Modernizarea școlilor, a cantinelor școlare, îmbunătățirea infrastructurii școlare în zonele rurale – printre obiectivele propuse într-o scrisoare de angajament de Consiliului Național al Elevilor candidaților la funcția de președinte al României

172 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Consiliul Național al Elevilor le propune candidaților la Președinție să semneze o scrisoare de angajament prin care să se asigure că dorințele și drepturile elevilor vor fi respectate. Acestea sunt menționate în 14 puncte în documentul de mai jos.
  • Scrisoarea de angajament vine în contextul alegerilor care vor avea loc pe data de 4 mai 2025 și este adresată candidaților la funcția de președinte al României.

„Prin acest demers, dorim să ne asigurăm că dorințele și drepturile noastre vor fi respectate, promovate și protejate. În acest sens, îi invităm pe candidați să răspundă cu deschidere apelului nostru și să își asume responsabilitatea de a ne sprijini pe parcursul mandatului lor”, scrie Consiliul Național al Elevilor.

Printre cele 14 obiective menționate în scrisoarea de angajament „Educația în fruntea statului”, se află modernizarea școlilor, a cantinelor școlare, îmbunătățirea infrastructurii școlare în zonele rurale sau susținerea unor proiecte și acțiuni menite să scadă abandonul școlar.

Scrisoarea de angajament

Subsemnatul/Subsemnata __________________________________, în calitate de candidat/ă la funcția de Președinte al României, conștient/ă de influența semnificativă pe care o are funcția la care candidez, îmi exprim susținerea față de principiile, obiectivele și solicitările Consiliului Național al Elevilor.


În situația în care voi fi ales/aleasă Președinte, planul meu de țară va conține și obiectivele cuprinse în acest angajament.


În concret, mă angajez să susțin următoarele obiective și deziderate:

  1. Voi garanta transparența în toate demersurile pe care le întreprind și mă voi
    asigura că toți cetățenii vor putea accesa cu ușurință informații de interes public din
    sfera educațională și nu numai, puse la dispoziție de autoritățile responsabile;
  2. Mă voi întâlni periodic cu reprezentanții elevilor pentru a analiza problemele și
    doleanțele reale ale beneficiarilor principali ai educației din România și voi susține demersurile și inițiativele acestora;
  3. Voi demara proiecte și acțiuni menite să scadă abandonul școlar;
  4. Voi milita pentru o educație incluzivă de calitate, iar în cadrul activităților
    educative și culturale derulate de autoritatea publică, voi facilita accesul pentru toți elevii, inclusiv pentru cei cu dizabilități, prin mecanisme și instrumente menite să le asigure participarea. Astfel, voi garanta dotarea tuturor școlilor din România cu
    sisteme de acces (rampe, lifturi, grupuri sanitare dotate corespunzător etc.), care să asigure școlarizarea pentru elevii cu cerințe educaționale speciale
    ;
  5. Mă voi implica în modernizarea și dotarea școlilor din România și voi milita
    pentru o finanțare complementară în concordanță cu nevoile acestora
    ;
  1. Mă voi asigura că internatele și cantinele școlare se modernizează, pentru a
    asigura condiții de trai și alimentație la standarde ridicate pentru elevi
    ;
  2. Voi promova programe de prevenire a sarcinilor nedorite şi a maternităţii timpurii în rândul elevilor, acestea fiind adaptate vârstei şi nivelului de dezvoltare;
  3. Mă voi asigura că Administrația Prezidențială va garanta susținerea elevilor din România prin diferite proiecte și măsuri concrete, cât și susținerea Consiliului Național al Elevilor și a substructurilor sale în misiunea de reprezentare a elevilor din România;
  4. România va atinge media europeană pentru investițiile în educație, prin
    finanțarea corespunzătoare a educației, conform art. 134 din Legea învățământului preuniversitar: „Finanțarea cheltuielilor pentru educație, la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior, cu toate componentele sale, reprezintă, anual, minimum 15% din cheltuielile bugetului general consolidat.”
    ;
  5. Instituții de învățământ preuniversitar, sigure, transparente și care respectă
    drepturile elevilor, care să garanteze formarea unor viitori cetățeni informați cu privire la drepturile și obligațiile lor, pregătiți să ia inițiativa în momentele de
    injustiție;
  6. Îmbunătățirea semnificativă a infrastructurii școlare din zone rurale sau defavorizate, pentru a pregăti unitățile de învățământ preuniversitar pentru noile cerințe impuse de planurile-cadru și de restructurarea educației din România;
  7. Centrarea sistemului educațional pe elevi și nevoile acestora, prin promovarea
    curriculumului la alegerea elevului, a programelor de dezvoltare profesională și a flexibilității educației;
  1. Digitalizarea autentică a sistemului de învățământ prin manuale digitale practice, programă actualizată constant și experiențe interactive care utilizează la capacitate maximă utilitățile tehnologiei moderne;
  1. Susținerea elevilor dezavantajați din România:
    a. Înființarea unor centre regionale specializate pentru mamele minore, unde acestea să poată primi sprijin psihologic, educațional și consiliere profesională, precum și subvenționarea serviciilor de consiliere familială, pentru a oferi sprijin atât lor, cât și familiilor acestora în depășirea provocărilor socio-economice;
    b. Alocarea resurselor dedicate consilierii psihologice și educaționale pentru elevi, prin angajarea unui număr adecvat de consilieri școlari bine formați, care să poată interveni punctual în dezvoltarea comunităților vulnerabile;
    c. Dotarea elevilor cu rechizite și echipamente digitale gratuite, prioritizând zonele rurale, pentru a asigura participarea activă la procesul educațional și pentru a încuraja incluziunea digitală;
    d. Oferirea de resurse suplimentare profesorilor care activează în programele remediale, precum traininguri pentru metode alternative de predare, materiale didactice adaptate nevoilor elevilor și stimulente financiare;
    e. Suplimentarea cuantumului minim pentru bursele școlare ale elevilor defavorizați din punct de vedere socio-economic.
    Drept pentru care valorific aceste puncte ca fiind esențiale unei bune dezvoltări a educației din România și îmi asum un rol de inițiator al demersurilor prevăzute în această scrisoare de angajament
DESCARCĂ Scrisoarea de angajament „Educația în fruntea statului”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL 170 de elevi și studenți olimpici vor putea primi burse de cercetare și premii de mii de lei pentru medaliile de la competițiile internaționale științifice, prin programul „Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, de la 1 ianuarie 2023

Guvernul a aprobat o hotărâre de guvern (HG), marți seară, prin care se oficializează programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), după cum informează executivul într-un comunicat de…
Vezi articolul

Noua programă școlară la Informatică propusă de Ministerul Educației pentru clasa a IX-a este supraîncărcată, atrage atenția Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică, care reclamă și folosirea exclusivă a limbajului Python

Folosirea exclusivă a limbajului Python pentru formarea gândirii computaționale a elevilor de liceu periclitează formarea viitorilor ingineri software ai României, atrage atenția Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI),…
Vezi articolul

Rezultate admitere la liceu. Top 20 specializări în Prahova. Cele mai mari medii de admitere în 2024 sunt de la colegiile naționale Mihai Viteazul, I.L. Caragiale, Nichita Stănescu, Al.I. Cuza, Regina Maria din Ploiești și Nicolae Grigorescu din Câmpina

Rezultatele de la admiterea la liceu, etapa 1, arată că în județul Prahova primele 20 de specializări după ultima medie de intrare sunt de la 6 colegii naționale din Ploiești și Câmpina.…
Vezi articolul