Peste 12.500 de note s-au majorat după contestații, iar aproape 6.000 au scăzut – rezultatele finale de la Evaluarea Națională: Procentul mediilor peste 5 a crescut cu 0,1

36.504 vizualizări
Foto: Freepik.com
Peste 12.500 de note s-au majorat după contestații, iar aproape 6.000 au scăzut, potrivit rezultatelor finale publicate de Ministerul Educației duminică dimineața. Rezultatele pot fi consultate aici.

În urma reevaluării lucrărilor contestate, proporția candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 76,90% (94.629 de candidați), în creștere cu 0,10% (103 candidați) față de rezultatele inițiale (76,80%). A crescut, de asemenea, și numărul candidaților cu media generală 10: de la 120 la 132 (+12).

La proba de Limba și literatura română, 103.805 candidați (84%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 482 de candidați au obținut nota 10 (+15 în raport cu prima afișare).

La Matematică, 83.129 de candidați (67,40%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 1.505 candidați au obținut note de 10 (+66 în raport cu prima afișare).

La Limba și literatura maternă, 7.619 candidați (95,9%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 123 de candidați au obținut note de 10 (numărul notelor de 10 a rămas nemodificat).

Situația statistică a notelor modificate după contestații, pe județe:

Foto: captura edu.ro

La Evaluarea Națională au fost înscriși 131.177 de elevi la nivel național, față de 172.532 câți anunța ministerul că s-au înscris anul trecut. Au participat la examene 123.132 de elevi.

Foto: Freepik.com


30 comments
  1. cucoana! celor care li s-a marit nota a fost pt ca s-a calculat eronat punctajul ,copilului tau de ce nu iai facut contestatie?iti era frica ca sa nu se duca nota in jos? ca procentul este de 30% la elevi care au luat mai putin la nota finala in urma contestatiilior

  2. Rusine sa va fie! …. a-ti distrus inca o data visurile unor copii care au invatat …. Reluati corectarea acestor lucrari cu seriozitate, cu profesori calificati…

  3. Poate că aș greși susținând faptul că, în opinia unor grupuri numeroase de profesori, părinți și elevi, termenul de “contestație” are niște conotații conflictuale?
    De aici rezultă reacțiile prudente ale părinților și cele tensionate ale profesorilor.
    De fapt, elevul depune o cerere de verificare a notei.
    Reticența față de contestarea notelor vine, printre altele, ca o consecință a sistemelor autoritare de administrare a țării. Poate greșesc, dar dictatura rodește în aceste generații de profesori, părinți și elevi.

  4. Sunt profesor, 30 de ani vechime. Am văzut prea mulți colegi grăbiți la corectat. Isprăveau un teanc de 100 lucrări in 2-3 ore. De mult timp nu mai vreau să merg la corectat , venea omul de serviciu să ne grăbească, că trebuie să încuie școala, că ceilalți de cand au plecat … Cand a dat copilul meu examen, nu m-am rugat să știe ci să aibă corectori conștiincioși . Am scăpat cu bine.

  5. Judecând după notele finale obținute in urma contestațiilor, mă întreb oare nu ar trebui făcută o reevaluare a tuturor lucrarilor ? Eu nu am depus contestație ,dar începe să îmi pare rău mai ales că copilul și-a dorit sa o facă .Am mers pe considerentul că profesorii ce au corectat sigur au știut ce au făcut…..dar …

    1. La fel ca dumneavoastra am gandit si eu. Acum asist neputincioasa la cea mai mare nedreptate. De exemplu, copil cu 8.15 la romana, dupa contestatie 9.50. Si nu este caz izolat in Arges. Multe note umflate exagerat. Copilul meu a muncit foarte mult si nu am depus contestatie, am considerat ca au luat masuri in cazul evaluatorilor, asa cum au promis anul trecut. In schimb, asist la ceva socant si vad copii buni depasiti de copii mult mai slab pregatiti. Inseamna ca toate lucrarile au fost subevaluate si ar trebui sa ridice un semn de intrebare faptul ca aceasta crestere de 1 punct, uneori chiar 1.30, reprezinta un procent atat de mare. In felul asta, un copil cu o pregatire slaba poate ocupa locul copilului bun in liceul dorit. Rusinos ce se intampla!

