OFICIAL Lista celor 100 de școli coordonatoare pentru Bazele de Practică Pedagogică, publicată în Monitorul Oficial. Cine sunt profesorii mentori coordonatori

20.506 vizualizări
Foto: © Harry Rendón Mayorga | Dreamstime.com
Lista celor 100 de Baze de Practică Pedagogică, baze care vor coordona la rândul lor între 4 și 6 unități de învățământ, a fost publicată în Monitorul Oficial. Ordinul 3.654 care prevede înființarea acestor baze, prevede că aceste baze funcționează cu „statut de consorții școlare pentru practica pedagogică și pentru mentoratul didactic”.

„Se aprobă înființarea, organizarea și funcționarea bazelor de practică pedagogică, numite în continuare BPP, care funcționează cu statut de consorții școlare pentru practica pedagogică și pentru mentoratul didactic”, potrivit ordinului citat.

BPP se constituie în jurul unei unități de învățământ preuniversitar liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ, în scopul organizării și desfășurării activităților de practică pedagogică și de mentorat didactic, constituind un consorțiu școlar.

Bazele funcționează pe o durată cel puțin egală cu durata de implementare și de sustenabilitate a proiectului PROF (POCU/904/6/25/Operațiune compozită OS 6.5, 6.6, cod SMIS 146587 — Profesionalizarea carierei didactice — PROF), proiect anunțat de secretarul de stat Maria Manea săptămâna trecută.

Școlile de aplicație coordonatoare pentru BPP sunt de fapt unitățile prevăzute și în ordinul de înființare a școlilor cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație.

Caracteristicile unei școli de aplicație:

  1. au profil pedagogic;
  2. au un alt profil decât profilul pedagogic și fac dovada:
    a) existenței unor cadre didactice cu statut de profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică;
    b) existenței unei baze materiale adecvate organizării și desfășurării stagiilor practice pedagogice din cadrul programelor de formare inițială și continuă;
    c) accesibilității și versatilității instrumentelor, resurselor și mijloacelor educaționale;
    d) participării la programe/proiecte educaționale internaționale de mobilitate a elevilor și a cadrelor didactice, de tip Erasmus, eTwinning, alte proiecte și programe organizate de
    organisme internaționale cu profil educațional, științific sau cultural.
Apar consorțiile școlare

Bazele de practică pedagogică nu sunt doar aceste școli de aplicație, ci mai multe școli coordonate de această unitate. Ordinul prevede că numărul unităților de învățământ preuniversitar constituite într-o bază de practică pedagogică este minimum 4 și nu mai mare de 6.

Sunt introduse astfel consorții școlare de tip Bază de Practică Pedagogică.

Consorțiul include obligatoriu următoarele tipuri de unități de învățământ preuniversitar:
a) școala de aplicație coordonatoare — unitatea de învățământ liceal după care se va identifica și va fi denumită BPP;
b) o unitate de învățământ care școlarizează elevi care provin din medii vulnerabile pe criteriul social/medical (școală de spital)/de rasă/etnie/economic/geografic;
c) o unitate de învățământ care școlarizează pentru nivelurile primar și gimnazial;
d) unitate de învățământ de tip vocațional.

Bazele care cuprind mai mult de 4 unități pot fi formate prin asocierea școlii de aplicație
coordonatoare și cu unități de învățământ din mediul rural și/sau cu unități care au structuri pentru educație timpurie și/sau cu alte unități de învățământ de același tip (unități de învățământ liceal teoretic, vocațional, tehnologic), aflate în același județ/în municipiul București sau în județe învecinate.

Profesorii mentori coordonatori

Regulile publicate acum prevăd faptul că directorul sau directorul adjunct al
unității de învățământ coordonatoare este coordonatorul Bazei de Practică Pedagogică.

Iar profesorul mentor coordonator din cadrul BPP este un profesor încadrat la școala de aplicație coordonatoare, care predă discipline pedagogice sau care are experiență metodică
relevantă/de mentorat didactic în specialitatea uneia dintre disciplinele la care se organizează și se efectuează stagii practice pedagogice/activități pedagogice.

