Ministrul Educației și Cercetării, despre propunerile privind combaterea pseudo-științei: Oamenii trebuie să înțeleagă că sunt diferențe între numerolog și matematician, astronom și astrolog, vindecător-vraci și medic. Toate pot să existe pe piață dar nu toate se bazează pe știință în același fel

648 de vizualizări
Foto: Captură video
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a spus că oamenii trebuie să „înțeleagă că sunt diferențe între numerolog și matematician, astronom și astrolog, vindecător vraci și medic, parapsiholog și psiholog”. În cadrul unei sesiuni online pe pagina de Facebook a Ministerului, joi seara, în care a răspuns unor întrebări, Daniel David a prezentat câteva exemple privind cele două propuneri pe care le-a propus comisarului european pe Educație, Roxana Mînzatu, în cadrul întâlnirii de luni, de la București.
  • Amintim, Edupedu.ro a scris că ministrul Daniel David i-a propus vicepreședintei Comisei Europene, Roxana Mînzatu, în timpul vizitei acesteia la București, „două idei strategice la nivel european și care ar putea fi asumate de România”.

Ministrul Educației și Cercetării a spus că e nevoie de metode pentru a combate pseudo-știința, iar o propunere este aceea ca la nivel european, ocupațiile să fie prezentate mai bine oamenilor. Adică cetățenii să știe exact ce înseamnă anumite meserii, iar apoi „să aleagă și să apeleze la serviciile pe care le doresc”.

„Oamenii trebuie să înțeleagă că sunt diferențe între numerolog și matematician, astronom și astrolog, vindecător vraci și medic, parapsiholog și psiholog. Toate pot să existe pe piață. Oamenii pot să aleagă diverse servicii, dar nu toate au aceeași valoare epistemică. Nu toate se bazează pe știință în același fel”, a spus Daniel David.

Răspunsul integral al Ministrului Educației și Cercetării

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării: Am avut o întâlnire cu vicepreședinte a Comisiei Europene și comisarul pe educație, doamna Mînzatu, am discutat proiectele pe care Comisia le are zona educației și cercetării, ca să știm să ne ancorăm și noi și să ne legăm de acele proiecte, fiindcă vin și cu finanțare importantă. De asemenea, am făcut și noi propuneri concrete. Aș vrea, de exemplu, ca elementul de educație și de știință să apară pe rețelele de socializare la nivel european. Adică după ce, copilul sau o anumită persoană stă 30-40 minute pe o anumită rețea de socializare, 15, 20, 30 de secunde să apară un conținut cu rol educațional sau științific, astfel încât să contribuim la blocarea pseudo-științei. 

N-avem cum interzice rețelele de socializare, n-ai cum să le controlezi, dar le poți cere să aibă o componentă serioasă de educație și de știință.

Și cealaltă propunere a fost legată de faptul că ocupațiile care există la nivel european trebuie prezentate mult mai bine cetățenilor, nu doar români, ci și cetățenilor europeni, pentru că noi avem diverse ocupații, dar oamenii trebuie să înțeleagă că sunt diferențe între numerolog și matematician, astronom și astrolog, vindecător vraci și medic, parapsiholog și psiholog. Toate pot să existe pe piață. Oamenii pot să aleagă diverse servicii, dar nu toate au aceeași valoare epistemică. Nu toate se bazează pe știință în același fel. Și lucrul acesta trebuie comunicat și după aceea oamenii să aleagă și să apeleze la serviciile pe care le doresc. 

Informații de context

Luni, 3 februarie, ministrul Daniel David i-a propus vicepreședintei Comisei Europene, Roxana Mînzatu, în timpul vizitei acesteia la București, „două idei strategice la nivel european și care ar putea fi asumate de România”. Este vorba despre „integrarea științei și educației în zona rețelelor de socializare” și „prezentarea corectă a ocupațiilor, pentru a comunica informațiile adecvat cetățenilor europeni, ajutându-i astfel să fie mai bine protejați față de manipulare și pseudoștiință”, anunță Ministerul Educației și Cercetării. 

Într-un comunicat de presă, Ministerul Educației și Cercetării anunță că „doamna comisar Roxana Mînzatu a cerut leadership la nivel european din partea experților și instituțiilor din România. Pornind de la această invitație, ministrul Daniel David, pe baza unor discuții anteriore cu experți în domeniu, a avansat două idei strategice la nivel european și care ar putea fi asumate de România în acest context, mai precis:

(1) integrarea științei și educației în zona rețelelor de socializare

(2) prezentarea corectă a ocupațiilor, pentru a comunica informațiile adecvat cetățenilor europeni, ajutându-i astfel să fie mai bine protejați față de manipulare și pseudoștiință (angajament explicit și al programului actual de guvernare din zona de educație și cercetare-dezvoltare-inovare)”.

