proceduri de examen sau de admitere într-un nivel educațional, ceea ce nu este un lucru bun, fiindcă faci un rău foarte mare ideii de olimpiadă. De aceea, eu cred că ministerul, financiar, ar trebui să susțină nu mai mult decât o olimpiadă pe disciplină, dar sunt de acord ca, împreună cu asociațiile profesionale și științifice, sub egida ministerului, să se întâmple o mulțime de alte olimpiade, cu teme mai specifice, dar care să nu fie asumate financiar și administrativ de către minister. Vă spun sincer, nu le putem duce”, a menționat ministrul.

Ministrul Educației a vorbit despre profesorii care sunt implicați în organizarea olimpiadelor:

„Profesorii care sunt implicați în organizarea olimpiadelor nu mai sunt cu capul la ore, nu mai sunt cu capul la ceilalți copii, ori, uitându-te în anumite domenii, vezi că, ca să spun așa, armata care organizează olimpiada e atât de mare pentru 2% dintre copii, ceea ce nu este ok.

Dar, repet, asta nu înseamnă că nu susțin olimpiadele, le susțin, o să finanțăm, dar o să aștept implicarea societăților științifice și profesionale, în parteneriat cu ministerul, să-și asume organizarea altor olimpiade.”

DOCUMENT Raportul QX lansat de ministrul Daniel David luni, 19 mai 2025:

Informații de context. Amintim că în anul școlar 2024–2025, Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a emis ordinul nr. 3025/2025, care prevede că olimpiadele și concursurile școlare naționale sunt destinate exclusiv elevilor din învățământul secundar (clasele V–XII/XIII). Aceasta este prima dată când participarea elevilor din clasele primare la olimpiade este interzisă printr-un ordin de ministru și primul semnat de Daniel David.

Iar la concursurile din calendarele de proiecte educaționale extrașcolare (CPEERI – regionale și CPEENI – naționale și internaționale) 2025, elevii de clasele primare nu pot să treacă în etapele finale, adică națională, respectiv internațională.

Elevii olimpici se pot înscrie la liceu, fără să mai susțină Evaluarea Națională 2025, potrivit ordinului nr. 3.684 publicat pe 11 martie, în Monitorul Oficial. Până pe 31 august 2025 se realizează înscrierea și repartizarea elevilor care au obținut în gimnaziu premiul I la etapa națională a olimpiadelor școlare organizate și finanțate de Ministerul Educației și Cercetării sau au obținut premiul I, II sau III la competiții internaționale recunoscute de MEC, conform ordinului.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Maratonul olimpiadelor naționale în vacanța de primăvară a elevilor: peste 20 de competiții în cele 6 zile libere – calendar
Ministrul Educației, despre interzicerea concursurilor și olimpiadelor școlare la clasele primare 2025: Stimulează prea devreme industria meditațiilor și focalizări prea timpurii pe anumite domenii, ignorându-se altele tot de bază
Daniel David, despre tăierea concursurilor și olimpiadelor școlare la clasele I-IV: În ciclul primar important este să construim elementele de bază ale competențelor cheie. Acest nivel elementar trebuie dezvoltat în ritmul fiecărui copil
Ministrul Educației, Daniel David, despre olimpiadele școlare 2025 care se suprapun: Nu avem ce face. Oamenii vor atât de multe combinații încât nu avem atâtea ore și zile în an ca să le separăm – VIDEO
Profesorii fac mai mult decât voluntariat, ei nu și-au primit banii de cazare și transport de la ultimele două olimpiade, spune Adrian Iftene, președintele comisiei de la Naționala de Informatică – gimnaziu 2025
Ministrul Educației și Cercetării: Nu știți câtă presiune directă vine pe mine, ca ministru, să nu suprapun diverse olimpiade, ca să poată participa copilul la câte 2-3 / Școala este despre dobândirea de competențe, olimpiada înseamnă excelență într-un domeniu, nu poți să fii excelent în toate domeniile
Profesorul de informatică Adrian Panaete: Tot ce facem la olimpiade facem din pasiune, voluntar, fără beneficii materiale, cu gândul la niște copii excepționali pe care îi admirăm și îi respectăm
„Olimpiada pe banii profesorilor”. Mai multe cadre didactice din Comisia centrală a Olimpiadei Naționale de Germană 2025 reclamă refuzul ISMB de a deconta banii pentru cazare și masă: „Este un abuz administrativ și o lipsă totală de respect”
Emanuela Cerchez, profesoară de Informatică și membru în comisia centrală a Olimpiadei Naţionale de Informatică: Este o muncă de voluntariat. Nu suntem plătiţi pentru munca noastră. În acest an, inspectoratul şcolar de la care provin a refuzat să îmi deconteze cheltuielile pentru 3 competiţii / Apel public la Respect față de elevi și profesorii implicați
Deplasările profesorilor la concursuri și olimpiade de orice fel, cu autoturismul personal, trebuie să fie decontate – clarificare de la ministerul Educației, trimisă tuturor inspectoratelor școlare
OFICIAL Elevii calificați și profesorii însoțitori la concursuri, olimpiade și alte competiții primesc cazare la hotel și mese în valoare de 200 de lei pe zi, diurnă și asigurare medicală / Sumele pentru premiile la națională, nemajorate din 2022
Premieră în olimpiadele școlare: Profesorii, studenții, foștii olimpici și cercetătorii sunt plătiți cu ora pentru pregătirea elevilor din loturile naționale – hotărâre de guvern publicată în Monitorul Oficial
Olimpiadele școlare, masacrate în primul an de aplicare a noii legi a educației și folosite ca trofeu politic de ministra Ligia Deca

6 comments
  1. domnule ministru,o vorba buna pentru profesori aveți ?!
    de un an apăreți in interviuri și n am auzit nimic bun despre dascăli de la dvs….

