Ministrul Educației: Vorbind cu colegii mei, am înțeles că Ministerul a permis ca școlile să scoată și jumătăți de normă pentru titularizare. Sigur că cel care se titularizează trebuie, până la urmă, să adune acele jumătăți în norme complete

5.496 de vizualizări
Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com
„Vorbind cu colegii mei, am înțeles că Ministerul a permis ca școlile să scoată și jumătăți de normă pentru titularizare”, a declarat Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, la prezentarea raportului săptămânal. Aceasta a mai spus că cel care se titularizează „trebuie, până la urmă, să adune, ca să spun așa, acele jumătăți în norme complete.”

Întrebare: De ce nu faceți titularizarea pe jumătate de normă?

Daniel David: Și titularizarea va fi unul din subiectele pe care le voi discuta sub aspectul diagnosticului și sub aspectul unor propuneri pentru îmbunătățire, în luna mai, așa cum am promis. Deocamdată, spun doar atât că, în ultimii ani, vorbind cu colegii mei, am înțeles că Ministerul a permis ca școlile să scoată și jumătăți de normă pentru titularizare. Sigur că cel care se titularizează trebuie, până la urmă, să adune, ca să spun așa, acele jumătăți în norme complete, dar sunt scoase și jumătăți de normă în posturile care se supun titularizării.

Recent, vicepreședintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), George Purcaru, a declarat la Cluj că articolul de lege care face referire la titularizarea pe jumătate de normă nu se aplică. „Ce împiedică astăzi Ministerul Educației să aplice acest articol de lege, în care vorbim despre mișcare de personal? Când un coleg de-al nostru nu are suficiente ore într-o unitate de învățământ, de ce nu i se completează cu aceste ore de remedial?”.

Informații de context

Din anul școlar 2024-2025, profesorii se pot titulariza și pe jumătate de normă, potrivit ordinului nr. 6.876 din 22 decembrie 2023. Ordinul aprobă normele metodologice privind încadrarea profesorilor din școli și grădinițe, precum și încadrarea în regim de plata cu ora. 

Art. 8 -„(2) În vederea ocupării prin concurs național, consiliul de administrație al ISJ/ISMB poate constitui catedre vacante viabile, conform art. 2 alin. (4), din cel puțin o jumătate de normă didactică de predare, potrivit dispozițiilor art. 207 alin. (4) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, la nivelul uneia sau mai multor unități de învățământ preuniversitar.”

Metodologia-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026 prevede că posturile didactice se constituie conform Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, adică cu posibilitatea titularizării pe jumătate de normă. Articolul de lege care face referire la jumătatea de normă este art. 177 (7).

Art. 8 – „(1) Constituirea posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învăţământ preuniversitar se realizează, cu încadrarea în numărul maxim de norme/posturi aprobat la nivelul ISJ/ISMB , conform planurilor-cadru de învăţământ aprobate prin ordin al ministrului educaţiei valabile pentru încadrarea personalului didactic de predare, potrivit anexei nr. 20, precizărilor transmise de Ministerul Educaţiei, pe baza prevederilor legale privind constituirea formaţiunilor de studiu, a proiectelor planurilor de şcolarizare propuse de unităţile de învăţământ aprobate cu sau fără modificări de către consiliul de administrație al ISJ/ISMB, în concordanță cu norma didactică de predare stabilită conform prevederilor art. 207 alin. (4)-(13) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare”, prevede metodologia-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026.

Iată ce prevede Legea învățământului preuniversitar 198/2023:

Art. 177 – „(7) În vederea ocupării prin concurs național unic, catedra este constituită din cel puțin o jumătate de normă didactică de predare, potrivit dispozițiilor art. 207 alin. (4), la nivelul uneia sau mai multor unități de învățământ preuniversitar. Procedura de constituire a posturilor didactice la nivelul sistemului de învățământ preuniversitar se aprobă prin ordin al ministrului educației.”

Foto: Art. 207 (4) din Legea învățământului preuniversitar 198/2023 – legislatie.just

Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Titularizarea pe jumătate de normă. George Purcaru, FSLI: Ce împiedică astăzi Ministerul Educației să aplice acest articol de lege? Când profesorul nu are suficiente ore la școală, de ce nu i se completează cu aceste ore de remedial?
Regulamentul pentru încadrarea profesorilor pe posturi, publicat în Monitorul Oficial. Profesorii titulari și cei angajați pe perioadă determinată pot fi încadrați în regim de plata cu ora până la o jumătate de normă didactică de predare
OFICIAL Profesorii se pot titulariza și pe jumătate de normă din anul școlar 2024-2025


1 comment
  1. Tovarășul ministru nu aplică prevederea din simplul motiv că nu vrea să plătească orele remediale, desigur. Sau este un motiv ascuns care îmi scapă?… Oricum, îmi miroase a schimbare a legii învățământului în defavoarea cadrelor didactice… Este singurul ministru al învățământului care acționează împotriva angajaților din sistem!… Chiar nu observă nimeni?!…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Standardele actualizate de echipare a școlilor pentru digitalizarea lucrărilor elevilor la examenele naționale, a sălilor de clasă și laboratoarelor de informatică / Laptopurile profesorilor trebuie să aibă un program antivirus 

Standardele de echipare pentru sălile de clasă și laboratoarele de informatică, precum și cele pentru echiparea școlilor în vederea organizării și desfășurării evaluărilor standardizate au fost actualizate, potrivit unui ordin…
Vezi articolul

Consiliile Județene nu vor să acorde transport gratuit elevilor navetiști și propun păstrarea deconturilor pentru viitoarea lege, invocând contracte încheiate deja / Szabo Odon, UDMR: Licitațiile pentru trasee nu s-au făcut la două treimi din consilii, menținând mafiile cu care o parte dintre acestea sunt în legătură

Consiliile Județene nu vor să acorde transport gratuit elevilor navetiști și propun ca banii să ajungă direct la școli prin Inspectoratele școlare, adică să nu mai fie acordați prin Consiliile…
Vezi articolul

Formarea continuă a cadrelor didactice, prin programe acreditate pentru format față-în-față, se poate derula online pe durata suspendării cursurilor în școli

Programele de formare continuă acreditate pentru forma de organizare de tip față-în-față, aflate în desfășurare la data suspendării cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar de stat/particular și suspendate conform prevederilor…
Vezi articolul

Profesorul Ștefan Baghiu, critici dure față de noua programă de Limba română pentru clasa a IX-a: Este mai învechită decât cea din anii 1990. Și la facultate e arid să faci doar asta, la clasa a IX-a e somn direct / Ministrul educației chiar a ieșit zilele trecute să ne anunțe că cine intră după reforma lui la liceu va merge rachetă

Profesorul Ștefan Baghiu, lector universitar și cercetător literar la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, critică public reforma curriculară pentru Limba și literatura română la clasa a IX-a, după ce Ministerul…
Vezi articolul

A fost reactualizat site-ul Titularizare 2022 cu lista candidaților înscriși la concurs, cu două săptămâni înaintea probei scrise și după ce în ultimele 3 luni afișarea posturilor a fost mutată pe site-ul Ministerului Educației

Site-ul Titularizare 2022 a fost reactualizat cu lista candidaților înscriși la concurs, după o perioadă de trei luni. Amintim că Edupedu.ro a scris că, în luna martie, Ministerul Educației a mutat afișarea…
Vezi articolul