În cadrul BPP va fi selectat un număr adecvat de profesori mentori care să asigure organizarea și desfășurarea activităților de mentorat didactic.

Componența grupului de profesori mentori din cadrul BPP și repartizarea activităților metodice/practice pedagogice se stabilesc prin decizii interne ale conducerii unităților de
învățământ coordonatoare, la propunerea conducerii unităților de învățământ componente ale BPP, prevede ordinul citat.

Lista Bazelor de Practică Pedagogică:

  1. COLEGIUL NAȚIONAL „HOREA, CLOȘCA ȘI CRIȘAN” ALBA IULIA
  2. COLEGIUL NAȚIONAL „INOCHENTIE MICU CLAIN” BLAJ
  3. COLEGIUL NAȚIONAL „BETHLEN GABOR” AIUD
  4. COLEGIUL NAȚIONAL „PREPARANDIA — DIMITRIE ȚICHINDEAL” ARAD
  5. LICEUL TEORETIC „ADAM MÜLLER GUTENBRUNN” ARAD
  6. COLEGIUL NAȚIONAL „MOISE NICOARĂ” ARAD
  7. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „CAROL I” CÂMPULUNG MUSCEL
  8. COLEGIUL NAȚIONAL „VLAICU VODĂ” CURTEA DE ARGEȘ
  9. COLEGIUL TEHNIC „ARMAND CĂLINESCU” PITEȘTI
  10. COLEGIUL NAȚIONAL „ZINCA GOLESCU” PITEȘTI
  11. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN CEL MARE” BACĂU
  12. COLEGIUL SPORTIV „NADIA COMĂNECI” ONEȘTI
  13. COLEGIUL NAȚIONAL „IOSIF VULCAN” ORADEA
  14. LICEUL VOCAȚIONAL PEDAGOGIC „NICOLAE BOLCAȘ” BEIUȘ
  15. COLEGIUL NAȚIONAL „EMANUIL GOJDU” ORADEA
  16. COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE COȘBUC” NĂSĂUD
  17. COLEGIUL NAȚIONAL „LIVIU REBREANU” BISTRIȚA
  18. LICEUL PEDAGOGIC „NICOLAE IORGA” BOTOȘANI
  19. COLEGIUL NAȚIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI
  20. LICEUL „ANDREI MUREȘANU” BRAȘOV
  21. COLEGIUL NAȚIONAL „ANDREI ȘAGUNA” BRAȘOV
  22. COLEGIUL NAȚIONAL „JOHANNES HONTERUS” BRAȘOV
  23. LICEUL PEDAGOGIC „D. P. PERPESSICIUS” BRĂILA
  24. COLEGIUL NAȚIONAL „ELENA CUZA” BUCUREȘTI
  25. COLEGIUL GERMAN „GOETHE” BUCUREȘTI
  26. LICEUL TEORETIC „DANTE ALIGHIERI” BUCUREȘTI
  27. COLEGIUL NAȚIONAL „GHEORGHE LAZĂR” BUCUREȘTI
  28. LICEUL TEORETIC „ADY ENDRE” BUCUREȘTI
  29. COLEGIUL NAȚIONAL „ȘCOALA CENTRALĂ” BUCUREȘTI
  30. COLEGIUL NAȚIONAL „IULIA HAȘDEU” BUCUREȘTI
  31. COLEGIUL NAȚIONAL DE INFORMATICĂ „TUDOR VIANU” BUCUREȘTI
  32. LICEUL TEORETIC BILINGV „MIGUEL DE CERVANTES” BUCUREȘTI
  33. COLEGIUL NAȚIONAL BILINGV „GEORGE COȘBUC” BUCUREȘTI
  34. COLEGIUL NAȚIONAL DE MUZICĂ „GEORGE ENESCU” BUCUREȘTI
  35. COLEGIUL ECONOMIC „VIRGIL MADGEARU” BUCUREȘTI
  36. SEMINARUL TEOLOGIC ORTODOX BUCUREȘTI
  37. COLEGIUL ROMANO-CATOLIC „SFÂNTUL IOSIF” BUCUREȘTI
  38. COLEGIUL NAȚIONAL „SFÂNTUL SAVA” BUCUREȘTI
  39. COLEGIUL NAȚIONAL „GHEORGHE ȘINCAI” BUCUREȘTI
  40. LICEUL DE ARTE PLASTICE „NICOLAE TONITZA” BUCUREȘTI
  41. COLEGIUL TEHNIC DE ARHITECTURĂ ȘI LUCRĂRI PUBLICE „IOAN N. SOCOLESCU” BUCURESTI
  42. LICEUL TEHNOLOGIC SPECIAL „REGINA ELISABETA” BUCUREȘTI
  43. COLEGIUL NAȚIONAL „GRIGORE MOISIL” BUCUREȘTI
  44. LICEUL PEDAGOGIC „SPIRU HARET” BUZĂU
  45. LICEUL PEDAGOGIC „ȘTEFAN BĂNULESCU” CĂLĂRAȘI
  46. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „GHEORGHE LAZĂR” CLUJ-NAPOCA
  47. COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE BARIȚIU” CLUJ-NAPOCA
  48. COLEGIUL NAȚIONAL „EMIL RACOVIȚĂ” CLUJ-NAPOCA