      1. Asa am patit si noi …
        nu am facut contestatie crezand ca au fost corectate corect lucrarile …dar dupa afisarea contestatiilor ne-am dat seama ca am gresit
        si din cauza aceasta poate copilul nu o sa intre la liceul dorit
        Rusine ce se intampla in tara aceasta….si pacat de copii nostrii , mare pacat

  6. Inca odata, ne-ati umilit copiii! Ati tinut neaparat sa le mai aratati cum meritocratia este calcata in picioare in Romania. O lectie cumplita pentru viitorul lor. Inacceptabil ca, dupa contestatii, notele sa creasca cu peste un punct. Si nu una, aproape toate. Inseamna ca toate lucrarile au fost prost evaluate si ar trebui recorectate. Stiu ca mereu ati permis asemenea nereguli, stiu ca nu putem schimba mai nimic oricat ne-am revolta, insa aveti pe constiinta, domnule Ministru Campeanu, viitorul copiilor care au invatat de au intrat in depresii pentru a reusi sa ajunga la liceul dorit si s-au trezit devansati de colegi care nu au invatat mai deloc. Inca o generatie compromisa, ma doare fiecare privire a copilului care a luptat mult si, la final, eforturile ii sunt subevaluate.

  7. Posibil ca la sugestia ministrului educatiei de a nu interpreta contestatiile elevilor drept o fronda, bietii corectori or fi inteles ca trebuie sa le mareasca notele.
    Nu e normal ca ministrul sa influenteze nici macar voalat, comisiile de contestatii.
    Profesorii, reprimati continuu de ministerul de resort si de inspectorate, au devenit in general foarte temători.
    Gestul ministrului de a da mereu un plus de rasfat elevilor si asa razgaiati in familie, este neavenit.

  8. Sunt părinte de copil,copil care și-a dorit să depunem contestație la lb romana,dar nu l-am lăsat pe principiul că profesorii care au corectat și-au făcut treaba.Analizând situația de după contestații,se vede că aceștia nu și-au făcut treaba,iar noi,cei care nu am depus contestații poate am avut de pierdut.Păcat de învățământul românesc,ne întrebăm adeseori:”Copii noștri,încotro?” Nu vroiam note mari,dar la primul examen din viața lor au avut parte de inegalitate de șanse.Si ne învârtim într-un cerc vicios ajungând să fim întrebați de ce nu am depus contestație,raspunzand la rândul meu că am avut încredere în profesorii numiți în echipele de corectare.

  9. Parintii , elevii trebuie sa stie ca incepand cu 2021 pot corecta doar profesorii care au urmat cursuri si au cel putin gradul 2.
    Din pacate la corectare nu gradul didactic si nicibcursurile fictive de experti in evaluare conteaza. Inspectoratele scolare niciodata nu au avut buna vointa sa numeasca nominal profesorii care nu sunt in stare sa corecteze. Cu stupoare se constata ca sunt profesori cu grade care nu stiu sa corecteze. Acesti profesori sunt protejati si chemati ani de ani pentru niste sume de bani considerabile. Exista o mare trucare la extragerea profesorilor corectori. Din pacate arta de a corecta nu are nicio legatira cu gradele sau vechimea. Practic doamna Anisie a inlaturat oameni capabili ( debutanti cu o inalta capacitate de a corecta) in detrimentul profesorilor cu grade obtinute usor , titulari prin stampile si relatii.
    Ministerul si inspectoratele trebuie sa acorde transparenta profesorilor corectori si anume sa spuna punctual cine nu mai poate veni la corectat din cauza geselilor . Este foarte simplu sa depisteze problemele profesorilor corectori.
    Am inlaturat profesori corectori doar din simplul fapt ca sunt tineri ,pregatiti , scoliti la zi pentru ca nu au sansa gradului didactic obtinut pe o inspectie formala!
    Toti parintii elevii trebuie sa cunoasca examenele serioase la care sunt supusi tinerii din invatamant!
    Cineva trebuie sa sa sesizeze discriminarea la locul de munca al tinerilor din invatamant pentru ca li s.a luat un drept de a corecta fara sa faca greseli.
    Dar….in Romania…nu li se da drept de munca tinerilor pentru ca nu au experienta! Mizerabil!

