Perspective pentru 2023 la UMF Carol Davila: Centru de simulare medicală în toate specialitățile și curricule educaționale pentru studenți la medicină, profesioniști din sănătate și pacienți

4.740 de vizualizări
Examenele pentru admiterea la Medicină Carol Davila
Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila din București / Foto: Facebook.com
Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila” are în vedere în 2023 un Centru de simulare medicală în toate specialitățile, astfel încât studenții să poată să vină să facă simulare pe aparate performante și moderne, a declarat Viorel Jinga, rectorul UMF „Carol Davila”, pentru site-ul RoHealthReview, întrebat despre proiectele în domeniul inovației în sănătate derulate de universitate și perspectivele pentru 2023.

”În 2023, UMF Carol Davila are în vedere un Centru de simulare, avem niște bani prin PNRR pentru dezvoltarea Centrului de simulare, am achiziționat o clădire, avem deja două laboratoare care funcționează: un laborator de stomatologie digitală, care a fost deja inaugurat și unul de studiu al salivei. În cealaltă parte a clădirii, vom dezvolta simularea medicală în toate specialitățile, astfel încât studenții să poată să vină să facă simulare pe aparate performante și moderne”, a declarat Viorel Jinga, conform sursei citate.

Ștefan Busnatu, prodecan al Facultății de Medicină din cadrul Universității de Medicină și Farmacie ”Carol Davila” și coordonator al Centrului de inovație și e-Health al UMF (CiEH), a declarat că în 2023 va fi pus accentul pe componenta educațională, potrivit RoHealthReview.

”După ultimii doi ani, am văzut care este rolul digitalizării în îngrijirea pacienților, în îngrijirea populației și suntem la etapa în care vrem să accelerăm foarte mult componenta educațională. Am inițiat deja, pentru anul 2023, o serie de discuții cu universitățile partenere și cu organizații non-guvernamentale pentru a susține procesul de construire de curricule educaționale. Încercăm să importăm modele deja existente pe care să le adaptăm la specificul românesc, astfel încât să lansăm în 2023 curricule educaționale și pentru studenții la Medicină, și pentru profesioniștii din sănătate, dar și pentru pacienți. Sper ca astfel să reușim, în paralel cu proiectele pe care le vom demara prin Hub-ul de Inovație în Sănătate, să contopim lucrurile și în următorii ani să reușim să avem un sistem de sănătate digitală, un sistem medical mai intuitiv și mai accesibil pentru pacienți”, a explicat Ștefan Busnatu.

Citește și:
Memorandum semnat între Alianța Universitară G6-UMF și Ministerul Sănătății, în parteneriat cu Local American Working Group, pentru crearea unui Hub de Inovație în Sănătate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Costul standard per elev pentru creșterile salariale se majorează cu 13,5% în 2020, cea mai mică creștere din ultimii 4 ani. Costul pentru pregătirea profesorilor, evaluări și dotări crește cu doar 17 lei și e de 15 ori mai mic – proiect

Costul standard per elev va fi 6.111 lei în anul 2020, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pus în dezbatere de Ministerul Educației. Suma reprezintă majorarea costului din anul…
Vezi articolul

EXCLUSIV Profesor la Universitatea de Medicină din Cernăuți, oraș în care nu au fost înregistrate atacuri: Cursurile se țin online, doar profesorii au voie să intre în Universitate / La magazine și farmacii nu se mai acceptă plata cu cardul, iar bancomatele nu mai funcționează

Profesorul Antonie Moisei, șeful catedrei de științe sociale și ucrainistică, de la Universitatea de Medicină din Cernăuți, a acceptat să povestească pentru EduPedu.ro, într-un scurt interviu, despre atmosfera din orașul…
Vezi articolul

Concursuri extrașcolare 2024. Înscrierile elevilor și organizarea activităților educative la nivel de județ vor fi centralizate într-o „platformă” făcută de inspectorii școlari, până pe 23 februarie – adresă de la Ministerul Educației

Inspectorii școlari responsabili de organizarea concursurilor extrașcolare naționale, incluse în calendarul proiectelor de educație extrașcolară (CPEENI, fostele CAEN) 2024, trebuie să realizeze o „platformă” în care să centralizeze datele despre…
Vezi articolul