Posibile greșeli ale elevilor și capcane în subiectele de Limba română, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca – Evaluarea Națională 2020

42.895 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ce capcane sunt în subiectele pe care le-au avut de rezolvat astăzi absolvenții claselor a VIII-a la examenul de Limba și literatura română? Ecaterina Stanca, profesoara de Limba română la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a explicat pentru Edupedu.ro care sunt greșelile cel mai frecvent întâlnite în fața subiectelor de tipul celor extrase astăzi la prima probă a Evaluării Naționale 2020.

Evaluarea Națională 2020 a început astăzi, 15 iunie, cu examenul la Limba și literatura română. Elevii au avut la dispoziție 2 ore pentru a rezolva subiectele.

Posibile greșeli ale elevilor la Subiectul I, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca:

“Punctul cu sinonimele a fost ușor, apariția cratimei era ușor de explicat, cu condiția să fi învățat teoria. La punctul 3, unii poate nu au înțeles diferența dintre conversiune și derivare și le confundă. Este conversiune deoarece și-a schimbat categoria gramaticală.

La punctul 4, exista pericolul să se ia drept exemplu cuvântul gea-man-ta-ne (nu are diftong deoarece vocala e are valoarea ∅, dispare).

Punctul 5: pericolul cel mai mare este confuzia între ideea principală care sintetizează și cea secundară, care poate cuprinde și detalii.

Pentru punctul 5 trebuie doar puțină atenție la text, explicația este clar precizată în text.

Posibile greșeli la subiectul al II-lea în opinia profesoarei Ecaterina Stanca:
  1. Anul și județul erau clar precizate în text;
  2. Atenție la scrierea completă a sursei și a titlului articolului;
  3. a avut = modul era simplu, timpul la fel. Doar dacă nu știa modurile și timpurile verbului se putea încurca. Conjuncția „să” indică în mod clar modul conjunctiv al verbului „să renunțe”.
  4. funcția de subiect a substantivului „traseul” era ușoară – sper să nu greșească întrebarea și să nu confunde cu complementul direct.
  5. În cazul pronumelui personal „lui” existau două pericole: să îl confunde cu pronumele posesiv „său” și să-i greșească funcția de atribut pronominal genitival punând întrebarea greșit „aspirațiile cui?”, în loc de „ale cui aspirații?”
Subiectele de la examenul de Limba și literatura română – 15 iunie Evaluarea Națională 2020
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Admitere la liceu 2020 cu modificări: Proiectul de ordin care elimină obligativitatea școlii profesionale pentru elevii cu medii sub 5, finalizat de ministrul Educației

Ministrul Educației a finalizat proiectul de ordin care schimbă admiterea la liceu, prin eliminarea mediei 5 ca limită pentru înscrierea la liceu. Edupedu.ro a obținut în exclusivitate proiectul care modifică…
Vezi articolul

Publicarea programei aferente simulărilor Evaluării Naționale și Bacalaureatului, solicitată „în regim de urgență” Ministerului Educației de Consiliul Național al Elevilor. Probele încep pe 22 martie

Publicarea materiei aferente simulărilor Evaluării Naționale și Bacalaureatului, precum și a procedurii de organizare a acestora este solicitată de Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat primit de Edupedu.ro. „Solicităm Ministerului…
Vezi articolul

DOCUMENT Evaluarea Națională 2021, clasa a VIII-a. Calendarul oficial al etapei speciale 28 iunie – 12 iulie la care pot participa doar cei care au lipsit din motive medicale / În sălile de examen va fi cel puțin un profesor supraveghetor

Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a va avea și în acest an o etapă specială organizată de Ministerul Educației în perioada 28 iunie – 12 iulie, potrivit Ordinului de ministru…
Vezi articolul