Reducerea numărului de elevi la clasele de a IX-a, din toamnă, este prezentată de Sorin Cîmpeanu în contextul măsurilor de distanțare pentru redeschiderea școlilor din 8 februarie. Ce comparație face ministrul cu situația din Franța

5.346 de vizualizări
Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a menționat, într-un interviu acordat duminică postului Antena 3, decizia de reducere a numărului de elevi per clasă, începând cu clasa a IX-a, în contextul măsurilor de distanțare pe care autoritățile se pregătesc să le ia pentru redeschiderea școlilor, din 8 februarie. El a făcut această asociere deși măsura respectivă a avut cu totul altă cauză și urmează să fie aplicată din toamnă. În interviul menționat, el a vorbit și despre o reducere similară în Franța, țară unde, însă, situația este diferită de cea prezentată de oficialul român.

În interviul de la Antena 3, ministrul Cîmpeanu a spus, vorbind despre restricțiile și măsurile de distanțare care urmează să fie aplicate la reluarea școlii față în față, în condițiile renunțării la modelul hibrid:

  • “(…) Nu se va renunța la prea multe dintre exigențele de distanțare, cu siguranță. Deci vor fi păstrate mai toate. Va trebui să găsim soluția fizic posibilă. Aici avem exemplele altor state. Avem exemplul Franței, pe care întâmplător, nu contează din ce motive, îl cunosc mult mai bine decât în alte state. Am interacționat cu miniștri ai educației și din alte state. Acolo clasele (…) au aceeași suprafață, regulile se respectă, învățământul a fost cu prezență fizică mai toată perioada, iar (…) abia acum, săptămâna trecută, guvernul francez a luat o decizie de micșorare a numărului de elevi în clasă. Noi l-am redus de la 28 la 24, ei l-au redus în zonele de care au nevoie, la 20, nu la 24. Deci sunt exemple de state care au găsit o soluție de protecție sanitară chiar și cu întregul efectiv în clasă.“

Or, reducerea de la 28 la 24 a numărului maxim de elevi într-o clasă se referă la filierele tehnologică, profesională și vocațională de liceu (pentru filiera teoretică, reducerea este de la 28 la 26), anume pentru clasele de început de ciclu, clasa a IX-a, care se vor forma anul școlar viitor (2021-2022). Măsura a fost luată săptămâna trecută de minister în condițiile în care mai multe licee au reclamat faptul că au pierdut clase, din cauza scăderii numărului de elevi. Detalii – aici

  • Reducerea numărului de elevi este o măsură administrativă aplicată în metodologia stabilirii cifrei de școlarizare, deci numărul nou de elevi este cel luat în calcul pentru stabilirea numărului de clase și a normelor necesare în următorul an școlar, doar pentru clasa a IX-a. Numărul efectiv al elevilor într-o clasă e stabilit prin Legea Educației, modificată prin Legea 185 din 20.08.2020 – Detalii aici

Reducerea nu are legătură, deci, cu măsurile de distanțare legate de redeschiderea școlilor, propusă pentru 8 februarie. 

Pe de altă parte, în Franța, autoritățile au hotărât o întărire a protocolului de siguranță în școli, dar, până acum, nu s-a decis o reducere a numărului de elevi per clasă, decât în sensul că, în licee, este practicat modelul hibrid. Acolo, situația este acum extrem de tensionată: cresc presiunile pentru un lockdown dur, similar cu cel din primăvara anului trecut, din cauza noii variante de coronavirus, care se răspândește mult mai rapid. Pe de altă parte, săptămâna trecută s-au anunțat unele schimbări pentru universități, care și-au desfășurat activitatea online în ultimele luni: studenții din primul an vor putea veni la clasă începând de astăzi, dar numai în grupuri reduse la jumătate.

Photo 199405274 © Michele D’OttavioDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii
  1. Micsoram clasele, dar asta inseamna mai multe clase, deci mai multi profesori. De unde ? Si asa e plin de suplinitori fara valoare, calificati (care multi nu au reusit 5 la titularizare) sau necalificati . Limitarea accesului nulitatilor la posturi se loveste de gaurile din legislatie pe care multi directori le folosesc pentru protejatii lor incompetenti.
    Si apropo de imagine, poate e Franta, dar cred ca din alt sezon-toti elevii au haine potrivite de vara.

  2. La liceu – ok, Bine si asa.
    Ce propune dl ministru pentru scolile supra-aglomerate din mediul urban, in special din urbanul mare (care concentreaza cateva milioane bune de locuitori si multa populatie scolara!) unde sunt clase la nivelul gimnazial si de cate 36-38-39 de elevi ?! Pot da exemple concrete, reale.
    Cum de se ajunge la asemenea efective numeroase?
    Nu ca nu as banui ce se intampla, dar intrebarea trebuie pusa.
    Aici, mai ales, trebuie ca dl.ministru sa gaseasca solutii. Injumatatirea claselor si alocarea acestora in spații conforme, cu dascali TITULARI.

  3. Numarul de elevi dintr-o clasa a tot crescut, bineinteles ca din interese economice si electorale. Clase cu multi elevi, adica mai putine, mai putini profesori, mai putina cheltuiala. Si s-a dat o oarecare satisfactie celor multi dar………., care sunt convinsi ca profesorii oricum nu fac nimic. Au existat la scolile,, cu staif”si peste 30 de elevi intr-o clasa!!!

  4. Casa arde acum si noi venim cu apă la toamnă!

    Pt. a scăpa de scandalul ,,hibrid” unde nu au nici până azi celebrele tablete si nici dotările minime de tehnologie in scoli pur si simplu l-au anulat.

    Toate țările au redus fizic nr. de elevi in clase inca din Martie. Noi așteptăm.

    Mereu pe contrasens si desincronizati.

    Mástile trimise in scoli ajung pt. maxim 2 săptămâni.
    Naveta elevilor…
    Cazarea in camine…

    A! A fost campania electorală si acum se împart funcții!

  5. Păcat de el ca ministru.
    Incepuse bine cu propriile idei.
    De vreo 7 zile recită de la partid aceași placă la fel ca ,,Nimica” Anisie.
    Inca o juma de deceniu pierdut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Medicul român Radu Lupescu, decorat de președintele Franței pentru lupta anti-Covid: În România, e nevoie de formarea de asistenți medicali specializați pe anestezie, care cunosc cum să se ocupe de un pacient intubat

Pregătirea unui număr mai mare de medici anesteziști este una dintre soluțiile pentru combaterea deficitului sistemului sanitar care a fost prins pe nepregătite de pandemia de coronavirus, având prea puțini…
Vezi articolul

Subiect mai greu pentru absolvenții liceelor tehnologice, decât pentru mate-info, la examenul la Matematică. Enescu: Integrala de la Tehnologic s-ar putea să facă, din păcate, diferența între cine trece și cine nu trece

Unul dintre subiectele pe care le-au avut de rezolvat absolvenții liceelor tehnologice la examenul de astăzi la Matematică a fost mai dificil decât subiectul corespondent care le-a picat absolvenților de…
Vezi articolul
Predare exclusiv online

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță că devine parte a consorțiului universitar european condus de Universitatea din Lille – Franța

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a devenit membră în consorțiul universitar european format din Universitatea din Lille (Franța), Universitatea din Malmö (Suedia), Universitatea Mykolas Romeris din Vilnius (Lituania), Universitatea din Minho…
Vezi articolul