Peste 7.300 de contestații depuse la Bacalaureat în București, de elevii nemulțumiți de notele primite

2.017 vizualizări
Foto: © Maurice Van Den Bosch | Dreamstime.com
Număr record de contestații și în București, la această sesiune de Bacalaureat. Au fost prezenți la examen 16.939 de candidați, iar numărul contestațiilor este de 7.380, potrivit ministerului Educației. Aceste cereri de recorectare a lucrărilor vin în contextul în care la nivel național au fost depuse cele mai multe contestații din ultimii 6 ani.

Procentual, numărul contestațiilor reprezintă 43,57% din numărul candidaților.

62.790 de contestații au fost depuse la nivel național în cele două zile prevăzute în calendarul de Bac. Sunt cu 15.000 mai multe decât anul trecut. Este cel mai mare număr de contestații, din 2014 până în prezent – în contextul unei ample dezbateri declanșate de unele note modificate radical de contestațiile de la Evaluarea Națională.

Foarte multe contestații au fost și în județele:

  • Constanța 2.941,
  • Argeș 2.868
  • Suceava 2.527

Soluționarea lucrărilor contestate va avea loc în perioada 1 – 4 iulie, rezultatele finale urmând a fi făcute publice duminică, 5 iulie.

Cine face parte din Comisia regională sau județeană de Contestații

– preşedinte – inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct al judeţului în care se organizează centrul. În cazul în care se organizează centre judeţene de contestaţii, inspectorul şcolar numit în calitate de preşedinte trebuie să fie altul decât cei numiţi în comisia de bacalaureat judeţeană/a municipiului Bucureşti;
– vicepreşedinte – un inspector şcolar de specialitate;
– 1 – 2 secretari – informaticieni, inspectori şcolari de specialitate, profesori;
 membri – profesori evaluatori – câte doi profesori, de regulă cu gradul didactic I, pentru fiecare disciplină şi pentru maximum 100 de lucrări contestate. În situaţii justificate, pot fi şi profesori cu gradul didactic II sau definitiv.

Cum are loc recorectarea lucrării

Comisiile de contestaţii, prin profesorii evaluatori, reevaluează lucrările primite şi acordă note lucrărilor contestate, conform baremelor de evaluare pentru probele scrise.

După terminarea evaluării şi deschiderea lucrărilor, preşedintele comisiei de contestaţii analizează notele acordate după reevaluare, în comparaţie cu cele acordate iniţial. În situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 1,50 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii decide reevaluarea lucrărilor respective de către o a treia comisie, formată din alţi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii.

Reevaluarea se va face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota care va fi acordată de comisia de contestaţii.

Candidatul poate solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti să îşi vadă lucrarea/lucrările numai după afişarea rezultatelor finale după contestaţii. Această solicitare nu poate conduce la modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor, potrivit metodologiei citate.

Condițiile pe care un elev trebuie să le îndeplinească pentru a promova examenul de Bacalaureat sunt:
  1. să-și fi echivalat sau recunoscut (după metodologia de Bacalaureat 2020) toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale;
  2. să susţină toate probele scrise şi să obțină nota 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
  3. să obţină media 6 (cel puţin) la probele scrise.

Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de Bacalaureat. Acolo unde candidaţii obţin media generală 5,99, media generală se rotunjeşte la 6,00.

Foto: © Maurice Van Den Bosch | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comentarii
  1. Diferențele de notare la lucrarile de la EN sunt nepermis de mari. Aceste diferențe arată faptul că nu există certitudinea aplicării baremurilor de corectare, evaluarea profesorilor corectori fiind, în aceste cazuri, subiectivă şi/sau superficială. Este o situaţie de neacceptat, dat fiind că viitorul copiilor este influenţat puternic de rezultatele la aceste examene.

  2. Diferențele de notare – la multe lucrari de la EN- sunt nepermis de mari. Aceste diferențe arată faptul că nu există certitudinea aplicării baremurilor de corectare, evaluarea profesorilor corectori fiind, în aceste cazuri, SUBIECTIVĂ şi/sau SUPERFICIALĂ. Este o situaţie de neacceptat, dat fiind că viitorul copiilor este influenţat puternic de rezultatele la aceste examene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Ministrul Educației le transmite elevilor că subiectele de la examenele din acest an, Evaluarea Națională și Bacalaureatul, vor fi „perfect adaptate”. Cîmpeanu: Este total incorect să plătească doar elevii

Subiectele de la examenele naţionale vor fi adaptate acestei perioade de doi ani din parcursul educaţional al elevilor, anunță ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, la TVR 1, citat de Agerpres. Acesta…
Vezi articolul

DOCUMENT Calendarul simulărilor pentru Evaluarea Națională și BAC 2022. Ordinul de ministru a fost trimis inspectoratelor școlare

Ordinul cu organizarea simulărilor examenelor de Bacalaureat și Evaluare Națională a fost transmis inspectoratelor școlare de către Ministerului Educației, potrivit unei postări a Inspectoratului Școlar Vâlcea. Simulările pentru examenul de…
Vezi articolul

INTERVIU O elevă româncă a obținut punctajul maxim la Bacalaureatul din Spania. Alexia Mureșan: În prima zi de BAC am avut 3 examene, engleză, istorie și limba spaniolă. Iar apoi matematică, chimie în alte zile / Liceul are doar doi ani, iar media de la BAC contează 40% în nota finală, 60% sunt notele din liceu

Locuiește în orașul Valdemoro, în apropiere de Madrid și a învățat la Colegiul “Lagomar”. Alexia Mureșan este o elevă româncă de aproape 18 ani și, anul acesta, a obținut la…
Vezi articolul

Ioana Pavelescu, elevă de 10 la BAC 2021: Vreau să rămân în țară, să fac Facultatea de Geografie / Nu doresc să intru în învățământ, ci să-mi deschid o agenție de turism

Ioana Pavelescu a împlinit 19 ani și este absolventă a Colegiului Național “Neagoe Basarab” din Oltenița, județul Călărași. A luat numai note de 10 la Bacalaureat 2021, la fiecare dintre…
Vezi articolul