Parole sigure, lacătul de conexiune sigură și “HTTPS” – ABC-ul siguranței pe web, potrivit copiilor câștigători în Competiția Eroii Internetului / Caravana Siguranței Online – în mai multe orașe din țară

141 de vizualizări
Evenimentul de marcare a Caravanei Eroii Internetului / Sursa: Adfaber
Parole complexe pentru diverse conturi, verificarea lacătului ce indică o conexiune sigură pe un site, respectiv verificarea că un site folosește protocolul securizat HTTPS sunt primele trei indicii că un utilizator este în siguranță când intră pe o pagină web – așa sună primele trei sfaturi cu privire la siguranța online pe care le-au oferit, marți, elevii dintr-o clasă a școlii 49 din București. Aceștia, câștigători ai ediției de anul trecut a Competiției Eroii Internetului, competiție pe tema singuranței pe web dezvoltată de Google și organizată în România de asociația Ad Faber, au participat la un eveniment ce a marcat desfășurarea unei caravane de informare ce se va desfășura în următoarele săptămâni în mai multe orașe din țară.

La evenimentul respectiv, Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, le-a cerut elevilor să îi ofere “trei sfaturi pe care mi le dați atunci când navighez pe internet. Ce-ar trebui să fac, să mă aflu în siguranță?” Răspunsurile primite:

  • Primul elev: „În primul rând este recomandat să punem o parolă care să conțină litere, cifre, caractere speciale, ca să fii mai protejat de hackerii care încearcă să intre în cont.”
  • Al doilea elev: „În al doilea rând, ca să fim în siguranță pe internet, aș zice că, atunci când intrăm pe un site pe care nu-l cunoaștem și e ceva nou, să ne uităm întotdeauna la lacătul prezent acolo unde scrie codul site-ului, sus în stânga. (…) Dacă lacătul e închis înseamnă că site-ul este securizat, dacă e deschis sau cu semnul exclamării înseamnă că nu este sigur și trebuie să ieșiți de pe site.”
  • Al treilea elev: „Mai este o chestie. E bine și cu lacătul, dar trebuie să aibă ‘https‘.” (protocol semnalizat la începutul adresei web – n.red.).

Momentul de la Școala 49 a fost organizat pentru a marca desfășurarea programului de informare Caravanei a Siguranței Online Eroii Internetului. Aceasta a vizitat deja Galați, Focșani, Bacău, Iași și zonele adiacente. Timp de 2 săptămâni ea va continua în București (23 mai – 3 iunie), apoi în în Târgoviște, Brașov, Sibiu, Cluj și Baia Mare.

La aplicarea programului organizat de Google și Adfaber s-a alăturat o echipă a Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității din cadrul Poliției rRomâne, specialiști în prevenirea criminalității urmând să viziteze școli din țară pentru a le vorbi și ei copiilor despre siguranța online.

Adfaber citează un studiu propriu potrivit căruia 90% dintre elevii intervievați spun că părinții lor nu știu ce se întâmplă pe platformele sociale pe care ei își petrec timpul. Toți, însă, spun că nimeni nu le-a explicat nimic concret despre situațiile reale cu care se pot întâlni pe aceste platforme. 

  • Potrivit aceluiași studiu, elevii din clasele a șaptea și a opta intervievați spun că sunt îngrijorați că frații lor mai mici au acces la platforme precum TikTok sau chiar Omegle. Mai mult, 70% dintre aceștia consideră că frații lor mai mici nu ar trebui să aibă acces pe platformele pe care ei își petrec timpul. 

Organizatorii spun că, în cei doi ani de când este organizat programul Eroii Internetului în România, au fost pregătiți pe tema siguranței online peste 20.000 de profesori.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Titularizare 2025. Din 30 mai și până pe 27 iunie se desfășoară probele practice și inspecțiile speciale la clasă. Nota de la aceste probe are o pondere de 25% în media de repartizare

În perioada 30 mai – 27 iunie au loc probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă, precum şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe, conform calendarului oficial pentru Titularizare 2025. Graficul pentru desfășurarea…
Vezi articolul

Cei patru copii din județul Bihor retrași de părinți de la școală în pandemie pentru a face homeschooling au mari lacune în achiziţiile şcolare și imaturitate psiho-emoţională, arată o evaluare psihologică oficială / Copiii învățau acasă cu părinții care au 8, respectiv 12 clase terminate

Cei patru copii ai unei familii din Bihor, retrași de la școală în pandemie pentru a fi educați acasă în sistem homeschooling, „prezintă un nivel de dezvoltare al gândirii cu…
Vezi articolul

Ministrul Educației, Daniel David, despre atacul la profesori al Guvernului din care face parte: oamenii din sistem au dreptul să-și ceară drepturile lor – unele asumate oficial destul de recent, după încheierea grevei din sistem și/sau prin noile legi ale educației -, în timp ce Guvernul trebuie să facă, la rândul său, tot ceea ce ține de acesta pentru a reduce deficitul bugetar

Noul ministru al Educației, Daniel David, constată că „oamenii din sistem” își cer pe bună dreptate drepturile obținute prin protestele recente sau prin legea educației, dar ia partea Guvernului când…
Vezi articolul