  • Amintim că și fostul ministru al Educației Daniel Funeriu a propus, în cadrul unei dezbateri organizate de Edupedu.ro, obligarea rețelelor sociale să livreze conținuturi educaționale. „Să ducem educația unde sunt copiii. Și iată prima mea propunere: să obligăm legal ca rețelele sociale să livreze obligatoriu conținuturi ca parte a curriculumului național. Spațiul virtual este și el teritoriu național, statul trebuie să păstreze prevalența constituției asupra acestui spațiu virtual. Dacă partea ludică e văzută de copii ca un drept, e esențial să creștem motivarea copiilor să acceseze conținuturi educaționale decât cele cu o componentă educațională mică. A doua propunere: să stabilim cum creștem motivația, engagementul copiilor în conținuturi relevante”, a declarat Funeriu, în 2021.
Citește și:
Integrarea științei și educației în rețelele de socializare, precum și prezentarea corectă a ocupațiilor pentru a proteja cetățenii de pseudoștiință – propunerile ministrului Daniel David avansate vicepreședintei Comisei Europene, Roxana Mînzatu


2 comments
  1. Dar e cam evident că vreți să introduceți numerologi la clase în loc de profesori de matematică! Cel puțin așa se vede din propunerile dumneavoastră de planuri cadru!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Cum sprijină guvernul britanic universitățile

Vaccinul împotriva COVID 19 al companiei Moderna va fi testat în curând și pe copii. Expert american în sănătate: E nevoie să știm, dacă îl dăm adolescenților, la ce să se aștepte părinții?

Compania farmaceutică Moderna intenționează să înceapă, în curând, testarea vaccinului său pentru coronavirus în rândul copiilor, scrie New York Times, care citează un anunț al companiei. Testele vor include copii…
Vezi articolul

Angajați ai Ministerului Educației au fost sancționați cu avertisment pentru greșelile gramaticale din ordinul care stabilește modul în care profesorii trebuie să le dea teme elevilor / David: Au primit avertisment cei care au redactat acel text

Proiectul de ordin privind temele pentru acasă, publicat pe 19 noiembrie pe site-ul Ministerului Educației, conține mai multe erori gramaticale, relatează eBihoreanul. Documentul are 14 articole pe mai puțin de…
Vezi articolul

Dezbaterile pe legile educației au fost suspendate în Comisia de Învățământ, pentru a doua zi consecutiv / Deputații sunt așteptați sâmbătă la ora 9 dimineața să reia votul pe amendamente

Ședința comisiei de învățământ din Camera Deputaților, pe legile Educației a fost suspendată vineri după-amiază, imediat după o pauză, pe motiv că unele amendamente privind colegiile pedagogice au fost amânate…
Vezi articolul

Ligia Deca: Mai avem la nivel național 19 unități de învățământ care funcționează în trei schimburi. De anul școlar viitor este ilegal să mai avem școli care desfășoară activitate în trei schimburi

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat în cadrul unui briefing de presă că „mai avem la nivel național 19 unități de învățământ care funcționează în trei schimburi”. Potrivit Ligiei Deca,…
Vezi articolul

Klaus Iohannis: Genocidul împotriva romilor este, adesea, ignorat și puțin studiat. Este important să fie studiat în școli, dezbătut public. Asumându-ne Holocaustul și atrocitățile petrecute în acea perioadă, putem preveni repetarea greșelilor

În contextul comemorării Holocaustului Romilor, președintele României, Klaus Iohannis a transmis un mesaj de omagiu, apreciind că e necesar să păstrăm memoria victimelor și să consolidăm eforturile de combatere a…
Vezi articolul

INTERVIU Iuliana Mănescu, profesoara care și-a convins elevii din rural să citească și să-și înscrie prezentările video după cărți la un festival național: Pentru ei a fost un efort supraomenesc să ducă o carte la bun sfârșit

Dacă vrei să faci ceva cu elevii, trebuie să vii tu ca profesor spre ei, să-i stimulezi, spune într-un interviu pentru Edupedu.ro Iuliana Mănescu, profesoară de Limba și literatura română…
Vezi articolul