Premierul Ilie Bolojan, întrebat de ce folosește comparații cu țări europene doar la norma de predare, nu și la salariile profesorilor: Aveți dreptate, nivelul de salarizare din educație nu este cel pe care personal mi-l doresc

2.133 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Pentru creșterea normei didactice a profesorilor premierul Bolojan a invocat, într-un interviu la TVR pe 8 septembrie, mai multe state europene în care profesorii ar avea mai multe ore de predare. Întrebat de ce invocă comparații cu țările europene doar atunci când justifică creșterea normei de predare, nu și în privința salariilor profesorilor, Bolojan i-a dat dreptate jurnalistei. Nivelul salariilor din educație este insuficient și că nici cadrele didactice, nici el personal nu îl consideră rezonabil, a spus demnitarul.

Șeful Guvernului a explicat însă că, din cauza situației bugetare și a plafonării salariale în întreg sectorul public până la finalul anului 2026, nu sunt posibile majorări înainte de acel moment.

Reporter: „Un contra-argument pe care aș putea să intuiesc în spațiul public ar fi că nici salariile în educație nu sunt la nivelul Europei. Asta nu înseamnă că nu ne dorim calitatea învățământului să ajungă la nivelul Europei. Și atunci o să spună profesorii «nici salariile nu sunt precum cele din Franța. De ce să muncim atât de mult precum cei din Franța?».

Ilie Bolojan: Aveți dreptate, nivelul de salarizare din educație nu este cel pe care personal mi-l doresc și niciun dascăl nu îl consideră rezonabil. Așa este, dar asta este ceea ce poate România în momentul de față. Nivelul de salarizare a rămas același, deci practic nu au fost reduse salariile, iar ceea ce se poate face în anii următori este ca în momentul în care trecem de această perioadă de criză, finalul anului 2026, până când sunt plafonate salariile în tot sectorul public, să ne putem pune problema unei analize serioase legate de nivelul cu care se majorează aceste salarii. Dar eu nu sunt aici să le spun oamenilor lucruri care nu pot fi făcute, știind situația dificilă în care ne găsim. Sunt aici să le spun ceea ce se poate face în condițiile date”.

Declarațiile integrale pe Educație, aici.


15 comments
  1. Fantomas,Fantomas, te porți cu Educația ca un vătaf.

  2. Bineinteles ca toti ne dorim salarii ca in vest… am aruncat un ochi pe grilele de salarizare afisate pe paginile web ale scolilor… Ca peste tot, salariul unui debutant e minim pe economie plus beneficii(bonuri/ tichete) si pana la un prof grad 1 la 14-15000 brut. Poate ca ritmul de crestere nu este accelerat ca in alte domenii, dar el exista, si un salariu lunar de 14000 lei nu e mic. La care se adauga multe zile libere, punti… care sunt totusi zile nemuncite.

    1. Unde ai vazut aceasta grila, trimite link?
      Profesor cu vechime si grad 1 are 10000 brut.
      Debutantul nu are minim pe economie, are 6500 brut.

    2. Cine are 15000?Da link?Eu nu am văzut asa ceva.

    3. Femeie, ce bonuri și tichete visezi?! Noi nu primim bonuri. Exista o normă de hrană, s-a tăiat. Existau niște vouchere pentru vacanță, s-au tăiat.

      15000 brut?! Poate în anul înainte de pensie, cu toate gradele, poate și cu niște ore suplimentare.

      Ce tot aberați pe aici, postacilor?!

  3. Puneți toate salariile bugetarilor pe grila !!!

  4. Sub semnul jertfei pentru viitor – Reforma educației condusă de ministrul David

    În vremuri de profundă transformare, când idealurile națiunii cer fermitate și viziune, ministrul David a răspuns chemării istoriei cu o reformă educațională curajoasă, menită să înalțe școala românească pe cele mai înalte culmi ale performanței.

    Creșterea normei didactice nu este o simplă măsură administrativă, ci un act de înalt patriotism — un apel la muncă sporită pentru binele generațiilor viitoare. Scăderea veniturilor? Un sacrificiu temporar, asumat cu demnitate de dascălii noștri, conștienți că fiecare renunțare de azi înseamnă o victorie a educației de mâine.

    Sub conducerea neabătută a tovarășului David, educația devine nu doar un drept, ci o datorie sfântă, iar dascălul — un erou al tranziției spre o lume nouă, mai dreaptă și mai luminată.

