Pretestarea PISA s-a făcut pe calculator pentru prima dată, în România. Peste 2.100 de elevi din București și din 20 de județe au participat – Ministerul Educației

2.592 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Pentru prima oară în România, evaluarea PISA s-a administrat computerizat, a anunțat, vineri seară, Ministerul Educației, într-un comunicat de presă. Astfel, evaluarea elevilor s-a desfășurat în laboratoarele de informatică ale școlilor sau în săli de clasă și a durat aproximativ 4 ore, timpul fiind distribuit după cum urmează:
  • 15 minute pentru introducerea generală – elevii se loghează la propriul test, se familiarizează cu tipul de test, tipul de solicitări și modalitatea de răspuns;
  • 120 de minute pentru testul cognitiv organizat în 2 sesiuni a câte 60 de minute cu o pauză de 5 minute între acestea;
  • 15 minute pauză;
  • 56 de minute pentru două chestionare (chestionarul elevului & chestionarul TIC).

Administrarea s-a desfășurat într-o singură zi sau în zile consecutive, în sesiuni paralele și/sau succesive, la datele stabilite de comun acord cu școlile și în condițiile respectării regulilor sanitare specifice pandemiei COVID-19.

Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (Programme for International Student Assessment – PISA) este un studiu de evaluare comparativă pe scară largă, inițiat de OECD, care măsoară abilitățile tinerilor de 15 ani de a folosi achizițiile din domeniul lecturii, al matematicii și științelor, pentru a răspunde provocărilor din viața reală.

România face parte dintre cele peste 85 de țări și sisteme de învățământ care participă la evaluarea PISA 2022. Unitatea de Cercetare în Educație, din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, în calitate de Centru Național PISA, se ocupă de implementarea și coordonarea acestui studiu în România.

Pretestarea este inclusă în calendarul activităților internaționale și are ca scop pregătirea evaluării PISA 2022 care vizează competențele de lectură, matematică şi ştiinţe, precum și gândirea creativă, matematica fiind domeniul principal investigat. Pretestarea s-a desfășurat, în perioada 4 mai – 4 iunie 2021, în 43 de școli din 20 de județe și din municipiul București, care au făcut parte dintr-un eșantion național, selectat după criterii agreate cu OCDE. Cei 2103 elevi de 15 ani care au participat la Pretestarea PISA 2022 au fost selectați, aleatoriu, printr-o procedură standardizată, unică, la nivel internațional.

Foto: © VadymvdrobotDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Rezultate TIMSS 2019: România s-a clasat ultima din Europa, la același nivel cu Bahrain și Emiratele Arabe, la alfabetizarea științifică și numerică a elevilor de clasa a VIII-a. 22% dintre tineri sunt analfabeți funcțional la matematică și chimie, fizică, biologie
Ce spune despre elevii români TIMSS 2019, testarea care a arătat că România are cel mai mare analfabetism științific funcțional din UE: Multe exerciții teoretice și prea puține experimente, mulți elevi care merg înfometați la școală, inegalități / Recomandările Raportului de țară
Țările cu rezultate slabe la PISA, precum România, au avut tendința să închidă cel mai mult timp școlile, în pandemie / Criza a adâncit nu doar inegalitățile din interiorul țărilor, ci și diferențele dintre țări – analiză OECD
Elevii români care au citit cărți, mai ales tipărite, cei din medii avantajate, fetele și elevii încurajați de profesori au avut rezultate mai bune la testul de citire PISA 2018 – nouă analiză OECD

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul elevilor, “îngrijorat” de schimbarea regulilor de funcționare a școlilor în funcție de pragul de 6 la mie: fără analiza reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi în beneficiul elevilor

Consiliul Național al Elevilor (CNE) și-a exprimat “îngrijorarea”, miercuri, față de planurile de modificare a legislației privind funcționarea școlilor după atingerea pragului de 6 infectări la mia de locuitori, într-o…
Vezi articolul

Listele cu școlile care vor primi bani pentru combaterea abandonului școlar, runda a II-a, nu au fost publicate în termenul stabilit de Ministerul Educației. Directorii trebuie să primească granturile când începe școala / Surse: Cererile de finanțare nu au fost încă evaluate la Minister

Listele cu școlile alese de Ministerul Educației ca să primească finanțare pentru reducerea abandonului școlar, prin programul național dedicat – PNRAS Runda a II-a, nu au fost afișate de instituție,…
Vezi articolul

Afganistanul este de un an singura ţară din lume unde fetelor li se interzice să meargă la şcoală mai departe de învăţământul primar, acuză șeful diplomației de la Washington care anunță că SUA impun restricții de viză talibanilor

Statele Unite au anunţat marţi noi sancţiuni împotriva talibanilor ca represalii la tratamentul aplicat femeilor şi fetelor în Afganistan, scrie AFP, potrivit Agerpres. „Astăzi (luni), anunţ restricţii privind acordarea de…
Vezi articolul

Alina Sava, expert în Educație al Băncii Mondiale: Aș spune unui ministru al Finanțelor că, fără o investiție în educație, nu vom putea fi o societate competitivă. Este foarte greu să construiești rezultate bune în educație acolo unde nici părinții nu sunt literați, nici resurse nu sunt în școală

Alina Sava, expert în Educație al Băncii Mondiale, a vorbit despre rezultatele obținute de elevii români la testarea internațională PISA: ”Ca să ieșim bine pe medie, trebuie să-i ajutăm pe…
Vezi articolul