  49. COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE COȘBUC” CLUJ-NAPOCA
  50. COLEGIUL TEHNIC „NAPOCA” CLUJ-NAPOCA
  51. COLEGIUL NAȚIONAL „CONSTANTIN DIACONOVICI LOGA” CARANSEBEȘ
  52. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „CONSTANTIN BRĂTESCU” CONSTANȚA
  53. COLEGIUL NAȚIONAL „MIRCEA CEL BĂTRÂN” CONSTANȚA
  54. COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” CONSTANȚA
  55. COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI VITEAZUL” SFÂNTU GHEORGHE
  56. LICEUL PEDAGOGIC „BOD PETER” TÂRGU SECUIESC
  57. COLEGIUL NAȚIONAL „CONSTANTIN CANTACUZINO” TÂRGOVIȘTE
  58. COLEGIUL NAȚIONAL „IENĂCHIȚĂ VĂCĂRESCU” TÂRGOVIȘTE
  59. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN VELOVAN” CRAIOVA
  60. COLEGIUL NAȚIONAL „CAROL I” CRAIOVA
  61. COLEGIUL NAȚIONAL „FRAȚII BUZEȘTI” CRAIOVA
  62. COLEGIUL NAȚIONAL „COSTACHE NEGRI” GALAȚI
  63. COLEGIUL NAȚIONAL „VASILE ALECSANDRI” GALAȚI
  64. COLEGIUL NAȚIONAL „SPIRU HARET” TÂRGU JIU
  65. LICEUL TEORETIC „NICOLAE CARTOJAN” GIURGIU
  66. LICEUL „MARIN PREDA” ODORHEIU SECUIESC
  67. LICEUL PEDAGOGIC „BENEDEK ELEK” ODORHEIU SECUIESC
  68. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „REGINA MARIA” DEVA
  69. LICEUL PEDAGOGIC „MATEI BASARAB” SLOBOZIA
  70. COLEGIUL PEDAGOGIC „VASILE LUPU” IAȘI
  71. COLEGIUL NAȚIONAL „COSTACHE NEGRUZZI” IAȘI
  72. COLEGIUL NAȚIONAL IAȘI
  73. COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” IAȘI
  74. COLEGIUL TEHNIC „IOAN C. ȘTEFĂNESCU” IAȘI
  75. LICEUL PEDAGOGIC „TARAS SEVCENKO” SIGHETU MARMAȚIEI
  76. COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” BAIA MARE
  77. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN ODOBLEJA” DROBETA-TURNU SEVERIN
  78. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „MIHAI EMINESCU” TÂRGU MUREȘ
  79. COLEGIUL NAȚIONAL „ALEXANDRU PAPIU ILARIAN” TÂRGU MUREȘ
  80. COLEGIUL NAȚIONAL „UNIREA” TÂRGU MUREȘ
  81. COLEGIUL NAȚIONAL „GHEORGHE ASACHI” PIATRA-NEAMȚ
  82. COLEGIUL NAȚIONAL VOCAȚIONAL „NICOLAE TITULESCU” SLATINA
  83. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „REGINA MARIA” PLOIEȘTI
  84. COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI VITEAZUL” PLOIEȘTI
  85. COLEGIUL NAȚIONAL „ION LUCA CARAGIALE” PLOIEȘTI
  86. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ANDREI ȘAGUNA” SIBIU
  87. COLEGIUL NAȚIONAL „SAMUEL BRUKENTHAL” SIBIU
  88. COLEGIUL NAȚIONAL „OCTAVIAN GOGA” SIBIU
  89. LICEUL PEDAGOGIC „GHEORGHE ȘINCAI” ZALĂU
  90. COLEGIUL NAȚIONAL „IOAN SLAVICI” SATU MARE
  91. COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” SUCEAVA
  92. COLEGIUL NAȚIONAL „PETRU RAREȘ” SUCEAVA
  93. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „MIRCEA SCARLAT” ALEXANDRIA
  94. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „CARMEN SYLVA” TIMIȘOARA
  95. LICEUL TEORETIC „NIKOLAUS LENAU” TIMIȘOARA
  96. COLEGIUL NAȚIONAL „CONSTANTIN DIACONOVICI LOGA” TIMIȘOARA
  97. LICEUL TEORETIC „ION CREANGĂ” TULCEA
  98. LICEUL PEDAGOGIC „IOAN POPESCU” BÂRLAD
  99. COLEGIUL NAȚIONAL DE INFORMATICĂ „MATEI BASARAB” RÂMNICU VÂLCEA
  100. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „SPIRU HARET” FOCȘANI

