Premierul Nicolae Ciucă: Studiul economic pentru România al OCDE arată angajamentul ferm al țării noastre privind aderarea la organizație

46 de vizualizări
Foto: gov.ro
Documentul „Studiu economic pentru România”, al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, arată angajamentul ferm al ţării noastre în ceea ce priveşte aderarea la OCDE şi reprezintă o radiografie multidimensională a realităţilor socio-economice ale României, oferind factorilor de decizie o serie de recomandări extrem de utile, în vederea implementării acelor măsuri menite să genereze dezvoltare şi bunăstare pe baze inteligente, sustenabile şi incluzive, a declarat, vineri, prim-ministrul Nicolae Ciucă.

Premierul a salutat, la evenimentul de lansare a studiului „Economic Survey of Romania”, organizat la Palatul Victoria, sosirea la Bucureşti a secretarului general al OCDE, Mathias Cormann, la două zile după votul din cadrul Consiliului OCDE, care a decis deschiderea discuţiilor de aderare cu România şi a mulţumit acestuia pentru tot efortul depus, scrie Agerpres.

„Cunoaştem rolul esenţial în obţinerea deciziei Consiliului OCDE şi vă mulţumim în numele României şi al meu personal”, a spus Ciucă.

Prim-ministrul a menţionat că România a convocat Comitetul interministerial pentru admiterea în OCDE, care a avizat, în şedinţa din 26 ianuarie, asumarea ataşamentului ţării noastre la principiile, valorile şi standardele organizaţiei, aşa cum sunt întărite şi dezvoltate în cele două documente ale OCDE – „Declaraţia privind viziunea OCDE” şi „Declaraţia ministerială a Consiliului din 2021”.

Şeful Executivului a subliniat că, la acest moment, România a aderat la 6 din cele 8 standarde esenţiale pentru aderare: Declaraţia privind Investiţiile; Principiile Guvernării Corporatiste; Principiile pentru Elaborarea Politicilor Internetului; Recomandarea Bunelor Practici în Statistică; Cadrul Inclusiv al BEPS – Erodarea Bazei şi Schimbarea Profitului; Forumul Global al Transparenţei şi Schimbului de Informaţie.

Premierul a arătat că între proiectele pe care România le dezvoltă deja cu OCDE se află şi „Studiu economic pentru România”, care arată angajamentul ferm al ţării noastre în ceea ce priveşte aderarea la organizaţie.

„Studiul reprezintă o radiografie multidimensională a realităţilor socio-economice ale României şi oferă factorilor de decizie o serie de recomandări extrem de utile, în vederea implementării acelor măsuri menite să genereze dezvoltare şi bunăstare pe baze inteligente, sustenabile şi incluzive. Prima parte este dedicată perspectivelor politice cheie, incluzând o prezentare a situaţiei macroeconomice şi a evoluţiilor pe termen mediu, cu o atenţie specială acordată pandemiei şi implicaţiilor sale pentru economie”, a afirmat Ciucă.

Şeful Executivului a menţionat că studiul include mai multe referinţe la Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României, aprobat în luna septembrie de Comisia Europeană, specificând că acesta se concentrează în mod corect pe domeniile în care investiţiile sunt urgent necesare, mai notează Agerpres.

„Reformele şi investiţiile incluse în plan vor contribui la dezvoltarea şi modernizarea economiei româneşti în domenii precum: sustenabilitatea finanţelor publice, consolidarea administraţiei publice şi rezilienţa sistemului de sănătate, asigurarea coeziunii sociale şi teritoriale, digitalizarea administraţiei publice, şi altele. De altfel, o serie de recomandări din cadrul studiului îşi găsesc răspunsul în măsurile pe care statul român le-a avut în vedere în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă”, a completat Ciucă.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

7.800 de noi posturi în Educație, cerute de inspectoratele școlare: profesori de sprijin pentru copiii cu CES, mediatori școlari pentru reducerea abandonului școlar, informaticieni în Smart Laburile PNRR din școli – proiect de HG / Două ISJ nu au cerut niciun post

Inspectoratele școlare au cerut Ministerului Educației să suplimenteze numărul de posturi didactice și didactice auxiliare din școli cu 7.800, potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern (HG) pus în consultare publică…
Vezi articolul

Aproape 12.000 de candidați la concursul de angajare în Învățământ 2024 se pot titulariza dacă găsesc post disponibil, alți 10.600 pot fi doar profesori suplinitori – rezultatele inițiale. 5.900 nu au reușit să ia nota 5

Rezultatele de la Titularizare 2024 au fost publicate marți la ora 12:00 de Ministerul Educației, iar acestea arată că 11.928 de lucrări scrise au fost notate cu peste 7. Asta înseamnă aproape…
Vezi articolul

SURSE Regulile pentru acordarea burselor, modificate din nou: Listele pentru burse de merit și de studiu nu mai sunt revizuite semestrial, se iau în calcul absențele și rezultatele pe întregul an precedent / E introdusă o definiție a familiei / Burse de performanță și pentru elevii școlilor private – proiect de ordin

Ministrul Educației pregătește o nouă modificare a criteriilor pentru acordarea burselor pentru elevi, printr-un ordin de ministru aflat în fază de proiect, consultat de Edupedu.ro. Acesta prevede că, pentru acordarea…
Vezi articolul

Ligia Deca recunoaște lipsa de personal suport din școli: Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la proiecte europene

„Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la…
Vezi articolul

BREAKING Curtea Constituțională a respins cu unanimitate, ca neîntemeiată, sesizarea preşedintelui pe Legea privind combaterea antisemitismului şi xenofobiei / Nicușor Dan a invocat lipsa de claritate a noţiunii de legionar şi de fascist (surse)

UPDATE: Curtea Constituţională a respins sesizarea preşedintelui Nicuşor Dan în legătură cu Legea privind unele măsuri pentru combaterea antisemitismului şi xenofobiei, potrivit surselor G4Media. Sesizarea a fost respinsă „ca neîntemeiată”,…
Vezi articolul