Posibile greșeli ale elevilor și capcane în subiectele de Limba română, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca – Evaluarea Națională 2020

43.156 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ce capcane sunt în subiectele pe care le-au avut de rezolvat astăzi absolvenții claselor a VIII-a la examenul de Limba și literatura română? Ecaterina Stanca, profesoara de Limba română la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a explicat pentru Edupedu.ro care sunt greșelile cel mai frecvent întâlnite în fața subiectelor de tipul celor extrase astăzi la prima probă a Evaluării Naționale 2020.

Evaluarea Națională 2020 a început astăzi, 15 iunie, cu examenul la Limba și literatura română. Elevii au avut la dispoziție 2 ore pentru a rezolva subiectele.

Posibile greșeli ale elevilor la Subiectul I, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca:

“Punctul cu sinonimele a fost ușor, apariția cratimei era ușor de explicat, cu condiția să fi învățat teoria. La punctul 3, unii poate nu au înțeles diferența dintre conversiune și derivare și le confundă. Este conversiune deoarece și-a schimbat categoria gramaticală.

La punctul 4, exista pericolul să se ia drept exemplu cuvântul gea-man-ta-ne (nu are diftong deoarece vocala e are valoarea ∅, dispare).

Punctul 5: pericolul cel mai mare este confuzia între ideea principală care sintetizează și cea secundară, care poate cuprinde și detalii.

Pentru punctul 5 trebuie doar puțină atenție la text, explicația este clar precizată în text.

Posibile greșeli la subiectul al II-lea în opinia profesoarei Ecaterina Stanca:
  1. Anul și județul erau clar precizate în text;
  2. Atenție la scrierea completă a sursei și a titlului articolului;
  3. a avut = modul era simplu, timpul la fel. Doar dacă nu știa modurile și timpurile verbului se putea încurca. Conjuncția „să” indică în mod clar modul conjunctiv al verbului „să renunțe”.
  4. funcția de subiect a substantivului „traseul” era ușoară – sper să nu greșească întrebarea și să nu confunde cu complementul direct.
  5. În cazul pronumelui personal „lui” existau două pericole: să îl confunde cu pronumele posesiv „său” și să-i greșească funcția de atribut pronominal genitival punând întrebarea greșit „aspirațiile cui?”, în loc de „ale cui aspirații?”
Subiectele de la examenul de Limba și literatura română – 15 iunie Evaluarea Națională 2020
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Ministerul Educației prezintă public cifre false? Numărul elevilor de clasa a VIII-a, al înscrișilor și al prezenților la Evaluarea Națională diferă în aproape toate comunicările oficiale din ultimele 4 luni

În acest an școlar au fost 178.899 de elevi înscriși în clasa a VIII-a, a anunțat ministrul Ecaterina Andronescu în cea mai recentă conferință de presă. Cifrele sunt diferite de…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2021. Elevii susțin azi proba la Matematică. Cum arată un model de broșură de examen cu subiecte, care sunt regulile în școală și în bancă, ce metode de corectare a greșelilor au elevii

Proba scrisă la Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2021 pentru elevii absolvenți de clasa a VIII-a are loc azi, pe 24 iunie. De la ora 8 este permis accesul elevilor…
Vezi articolul

DOCUMENT În premieră, rezultatele de la Evaluarea Națională 2020 ar putea fi anonimizate. Ministerul Educației: Comisiile din centrele de examen vor informa astăzi candidații că “rezultatele vor fi afișate anonim”

Rezultatele de la Evaluarea Națională 2020 ar putea să fie anonimizate, pentru prima oară în istoria examenului. Ministerul Educației a trimis ieri o notă către comisiile județene de Evaluare Națională,…
Vezi articolul