Nivelul „catastrofal” al studenților, reducerea numărului de ore de curs și frauda masivă de la examenele online, criticate de un profesor de la o universitate din Franța

4.658 de vizualizări
Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Un profesor de drept public ce predă la Université de Bretagne Occidentale (UBO) a criticat într-un e-mail intern nivelul studenților și decizia scăderii numărului de ore, informează lefigaro.fr. Lectorul și-a descris studenții ca fiind nepregătiți, susține că au un nivel “catastrofal” și vorbește despre existența unei fraude masive nepedepsite.

Cadrul didactic, Erwan Le Cornec, avertizează în e-mail că universitatea UBO va deveni o ‘variantă de rezervă’ a absolvenților de liceu, dacă aceștia nu intră unde își doresc. Un alt aspect menționat de profesor se referă la fraudarea examenelor, dacă acestea sunt organizate la distanță: „În plus, se poate trișa dacă, din întâmplare, se organizează examene la distanță”, a spus acesta, citat de publicația franceză.

Jurnaliștii din Hexagon notează că profesorul ar fi întocmit rapoarte bazate pe dovezi și ar fi adus la cunoștința conducerii universității frauda de la examenele online încă din luna februarie a acestui an. Este vorba de câteva zeci de studenți care ar fi în această situație, conform Le Figaro. Profesorul a declarat că urmează să sesizeze autoritățile judiciare în privința aceasta, în situația în care conducerea universității va recunoaște că a trecut cu vederea acțiunea imorală a studenților.

Cum să explic că studenții, care nu cunosc cu adevărat o materie (avem doar 27,5 ore de lecții pe semestru) și care trebuie să acumuleze informații de la multe alte materii, într-un timp foarte scurt, ar putea să-mi citeze hotărâri judecătorești, precizând data exactă, numărul cauzei și numele părților? (…) La universitate nivelul a devenit, din păcate, catastrofal. Am 25 de ani de serviciu public și văd că doar s-a deteriorat”, a spus profesorul, mai transmite LeFigaro.

El a fost sprijinit de către colegi, cadre universitare, dar și de la profesorii de liceu. Cu toate acestea, a primit și amenințări cu moartea: „Am găsit etichete pe ușa biroului meu: „RIP”, „to death facho” (facho – simpatizant al mișcărilor fasciste – sursa), mai declară Erwan Le Cornec.

Jurnaliștii notează că a fost scăzut numărul de ore în universitate, în timp ce alte universități din Franța au 32, 35 sau chiar 40 de ore pe săptămână: „Înainte de implementarea acestui plan, cursurile noastre de la UBO erau deja de doar 30 de ore pe semestru. Astăzi avem cursuri reduse la 27 de ore și jumătate. Înainte aveam 10 sesiuni de tutoriale, iar acum avem doar 9. Este imposibil să finalizezi un program în 27 de ore și jumătate sau în ritm accelerat. Nu mai este predare”, acuză profesorul.

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comentariu
  1. Sunt rezultatele experimentelor cu scoala finlandeza din Franta. Este tara care a recunoscut oficial ca invatamantul clasic din anii 80 este cel mai eficace, si culmea, noi ne pregatim sa inghitim pe nemestecate modelul finlandez.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Atac cibernetic la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Politehnica din București / Au fost sustrase CNP-urile unor studenți

Universitatea Politehnica din Bucureşti (UPB) anunţă, sâmbătă, că Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei a fost ţinta unui atac cibernetic, fiind extrase listele de utilizatori înregistraţi pe platforma care…
Vezi articolul

Scrisoare a ministrului Anisie, către cercetătorii care propun viitorii membri CNATDCU: România nu poate progresa fără universități în care un doctorat să însemne consacrarea unei munci asidue de cercetare, nu un copy-paste. Identificați personalități care să susțină integritatea morală

Ministrul Educației le-a trimis o scrisoare cercetătorilor care trebuie să-i propună noii membri ai CNATDCU. Acesta este forul cu rol decisiv în stabilirea standardelor științifice pe care trebuie să le…
Vezi articolul

Daniel David, rectorul UBB: Studenții sunt parte a comunității universitare oferind un act educațional la care ei sunt co-creatori, deci ei trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație

Studenții nu sunt doar beneficiari ai sistemului de educație, ei sunt „co-creatori” și „trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație”, a spus profesorul Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB)…
Vezi articolul