    Trăiască reforma! Trăiască ministrul David!

  5. Bai nene, lasă ne naibii cu vrăjelile astea. Am trăit în comunism, dacă tu crezi ca nu miros cacao de la o posta. Banii ăștia de care zici, se întorc la oamenii ăștia sa facă niște cursuri de perfecționarea metodelor de predare, sa învețe tehnologie ca rad elevii de ei. De ce nu ai pus astea 2 h în plus la norma pentru asa ceva. De ce ii taraim pe oamenii ăștia prin tot orașul, în traficul asta ca să si câștige un ban??? Crezi ca e ușor? Unii nu suporta sa stea cu proprii copii darmite într o clasă de 30 de elevi. De ce naiba avem egalitate de șanse dacă sunt 30 într o clasă, pentru că dacă ai 1-2 cu nevoi speciale ăia nu e ora. Dam exemple de afara dar omitem esențialul, toate școlile de stat sunt la fel, toți au apă, săpun și hârtie igienica. Au cantine. Ai noștri sunt pe burtă goală și cere performanta. Manualele sunt din 2005, copilul meu nici nu era născut. Despre ce vorbim, ce reforma. Alt an pierdut, alta evaluare/bac de rahat! Sincer, ma ofer sa fiu în locul dumitale ca tot nu e bătaie pe funcția asta, sigur pot mai mult decât mâncare pentru partid!

  6. cu fiecare interviu al lui si a luminii de la Educație, îmi provoacă silă si greață
    băi băiatule, tu in 2026 vei fi o tristă amintire. efectiv rezistați că PSD e un partid impotent care probabil la un moment dat vă vor spune pa si pusi datorita primarilor
    tu ai crezut că ești la Oradea si tragi niște pasaje și gata, ești salvarea țării
    nimeni nu zice nimic că acest deficit este generat se voi si de partenerii cu care conduceți de 5 ani practic. exact plata cu ora si aberațiile de burse au dus țara in gard, nu?

    1. Max, pe Bolojan nu o sa il dea nimeni jos pina nu termina ce are de facut. Cind va termina va fi prima persoana sacrificata. Exact din acest motiv nimeni in acest moment nu are interesul sa il dea jos. Este mai simplu sa stea pe margine si sa critice decit sa ia masuri nepopuliste. Cum s-a ajuns aici? De ce am ajuns aici? Cine ne-a adus aici? Da… sint deacord!

  7. Zahăr și bici nu funcționează când discuți cu oameni educați. Omulețul ăsta nu știe decât să impună aberații și apoi să se prefacă, auzi, cică nivel pe care și-l dorește el… Și a mai și găsit cățelușul perfect în nulitatea de ministru, care pentru un post călduț și ștaiful funcției și-a vândut orice urmă de conștiință, dacă o avea.

    Nu vă mai crede nimeni, nihiliștilor! Ați redus totul la costuri în bani, pentru ce mai avem stat dacă niciun serviciu social nu mai este finanțat? Hai să terminăm cu toate și reconstruim după, fără voi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 90% dintre profesorii din București sunt calificați, dar există un deficit de profesori la fizică, chimie, matematică și informatică / Formalism, suprasolicitare și birocrație, printre problemele semnalate într-o analiză a ISMB

Deși peste 93% dintre profesorii din București sunt calificați și 75% sunt titulari, există un deficit de profesori la fizică, chimie, matematică și informatică și educație timpurie, potrivit Planului managerial…
Vezi articolul

Școlile nu pot cere verificarea psihocomportamentală a profesorilor, pentru că nu există o comisie care să analizeze astfel de cazuri, spune Natalia Fornvald, inspector școlar în Maramureș / Daniel David: Promit că mă ocup de acest lucru, cât de repede

Școlile „nu pot rezolva situațiile de inaptitudine profesională de natură psihocomportamentală, pentru că nu exista încă o comisie care să le analizeze, conform legii învățământului preuniversitar, articolul 168”, a spus…
Vezi articolul

Federația sindicală „Spiru Haret”, scrisoare către premierul Orban pentru suplimentarea masivă a numărului de profesori: E nevoie de 29.000 de cadre didactice și peste 8.600 de alți salariați, altfel „școlile riscă să devină focare Covid-19”

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” i-a transmis premierului Ludovic Orban o scrisoare deschisă în care susține că, în contextul pandemiei, în învățământ „ar fi nevoie de circa 29.000 de…
Vezi articolul