Olimpiadele să fie organizate online de societățile științifice – apelul lansat de Societatea de Științe Matematice din România: “Nu putem lăsa deoparte pregătirea de excelență a copiilor dotați”

2.545 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Olimpiadele școlare trebuie organizate și anul acesta, iar în condițiile în care Ministerul Educației a renunțat la susținerea lor în formatul prevăzut de legea educației, atunci ele trebuie desfășurate “cel mai probabil” online cu implicarea societăților științifice. Apelul vine de la Societatea de Științe Matematice din România, condusă de profesorul Radu Gologan.

Într-un mesaj publicat pe site-ul Societății de Științe Matematice din România, profesorii de matematică spun că “anul acesta școlar primele faze ale olimpiadei ar putea fi în totalitate organizate (cel mai probabil) online, atâta vreme cât nu există alte posibilități. Avem deja experiența Olimpiadelor Balcanice și a Olimpiadei Internaționale, cu o impecabilă organizare în spațiul internetului, urmând ca în funcție de evoluția măsurilor de siguranță medicală să evaluăm în primăvară posibilitatea ca faza finală și testele de calificare să fie susținute în centre universitare”.

Nu putem lăsa deoparte pregătirea de excelență a copiilor dotați. Trebuie să facem tot ce ține de noi pentru ca în final să fim reprezentați, conform tradiției, la toate competițiile internaționale”, spun profesorii de matematică.

Apelul integral al Societății de Științe Matematice din România:

“Dragi elevi, dragi dascăli, profesori de matematică,
 
Societatea de Științe Matematice din România face toate eforturile pentru a găsi modalitățile ca olimpiada românească de matematică să continue. În condițiile actuale vitrege, poate că este normal și de înțeles ca Ministerul să nu își poată asuma răspunderea organizării olimpiadelor în formatul de până acum. În aceste condiții, credem că este momentul ca societățile științifice (nu doar a noastră) să se implice pentru a putea continua.

SSMR crede că anul acesta școlar primele faze ale olimpiadei ar putea fi în totalitate organizate (cel mai probabil) online, atâta vreme cât nu există alte posibilități. Avem deja experiența Olimpiadelor Balcanice și a Olimpiadei Internaționale, cu o impecabilă organizare în spațiul internetului, urmând ca în funcție de evoluția măsurilor de siguranță medicală să evaluăm în primăvară posibilitatea ca faza finală și testele de calificare să fie susținute în centre universitare (zonale) cu respectarea condițiilor de maximă siguranță.

Curând vom definitiva cu ajutorul responsabililor din SSMR și al sponsorilor un regulament care se va baza în mare parte pe implicarea profesorilor de matematică de la clasă. Vom avea însă nevoie de sprijinul membrilor SSMR din toate filialele ca parteneri. Nu putem lăsa deoparte pregătirea de excelență a copiilor dotați. Trebuie să facem tot ce ține de noi pentru ca în final să fim reprezentați, conform tradiției, la toate competițiile internaționale”.

Informații de background

Amintim că toate olimpiadele școlare și concursurile organizate conform legii educației au fost amânate pentru anul școlar viitor. Ordinul de ministru care prorogă pentru anul școlar 2021-2022 competițiile școlare, activitățile educative, școlare și extrașcolare a fost semnat de Monica Anisie pe 3 noiembrie, potrivit documentului obținut de Edupedu.ro. 

Și secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, Luminița Barcari, a declarat în urmă cu o săptămână că “în anul școlar 2020-2021, competițiile școlare, extrașcolare, așa-numitele olimpiade se vor suspenda“ Aceasta preciza atunci că “numărul mare al competițiilor școlare și al elevilor participanți, precum și varietatea modalităților de desfășurare a competițiilor nu permit organizarea competițiilor școlare conform regulamentelor proprii în vigoare. (…) Decizia a organiza doar anumite olimpiade și concursuri școlare în mediul online ar crea o discriminare între elevi“ (Detalii aici)

Citește și:
Andrei Bâra, student olimpic: Anularea olimpiadelor școlare este o nedreptate uriașă. Foarte mulți copii se ambiționează doar datorită concursurilor, așa se ridică deasupra nivelului standard
DOCUMENT Olimpiadele școlare și toate concursurile, competițiile și activitățile extrașcolare au fost amânate pentru anul școlar 2021-2022. Ordinul a fost semnat de ministrul Educației
BREAKING Redeschiderea graduală a grădinițelor și a școlilor, indiferent de rata de infectare, a intrat în analiza autorităților – Surse guvernamentale
Se suspendă olimpiadele școlare, în anul 2020-2021. Secretar de stat: decizia de a organiza doar anumite olimpiade online ar crea discriminare
Evaluarea online a elevilor. Recomandarea Ministerului Educației: Utilizarea de aplicații și platforme educaționale care permit construirea, administrarea testelor și raportarea rezultatelor în timp real
VIDEO Un milion de elevi români (peste 33%) fac școala exclusiv online – Monica Anisie / Nu avem informații că vreun profesor nu ar fi fost plătit, pentru că a refuzat să facă ore online – Luminița Barcari
Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii
  1. Nici nu m-aș fi așteptat ca propunerea să vină din altă parte. SSMR știe ea ce știe. Olimpida de matematică, una dintre cele mai corupte, păstorită aproape două decenii de noua vedetă a sitului Edupedu, are un angrenaj perfect, care aduce bani frumoși unor grupuri de profesori “specializați” în astfel de pregătire. Ar fi păcat ca tocmai pe seceta asta să rămână fără sursa de venituri.