  10. O posibilă explicație în privința limbii române ar fi subiectele care presupun elaborare de text (compunere, argumentare, compararea unor opere literare). Baremul nu poate să fixeze în aceste cazuri parametrii exacți ai evaluării, așadar, rămâne loc pentru subiectivitatea profesorului… Un exemplu: dacă evaluatorul predă la un liceu de elită și este obișnuit cu elevi olimpici, este posibil să corecteze mai exigent decât un profesor care are de-a face cu copii de nivel mediu. O altă situație poate fi trecerea unei cifre greșite pe borderoul care la română conține nu mai puțin de 43 de căsuțe minuscule/elev în care corectorul trece punctajele (a se vedea aici: https://www.scribd.com/document/401776470/borderou-evaluarea-nationala-docx). Problema este când cei doi corectori se consultă și reduc diferențele din pix…

  11. 18500 de note gresite….De ce nu se standardizeaza evaluarea? Ce problema ar putea avea testele grila? Nu ar fi aceasta cea mai rationala forma de evaluare? Da, stim, nu evaluam originalitatea, viziunea, etc….Nici nu mai e cazul sa vorbim despre asa ceva.

  12. Este nedrept ca un copil cu 10.00 in 4 ani de studii, cu o teza perfecta la matematica, sa fie notat cu 9.85 si sa nu indrazneasca ca depuna contestatie, ca urmare a consultarilor si cu diversi profesori reputati, de teama sa nu i se duca media si mai in jos…iar domnul Ministru al Educatiei, imediat dupa inchiderea perioadei de contestatii sa vina cu indemnul catre profesorii corectori, la toleranta si indulgenta???? Indulgenta, DE CE? Cine plateste pentru nedreptatea atator copii care au stat un an si jumatate in casa si au invatat din rasputeri si pentru subiectivismul profesorilor corectori care ar putea sa le stinga visul?
    RUSINE Dle MINSTRU!!!

  13. Sunt părintele unui băiat din județul Neamț. În urma contestatiei am obtinut o diferenta la limba romana de la nota 6.40 la 7.70.Este inadmisibil ce se întâmplă cu viitorul copiilor noștri!

  14. Probabil ca de anul viitor toată lumea va face contestații. Rezultatele acestor contestații demonstrează ca s-a corectat foarte prost la prima mână. Ce scală obiectiva de măsurate avem….:( Domnule ministru, prin declarația dvs ați influențat ridicarea notelor fără acoperire. Profesorii nu au fost bine pregătiți pentru aceste corecturi, mai ales pentru proba de romană, unde sigur nu s-a aplicat baremul:( .

  15. Exemplu din Constanta: creșterea notei in urma contestației la Lb. Romană de la 8,85 la 9,80. Si sunt multe alte exemple. Adică cei doi evaluatori inițiali s-au înșelat in fata unei lucrări aproape perfecta. Cred ca declarațiile publice ale ministrului Cîmpeanu au alimentat o anumita stare a profesorilor, sau introducerea anonimizării a lăsat loc fraudelor.
    Bineînțeles că sunt părintele unui copil care nu a făcut contestație.

