Grupul profesorilor de specialitate de la Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație este anonim. Ministerul Educației susține că nu poate comunica identitatea celor care au făcut analiza pe itemi cu recomandări la simularea Evaluării Naționale

1.420 de vizualizări
Sediul Centrului Național pentru Politici și Evaluare în Educație / Foto: CNPEE
Componența grupului profesorilor de specialitate care a făcut analizele pe itemi de la simularea Evaluării Naționale este anonimă. La solicitarea Edupedu.ro, Ministerul Educației a refuzat să spună cine face parte din acest grup: “Din motive legate de buna organizare și desfășurare a examenelor și în raport cu reglementările generale privind protecția datelor personale, nu vă putem comunica identitatea acestora”. Amintim, în cazul simulării Evaluării Naționale, acești profesori de specialitate au recomandat profesorilor să facă exerciții cu elevii mai ales cu itemi de genul celor la care rezultatele au fost slabe.

Edupedu.ro a cerut Ministerului Educației numele profesorilor de specialitate care au făcut parte din grupul de lucru care a realizat analiza pe itemi de la simularea Evaluării Naționale, însă Ministerul a invocat protecția datelor și “motive legate de buna organizare și desfășurare a examenelor” și a refuzat să spună cine sunt profesorii de specialitate.

“Analizele rezultatelor (pe itemi) obținute la nivel național în urma desfășurării simulării EN VIII au fost realizate de către coordonatorii disciplinelor de examen (consilieri din cadrul CNPEE, cadre didactice de specialitate cu experiență). Din motive legate de buna organizare și desfășurare a examenelor și în raport cu reglementările generale privind protecția datelor personale (GDPR + Legea 544/2001), nu vă putem comunica identitatea acestora”, potrivit răspunsului Ministerului Educației.

Solicitarea Edupedu.ro:

„Solicităm componența grupului de lucru compus din profesori de specialitate ai CNPEE care a realizat analizele rezultatelor obținute la nivel național în urma simulării Evaluării Naționale.

Cine a făcut parte din grup de lucru la limba română și în cel de la matematică? Precizați vă rugăm nume, prenume, funcție și specializare”.

  • De precizat, încă nu se cunoaște nici cine au fost cei „10.000 de specialiști care au lucrat la proiectul România Educată”, proiect care a stat la baza Legii Învățământului Preuniversitar nr. 198/2023 și a Legii Învățământului Superior. Edupedu.ro a solicitat Administrației Prezidențiale, încă din 2022, lista nominală a acestor specialiști/persoane care au contribuit la raportul România educată. Nu am primit nici un răspuns.
Informații de context

Analiza grupului compus din profesori de specialitate de la Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație recomandă profesorilor să facă exerciții cu elevii ce conțin itemii la care rezultatele au fost slabe, adică exerciții cu “efectuarea operațiilor aritmetice cu numere naturale și respectarea ordinii efectuării operațiilor”.

Recomandarea specialiștilor nu aduce informații în plus sau metode prin care profesorii să îi ajute pe elevi de clasa a VII-a să recupereze lacunele.

Anul acesta la simularea – Evaluarea Națională 2024 s-a înregistrat un record negativ: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică. Potrivit rezultatelor publicate pe itemi de Ministerul Educației, un elev din 5 nu au știut să rezolve un exercițiu de clasa a II-a cu ordinea operațiilor.

În cazul analizei după simularea BAC-ului, grupul de lucru din cadrul CNPEE, alcătuit tot din profesori de specialitate, a căror identitate nu se cunoaște, le-a recomandat elevilor teste de antrenament și să urmărească lecțiile Teleșcoala.

De precizat, în comunicatul de presă al Ministerului, potrivit CNPEE, în urma acestui tip de abordare analitică a rezultatelor înregistrate de elevii care au susținut probele simulării, grupul de lucru din cadrul CNPEE (alcătuit din profesori de specialitate) a identificat elemente în măsură să optimizeze proiectarea variantelor de subiecte pentru examen, astfel încât ponderea itemilor satisfăcător/bine/foarte bine performați (itemi de succes) să crească în economia testului și, în același timp, a formulat sugestii privind activitățile de tip remedial pe care elevii le pot parcurge”.

Ministerul Educației a întârziat cu o săptămână prezentarea acestui raport, care ar fi trebuit publicat pe 22 martie potrivit propriilor angajamente lansate oficial de minister.

Ligia Deca a spus recent că „examenele naționale nu sunt olimpiade”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la TVR Info: „Cred că este greșit să ne referim la subiecte din punct de vedere al ușurinței sau al greutății”. Aceasta a menționat că subiectele trebuie calibrate „din punct de vedere al programei de evaluare” și „din punct de vedere al perioadei parcurse de elevi”.

Citește și:
Grupul profesorilor “de specialitate” pus de Ministerul Educației să analizeze lucrările de la simulare recomandă profesorilor de Matematică să rezolve mai multe probleme cu elevii
Ministerul Educației le recomandă elevilor de clasa a XII-a să se pregătească pentru BAC cu teste de antrenament și să urmărească lecțiile Teleșcoala
DOCUMENT Rezultatele detaliate de la simularea BAC 2024 au fost publicate de Ministerul Educației. Instituția condusă de Ligia Deca lasă de înțeles că subiectele de Bacalaureat, din vară, vor fi dintre cele la care tinerii au știut să răspundă la simulare
Ligia Deca: Examenele naționale nu sunt olimpiade. Cred că este greșit să ne referim la subiecte din punct de vedere al ușurinței sau al greutății

2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

FOTO Caracteristicile misterioase ale planetei Uranus, dezvăluite într-o nouă imagine a telescopului James Webb / Cum arată inelele, lunile și atmosfera gigantului de gheață / Un an pe Uranus, circa 84 de ani tereștri. Dar o zi, numai 17 ore

Telescopul spațial James Webb a realizat un nou portret strălucitor al planetei Uranus, care prezintă inelele, lunile, vremea și atmosfera gigantului de gheață, de obicei ascunse, caracteristici care nu au…
Vezi articolul