  2. Exact ce spuneam.
    Unii nu rabda si au inceput deja!
    Orice concurs care presupune ca participantii sa lucreze de acasa, “in liniste”, este o mare prostie .
    Putem imagina concursuri pe echipe, brain storming sau orice altceva, dar nu olimpiade.
    Insasi ideea de a denumi aceste concursuri olimpiade este un afront la adresa celor care au participat candva la aceste concursuri, pana la un punct, onorabile.
    Cei care accepta ideea de a participa la aceasta “facatura” vor regreta
    Nu soarta elevilor de exceptie ii preocupa pe ei ci…sistemul care macina in gol!
    Daca mai sta un pic fara olimpiade …da faliment!
    S-a organizat OIM, s-a organizat Balcaniada. Se stiu marile valori ale generatiei si oricum se pot selecta fara a antrena puhoaiele de elevi intr-o asemenea ipocrizie

  3. Organizarea olimpadelor si competitiilor trebuie separata total de invatamantul de masa. Argumente:
    1. A iesi in fata cu olimpicii, vezi doamne romanii sunt cei mai buni la matematica, fizica, etc, iar asta ar arata valoarea scolii romanesti este o ipocrizie majora. Acei olimpici nu sunt creatia invatamantului de masa, rezultatele lor datorandu-se:
    – lor insisi
    – familiilor care ii sustin
    – unor profesori de exceptie peste care au avut noroc sa dea
    – meditatiilor sau pregatirii extrascolare prin centre de excelenta, etc,
    2. Rezultatele profesorilor si clasificarea acestora este profund distorsionata prin amestecarea olimpiadelor si concursurilor cu activitatea curenta a acestora! Un profesor ce lucreaza cu copii din medii defavorizate rareori va avea olimpici dar asta nu il face cu nimic mai nemerituos decat profesorul ce lucreaza cu copii de 10 pe linie care au toata sustinerea necesra! Daca profesorii ce lucreaza cu copii obisnuiti sau din medii defavorizate nu vor fi stimulati pentru munca lor, laurii fiind rezervati celor din olimp-ul scolilor de renume, invatamantul de masa nu va avea un progres real si de dorit pentru intreaga societate
    3. Fenomenul olimpiadelor si concursurilor a devenit dupa 89 o adevarata industrie, pentru profesori si pentru parintii doritori de lauri. Asta nu se reflecta in bunastarea copiilor si evolutia societatii romanesti in ansamblu!
    Ministerul trebuie sa aplice o politica de ridicare a rezultatelor obtinute de toti copii! Excelenta se face prin centre de excelenta, nu in scolile de masa! Societatea se dezvolta prin masa elevilor, nu prin exceptii!

  4. Olimpiada e olimpiadă. Ori fizic ori deloc.Altfel o sa fie marea fraudă si nu olimpiadă.
    Asta nu mai e de joacă asa cum s-au jucat până acum.Stop.Ajunge.
    Vor online pentru ca sunt impulsionati de școală online unde frauda si copiatul e în floare.

  5. Foarte sanatos demersul.
    O singura adnotare, la elaborarea regulamentului, SSMR ar trebui sa aiba in vedere ca in afara de copii care muncesc sunt si parinti cu ambitii… care vor premii, chiar daca copii lor nu au capacitate…si care nu vor avea scrupule in a frauda comcursul.
    Ar fi indicat sa se gaseasca solutii care sa elimine orice posibilitate de frauda.
    Nu de alta, dar SSMR a mai girat in vara un concurs online, care a dat castigatori niste nulitati sustinute desigur de parinti/profi…

    1. Daca se doreste, se poate! In SUA se folosesc tot felul de programe in cadrul examenelor online prin care se monitorizeaza activitatea calculatorului, precum si camera video, se partajeaza toata activitatea pe caculator. Exista pe de alta parte si o serie intreaga de programe care folosesc inteligenta artificiala pentru a determina daca un student fraudeaza examenul, prin analiza imaginilor video. In acest caz studentul nu mai scrie pe foi, scrie rezolvarea direct pe calculator folosind tableta grafica. Observam ca exista o serie intreaga de metode, este necesar doar sa se doreasca sustinerea examenelor online. Dar nu se doreste, piata muncii din “afara” are nevoie de culegatori de sparanghel.

      1. Examenele online pot fi oricând de oricine contestate și nu sunt valabile.Daca eu vreau să mă duc și să anuleze dreptul lui X câștigat în urma unui examen online ,in instanță ,am castig de cauza garantat.Odata ce prin olimpiade se ocupa locuri la facultate etc,nu e normal sa fie online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ludovic Orban contrazice aritmetica: „Oricine spune că dăm mai puțini bani la educație, de fapt, spune o mare minciună”. Oficial alocarea pentru Educație în 2020 va fi cu 976 milioane lei mai mică decât în 2019

Premierul Ludovic Orban a declarat în fața Parlamentului, la angajarea răspunderii pe Legea Bugetului de stat pentru anul 2020 că alocarea bugetară pentru Educație, propusă pentru anul viitor, este mai…
Vezi articolul