VIDEO Nobelul pentru Chimie 2018, explicat la masa de experimente: cum au manipulat cercetătorii ADN-ul virusurilor pentru a produce proteine modificate

1.273 de vizualizări
Premiul Nobel pentru Chimie 2018 a fost acordat pentru crearea unei noi familii de proteine, care pot fi utile în orice domeniu. Ce înseamnă asta și cum au reușit? Chimist cu doctoratul obținut sub îndrumarea unui nobelist și fost cercetător în Japonia și SUA, Daniel Funeriu explică pe înțelesul tuturor, la masa de experimente, cum au reușit cei trei laureați să producă în laborator “ceea ce natura a reușit în 4 miliarde de ani de evoluție a speciilor de plante și de animale”.

Vom vedea la masa de experimente cum cercetătorii Frances Arnold, George Smith şi Gregory Winter – nobeliștii din acest an – au folosit proprietatea ADN-ului de a coda proteine, cum au manipulat ADN-ul virusurilor, cum au folosit înmulțirea rapidă a virusurilor pentru a produce colecția de zeci de milioane de proteine modificate și cum au reușit să o selecteze pe cea mai bună pentru a produce enzime și proteine utile nouă, explică fostul ministru al Educației, într-o nouă înregistrare numită “Minutul de inteligență”.

Explicația la masa de experimente, de la minutul 6:00 al înregistrării de mai jos:

Într-o înregistrare anterioară, Daniel Funeriu a explicat că cercetătorii Frances Arnold, George Smith şi Gregory Winter, nobeliștii din acest an, “au luat proteine și enzime naturale, dar perfect inutile omului, și prin evoluția moleculară dirijată le-au dat proprietăți noi, cu uriașe aplicații practice”.

Citește și:

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Profesorii de aici sunt foarte de treabă, discuțiile sunt mereu bazate pe argumente, spune Andrada, elevă în clasa a VIII-a la Școala Gimnazială Nr 1 Jegălia, județul Călărași / Director: Putem spune că suntem la începutul unei școli digitale, după modernizarea claselor cu table interactive, prin PNRAS

Deschiderea profesorilor lor către nou și modern, către instrumentele didactice ale viitorului, face cursurile din ce în ce mai atractive pentru elevii de la Școala Gimnazială Nr. 1 Jegălia, județul…
Vezi articolul

Școlile pot depune cererile pentru acreditare, autorizația de funcționare provizorie sau evaluarea externă periodică ARACIP până pe 15 martie, anunță instituția într-o notă către inspectorate. Documentele se trimit la sediul agenției

De joi, 3 ianuarie, până pe 15 martie 2024, școlile pot depune cererile pentru acreditarea, autorizația de funcționare provizorie sau evaluarea externă ARACIP, potrivit unei note trimise inspectoratelor școlare în…
Vezi articolul

Școlile să fie închise imediat la o rată de 6 la mie în localitate și să poată decide singure trecerea în online, cu prioritizarea prezenței fizice a anilor terminali – solicitare din partea Federației Asociațiilor de Părinți care mai cere eliminarea tezelor și flexibilizarea modului de predare

Revenirea la decizia de suspendare a cursurilor la o rată de infectare de 6 la mie în localitate, solicitată într-un comunicat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți Edupart. Organizația…
Vezi articolul

Ministerul strategiilor degeaba. Niciuna dintre cele patru strategii pe Educație din perioada 2015-2020, evaluate la 4,4 milioane de euro, nu și-a atins indicatorii propuși, iar „Ministerul Educației nu deține date despre sumele cheltuite pentru implementarea acestora” – raport al Guvernului

Ministerul Educației nu deține date referitoare la sumele cheltuite efectiv pentru implementarea acestor strategii, potrivit raportului „Diagnoza învățământului preuniversitar”, făcut de specialiști din Ministerul Finanțelor, Banca Mondială și Ministerul Educației.…
Vezi articolul