Prevenția bolilor de inimă. Sfaturi pentru schimbarea stilului de viață: ce înseamnă o dietă sănătoasă

Total
6
Shares
Auzim des despre “un stil de viață sănătos” care previne bolile de inimă. Dar ce înseamnă asta mai exact? Stilul de viață care previne apariția bolilor coronariene include o dietă sănătoasă, exerciții fizice regulate, menținerea greutății corporale, renunțarea la fumat și alcool, reducerea stresului. Iată recomandările oferite de dr. Alexandra Postu, medic specialist cardiolog la Centrele Ares:
Dieta sănătoasă:
  • Consumați alimente cu un nivel scăzut de grăsimi saturate. Evitați carnea grasă, anumite lactate, dulciuri, produse de patiserie, alimentele prăjite în ulei și cele procesate. Aceste alimente cresc nivelul lipoproteinei (colesterolul LDL) care faciliteaza depunerea lipidelor pe pereții vaselor de sânge.
  • Consumați grăsimi precum cele care se regăsesc în carnea de pește sau uleiul de măsline. Acestea conțin acizi grași omega-3 care reduc riscul de infarct și ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge.
  • Alegeți alimente bogate în fibre. Le găsiți în cerealele integrale, în fructe și în legume. Dieta bogată în fibre reduce colesterolul LDL și produce nutrienți care ajută la prevenirea apariției bolilor coronariene.
  • Reduceți zahărul și sarea din alimentație. Consumul redus de sare reglează tensiunea arterială, iar renunțarea la zahăr vă ajută să țineți sub control greutatea. Astfel preveniți apariția diabetului zaharat.
Exercițiile fizice:
  • Faceți mișcare aerobică de intensitate moderată între 60 și 150 de minute pe săptămână. Pare mult, dar de fapt nu este. Chiar și mersul pe jos într-un ritm mai alert reprezintă un tip de mișcare benefic pentru prevenirea bolilor coronariene.
  • Dați copiii la sport. Ieșiți cu ei în parc și faceți plimbări zilnice. Încurajați-i să meargă pe jos la școală.
  • Cu cat sunteți mai activi, cu atât mai bine. Dacă suferiți de obezitate sau nu aveți o condiție fizică excelentă, puteți începe cu exerciții ușoare care în timp să crească în intensitate.
Menținerea greutății corporale:
  • Dacă urmați o dietă sănătoasă și faceți mișcare regulat veți reuși să mențineți o greutate corporală potrivită. În acest fel veți controla și riscul apariției bolilor coronariene.
  • Reduceți aportul de calorii și faceți cât mai multă mișcare.
  • Consumați porții mici de alimente cu nivel scăzut de calorii.
Renunțarea la fumat:
  • Este una dintre cele mai importante schimbări pe care le puteți face în viața dumneavoastră pentru a preveni apariția bolilor coronariene.
  • Discutați cu medicul dumneavoastră despre soluțiile pe care le aveți la dispoziție pentru a vă lăsa de fumat.
Reducerea stresului:
  • Încercați să vă relaxați și să gestionați cu calm problemele care vă pot influența sănătatea psihică. Faceți plimbări în natură și petreceți timp cu familia și prietenii.
  • Puteți încerca terapii de relaxare, precum yoga. Încercați să depășiți starea de stres făcând lucruri care vă relaxează și vă bine dispun.

Dacă ați fost diagnosticat totuși cu o afecțiune coronariană sau ați avut un infarct miocardic acut este important să urmați acești pași recomandați de dr. Alexandra Postu, medic specialist cardiolog la Centrele Ares:

  • Mențineți valorile normale ale grăsimilor în sânge, prin regim alimentar sărac în grăsimi animale saturate și administrare de statine. Valorile optime ale colesterolului LDL în sânge ar trebui să fie sub 70 mg/dl sau reducerea cu cel puțin 50% față de valoarea inițială.
  • Tensiunea arterială trebuie menținută sub 140/90 mmHg.
  • Fumatul trebuie oprit imediat pentru că are un efect pro-trombotic și inflamator asupra peretelui vascular.
  • Greutatea corporală trebuie menținută în limitele normale. Indicele de masa corporală (IMC) trebuie să fie sub 25 kg/m2
  • Este recomandat efortul fizic moderat, cel puțin 150 de minute pe săptămână (30 minute/zi, 5 zile pe săptămână)
  • Efectuați un control cardiologic periodic. Scopul este urmărirea aderenței  pacientului la tratament, controlul factorilor de risc și prevenția unui nou accident coronarian.

 

Edupedu.ro cu susținerea Centrelor ARES a lansat o secțiune dedicată educației pentru sănătate. Vedeți aici mai multe informații esențiale despre sănătatea inimii, care se derulează în cadrul campaniei “ARES – Educăm inimi
Citește și:

 

 

 

 

 

Total
6
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Târg de știință și educație ”Cu mic, cu mare… prin Univers”, la Măgurele: elevii și profesorii sunt așteptați la discuții și experimente inedite

Elevii, studenții și profesorii curioși să afle noutățile din știință direct de la cercetători sunt așteptați pe 23-25 noiembrie la Măgurele, la Târgul de știință și educație ”Cu mic, cu…
Vezi articolul