  16. Corectarea tezelor rămâne o mare bătaie de joc!!!Când a fost corectată teza corect?Poate ne răspunde domnul ministru….

  17. Dacă știam ca domnul ministru face pe Elon Musk jucându-se cu un curs al notelor făceam și eu contestație la română. Oricum am un sentiment de neimaginat referitor la influența domnul profesor în statistici. Trăiască PCR și recordul de producție

  18. Evaluarea este o mare bătaie de joc. Fie prima comisie a fost incompetentă, fie comisia de contestații a fost coruptă. Este inadmisibil ce diferențe imense sunt la mărirea notei, iar la micșorarea ei, doar 10-20 de sutimi. Dacă la limba și literatura română se poate vorbi de subiectivism, la matematică e inexplicabil.

    1. GL7946617 a avut 3.00 la matematica , iar după contestație a primit 8.25. Cineva trebuie sa răspundă pentru anomalia asta !!! Să începem cu ministrul. Nu te poți juca așa cu viața unui copil !!! Fiecare aruncă problema în cârca următorului în ierarhie.

      1. Ce? Doamne fereste! De la 3 la 8.50? Daca e adevarat, e grav.
        Dar traim in Romania si totul va fi musamalizat.

      2. Iar pe Bucuresti (nu dau codul copilului) la Lb romana i-a crescut de la 5.40 la 9.05. Nu inteleg cum este posibil asa ceva.

        1. Nu este eroare de corectare, ci de adunare a punctajelor de la fiecare subpunct; sau de scriere neatent în borderou. Oricum ar fi, nu e normal.
          Până la urmă, însă, pentru asemenea situații sunt prevăzute contestațiile. Eroarea umană va exista întotdeauna.

        2. Vad ca domnul ministru a luat cunostinta de aceste nereguli si din ce inteleg eu, e in regula, in fiecare an se intampla. In opinia dansului, masura va fi ca acel profesor nu va mai evalua niciodata. Si copiii, domnule ministru???? Admiterea la liceu este un pas foarte important in viata lor. Daca nu intra la liceul dorit pentru ca lucrarea nu i-a fost evaluata corect, credeti ca acel copil se poate consola cu gandul ca profesorul care i-a taiat aripile nu va mai taia si altora????

    2. E simplu la matematica. Cum e posibil că pentru 6 subiecte cu alte două surpuncte fiecare să acorzi 3puncte. Cu să evaluezi un subiect care are o jumate de pagină de rezolvare și că la evaluare are un punct. Dacă elevul nu a ajuns la rezultatul final corect sau a făcut ceva bine dar nu în totalitate cat ii dai? 0,10 sau nimic? Că atât are punctaj subiectul. Nu e posibil să evaluezi corect daca nu ai marja de a structura rezolvarea unui subiect că să poți să îi dai ceva puncte dacă nu e rezolvarea completa sau coerenta. Dl ministru să facă toate subiecte grila și atunci toți vor lua note de peste 8 și părinții ore fi mulțumiți și vin la liceu și nu știu nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu, despre școala față în față pentru elevii de-a VIII-a și a XII-a indiferent de scenariu: Am transmis la Ministerul Sănătății rugămintea de a analiza propunerea. Trendul ascendent al ratei de infectare va duce multe localități în scenariul roșu

Elevii de clasele a VIII-a și a XII-a vor putea opta să vină fizic la școală pentru a se pregăti pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2021, indiferent de scenariu, după…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2022. Recomandările pentru elevii de clasa a VIII-a, la Limba română, de la instituția care face subiectele de examen: Nu sunt obligatorii conectorii de tipul „în primul rând”, „în al doilea rând” pentru textul de opinie. Nu vor fi punctate truismele și clișeele lingvistice

În cazul itemilor care nu solicită explicit formularea răspunsului în enunț, elevii de clasa a VIII-a pot răspunde punctual, fără integrarea în propoziții sau în enunțuri a răspunsului dat, potrivit…
Vezi articolul