Reamintim că peste 28 de mii de profesori vor fi formați într-un proiect cu finanțare europeană numit PROF, potrivit anunțului făcut de secretarul de stat din Ministerul Educației, Maria Manea. Aceasta a spus că acest proiect „modifică fundamental modul în care se face astăzi formarea inițială și formarea continuă a cadrelor didactice”.

Maria Manea a mai spus că proiectul pleacă de la faptul că formarea cadrelor didactice este deficitară și că Ministerul Educației este într-un grup de lucru la nivel european, grup care până anul viitor va crea un cadru comun la nivelul Uniunii pentru stabilirea normativelor de formare inițială și continuă a cadrelor didactice.

Foto: © Harry Rendón Mayorga | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Reforma digitală

Dezbatere Edupedu.ro – UiPath Foundation - Brio.ro

VIDEO Dezbaterea online “Reforma digitală a Educației” – Sorin Cîmpeanu: Eu ca ministru îmi doresc o nouă Lege a educației / Georgi Dimitrov, CE: Educația digitală va fi în fruntea priorităților UE / Declarațiile-cheie ale tuturor participanților

Educația primește 3,6 miliarde de euro, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) depus la Bruxelles. Ce investiții concrete sunt prevăzute pentru digitalizarea educației, dezvoltarea competențelor digitale și reducerea…
Vezi articolul

Mi se pare criminal că nu abordăm direct reducerea analfabetismului funcțional, care duce la abandon școlar. Copilul care se simte prost va face tot ce poate să nu se ducă la școală – Liliana Romaniuc, Asociația Română de Literație

Copiilor nu le place școala. Este o caracteristică a acestui timp și, “dacă am dori să le placă școala, ar trebui să facem niște transformări în modul în care le…
Vezi articolul