  2. De 35 de ani copii nu au hrană calda în scoli . Oare este atât de greu ? Și încă o întrebare..într-un municipiu cu populația mare ,doar doua clase de liceu ??

  3. Domnule Ministru,
    Numirea dumneavoastră în funcție m-a făcut să sper că, în sfârșit, avem un ministru care este capabil să înțeleagă drama prin care trece sistemul de învățământ și este capabil să ia decizii înțelepte și eficiente. Am citit raportul dumneavoastră și am apreciat corectitudinea analizei și a identificării unora dintre cauzele care au dus la starea în care ne aflăm în prezent. Astăzi citesc însă un titlul care mă întristează profund. Domnule Ministru, în toamnă voi împlini 40 de ani de activitate. Predau fizică și am obținut rezultate la olimpiadele școlare din primul an de învățământ. Am avut 10 elevi calificați în loturile lărgite și patru elevi care au obținut medalii la olimpiade internaționale. Numai ei și cu mine știm câte weekend-uri, câte vacanțe am petrecut, tâmplă lângă tâmplă, rezolvând probleme grele și încercând să ne autodepășim. Nu a existat nici măcar un minut în care să merg la clasă și să mă ocup doar de ei, lăsându-i pe ceilalți să piardă vremea. Toată pregătirea pentru olimpiadă a fost acasă, în timpul nostru liber, neremunerată nicicum și, uneori, nerecunoscută. Să aud o asemenea afirmație de la oameni care nu știu asta și nici nu vor să o creadă, a devenit ceva aproape normal, dar să o aud din gura ministrului este dureros. Vă rog, Domnule Ministru, nu mai faceți astfel de generalizări. Nu știu câți dintre colegii mei fac acest lucru ( să neglijeze elevii clasei pentru a lucra cu olimpici), dar știu că lucrez într-o școală în care excelența este la ea acasă, avem anual mulți olimpici, de multe ori internaționali, și nu cunosc nici măcar un coleg care să procedeze astfel. Mai cunosc o mulțime de alți colegi, din oraș și din țară, care se vor simți, ca și mine, jigniți, triști și dezamăgiți de această afirmație, venită de la ministrul în care ne-am pus speranțe. Vă rog, Domnule Ministru, nu mai faceți astfel de generalizări, pentru că ele rănesc exact oamenii care au muncit mereu cu pasiune și care chiar încă mai țin pe umeri acest sistem. Și vă mai rog încă ceva, să vă gândiți bine în ce mod și cu ce pondere, dar și în ce măsură evaluarea profesorilor de către părinți și elevi va fi un beneficiu și va avea efecte pozitive asupra sistemului de învățământ. Și în general, cine și cum va face această evaluare. Nu îmi este frică de evaluarea părinților și a elevilor, un feedback este mereu binevenit, dar, credeți-mă, știu ce spun. Cunosc oameni care au doctorate și au grave carențe în ceea ce privește materia pe care o predau. Sper că nu ei ne vor evalua.
    Cu stimă,
    Un profesor care tot mai crede în dumneavoastră,
    Virginia Mîndruță Tănăsescu – Colegiul Național „B.P. Hasdeu” – Buzău

  4. Multa vreme, in scolile si liceele mai bune, pregatirea pt olimpiade a facut ca la clasa sa se lucreze doar cu 3- 5 elevi mai buni, restul fiind mai neglijati. In plus, profesorii aveau calificative de f.bine, prime, salarii de merit, etc. Dar aceasta pregatire ar trebui facuta in afara orelor de predare curenta la clasa. Dupa ore, ori sambata, profesorii sa faca ore in plus pt aceste olimpiade. Adica niste meditatii oficiale, platite de scoala.

    1. Corect!
      Se lucrează luni de zile cu câțiva elevi, restul își pierd timpul și nu fac nimic.
      Este valabil și pentru concursurile obscure nu doar pentru olimpiade .

    2. Exact, sunt de acord, pe vremea mea când mergeam la olimpiade rămâneam după ore și profesorul lucra cu noi suplimentar 30 minute. Ne dădea material din care sa învățăm suplimentar, apoi la următoarea întâlnire clarificam ce nu înțelegeam, tot după ore.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții își vor plăti integral abonamentele pentru transport în București din banii lor, iar apoi reducerea de 90% o vor recupera ca decont de la facultăți, susține Asociația pentru transport București-Ilfov – document

Abonamentele de transport în comun din București rămân la preț întreg pentru studenți în primă fază, chiar dacă potrivit legii aceștia trebuie să le achiziționeze cu 90% reducere. Pentru a…
Vezi articolul

Nicolae Ciucă și Marcel Ciolacu i-au chemat pe sindicaliștii din Educație la o altă rundă de negocieri, începând cu 13:30/ Noua ofertă a Guvernului: Creșterea etapizată a salariului unui debutant până la 4.000 de lei în următorii trei ani

Coaliția de guvernare i-a chemat pe sindicaliști la o nouă rundă de negocieri, începând cu 13:30, conform surselor G4Media. Actualul și, cel mai probabil, viitorul premier, Nicolae Ciucă respectiv Marcel…
Vezi articolul