Ordonanţa 51 din 2019, care elimina transportul intra-judeţean din sfera serviciilor de transport public şi implicit obligativitatea transportatorilor de a asigura abonamente şi bilete reduse pentru elevi, respinsă de Camera Deputaţilor – for decizional

446 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.51/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane a fost votat în procedură de urgenţă de Camera Deputaţilor cu 248 de voturi pentru, 10 contra şi 6 abţineri, potrivit site-ului oficial.

Efectul direct al acestei ordonanțe era “imposibilitatea ca mii de elevi navetiști să își poată permite să ajungă la școală”, potrivit Consiliului Naţional al Elevilor. Ordonanța aprobată de Guvernul Dăncilă pe 25 iunie 2019 a scos transportul intra-județean din sfera serviciilor publice.

Proiectul de lege pentru respingerea OUG 51 a fost adoptat şi merge acum la promulgare, la Preşedintele Iohannis. Abia după promulgare şi după publicarea în Monitorul Oficial, OUG 51 nu îşi va mai produce efectele.

“O dată cu aprobarea OUG 51/2019, transportul a fost eliminat din sfera serviciilor publice, fapt care oferea autonomie operatorilor de transport pentru a nu subvenționa transportul elevilor și elimina, astfel, orice obligație contractuală pentru ca aceștia să își asume măsurile necesare pentru a garanta transport echitabil pentru elevi”, susţineau elevii.

Această ordonanță de urgență era în contradicție cu un act normativ superior, anume Regulamentul (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului.

“În fapt, o dată cu eliminarea obligațiilor care derivă din încadrarea transportului ca fiind serviciu public, operatorii de transport nu vor mai acorda reduceri pentru elevi. În România, 380.000 de copii cu vârsta între 3-17 ani nu urmau nicio formă de învațământ la începutul anului 2019. 38,1% dintre copii se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, iar aproape o cincime dintre copiii sub 6 ani trăiesc în condiții de deprivare materială severă, conform Eurostat. Investițiile autorităților în educație sunt minime: în perioada 2012 – 2014, perioadă pentru care datele sunt disponibile, România a ocupat ultimul loc din Uniunea Europeană din punct de vedere al cheltuielilor pentru educație ca procent din PIB. Pentru a interveni în diminuarea acestui fenomen este nevoie de eforturi susținute, pe termen lung, care să acopere nevoile copiilor atât pe plan educațional, dar și social”, potrivit poziţiei CNE.

Ştirea este în curs de actualizare

FOTO: pixabay.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Înființarea unui Departament pentru implementarea proiectului România educată, în discuții la Ministerul Educației. Liliana Romaniuc, noul consilier al lui Sorin Cîmpeanu: Probabil voi fi implicată în noul departament, având în vedere că am lucrat în cadrul proiectului

Liliana Romaniuc este noul consilier al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu. Potrivit surselor Edupedu.ro, la Ministerul Educației este în discuții înființarea unui nou departament, care să se ocupe de “implementarea proiectului…
Vezi articolul

Competențele digitale ale elevilor și profesorilor, dezvoltarea gândirii critice și a capacității de a face față pericolelor online să devină priorități pentru sistemele europene de educație – Consiliul UE

Dezvoltarea alfabetizării digitale și media, gândirea critică și competențele de rezolvare a problemelor sunt esențiale și ar trebui să constituie o prioritate pentru sistemele de educație, potrivit concluziilor adoptate de…
Vezi articolul