Probleme de 40 de puncte date la Titularizare 2022 au fost primite de către profesorii care au susținut examenul de Definitivat 2023 la Mecanică. Cerințele lor au fost aproape identice

8.737 de vizualizări
Unele cerințe pe care le-au primit candidații de la Definitivat 2023, la Mecanică (maiștri instructori), sunt cele care au fost date la concursul național de Titularizare 2022, după cum au semnalat cititorii Edupedu.ro pe adresa redactie@edupedu.ro. Este vorba despre două exerciții pe care le-au avut de rezolvat profesorii care au susținut definitivarea în învățământ în 2023, fiind regăsite și în varianta de anul trecut de la Titularizare. Cele două exerciții au împreună 40 de puncte.
Asemănările celor două subiecte

La Definitivat 2023, exercițiul 1 de la subiectul I corespunde cu exercițiul 2 de la subiectul I (Titularizare 2022). Menționăm că inclusiv figura este aceeași.

Profesorii care au susținut examenul de definitivare în învățământ la Mecanică au avut la primul exercițiu să precizeze trei scopuri pentru care este realizată sudura, să precizeze trei avantaje și trei dezavantaje ale asamblării prin sudare, să explice rolul clemei de contact din figură, să precizeze denumirile mișcărilor notate cu 1, 2 și 3 în figura primită, să menționeze două domenii de utilizare a asamblărilor sudate și să precizeze trei norme de securitate și sănătate în muncă specifice realizării asamblărilor prin sudare. Dintre cele 6 subpuncte, 3 au fost identice cu cele de la Titularizare 2022.

Definitivat 2023 – Mecanică – Maiștri instructori

Și candidații care au dat concursul de Titularizare 2022 la Mecanică au avut să precizeze trei avantaje și trei dezavantaje ale asamblării prin sudare, să precizeze denumirile mișcărilor I, II și III în figura primită și, de asemenea, să precizeze trei norme de securitate și sănătate în muncă ce trebuie respectate la realizarea asamblărilor prin sudare.

Titularizare 2022 – Mecanică – maiștri instructori

Mai departe, exercițiul 2 (subiectul I) de la Definitivat 2023 este aproape la fel cu exercițiul 1 de la subiectul al II-lea de la Titularizare 2022. Concret, atât candidații de la Titularizare 2022, cât și cei de la Definitivat 2023 au avut să definească operația de pilire, să descrie tehnologia de realizare a operației de pilire, să precizeze/menționeze patru tipuri de pile clasificate după finețea dinților și să descrie controlul operației de pilire/să caracterizeze aspectele urmărite la controlul operației de pilire.

Subiect Mecanică – Maiștri instructori – Definitivat 2023

Subiect Mecanică – Maiștri instructori – Titularizare 2022

Cine face subiectele pentru examenele naționale

Instituția care face subiectele pentru Bacalaureat și pentru toate celelalte examene din sistemul de învățământ preuniversitar este Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE).

Această instituție concepe subiectele tuturor examenelor și concursurilor naționale organizate de Ministerul Educației:

  • Evaluarea Națională de la clasa a II-a
  • Evaluarea Națională de la clasa a IV-a
  • Evaluarea Națională de la clasa a VI-a
  • Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a
  • Bacalaureat
  • Simularea Evaluării Naționale
  • Simularea Bacalaureatului
  • Concursul național de angajare în învățământ (Titularizare)
  • Concursul național de Definitivat
  • Olimpiade și concursuri naționale (etapele județene și naționale)
  • Concursul național de directori de școli
  • Concursul național pentru inspectori școlari

Subiectele de la Definitivat și Titularizare sunt elaborate în mai multe variante, iar acestea sunt ținute în condiții de securitate la Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Extragerea variantei pe care candidații o vor avea de rezolvat are loc în dimineața examenului și se extrage împreună cu o variantă de rezervă. Apoi, acestea se trimit printr-un sistem securizat, online, către toate inspectoratele școlare, care le distribuie în centrele de evaluare.

Ce este titularizarea

Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Definitivarea în învățământul preuniversitar

Concursul de definitivat reprezintă un examen de intrare și avansare în cariera didactică. Examenul poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice. Procedura de acordare a definitivării și a titlului de profesor cu drept de practică în învățământul preuniversitar reprezintă recunoașterea competențelor necesare pentru exercitarea profesiei didactice.

Examenul naţional de definitivare în învăţământ cuprinde:

  • etapa I, eliminatorie – realizată de către inspectoratele şcolare în perioada stagiului practic cu durata de un an şcolar şi constând în evaluarea activităţii profesionale la nivelul unităţii de învăţământ, evaluarea portofoliului profesional personal şi în susţinerea a cel puţin două inspecţii la clasă;
  • etapa a II-a, finală – realizată la finalizarea stagiului practic cu durata de un an şcolar şi constând într-o examinare scrisă, pe baza unei tematici şi a unei bibliografii aprobate de Ministerul Educaţiei, pentru fiecare specialitate în parte.

Cadrele didactice care promovează examenul de definitivat dobândesc titlul de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar.

Cadrelor didactice angajate cu contract de muncă pe o perioadă determinată, care au promovat examenul de definitivare în învăţământ, li se poate asigura continuitatea pe postul didactic/catedra ocupat(ă), prin hotărârea consiliului de administraţie din unitatea de învăţământ respectivă, în condiţiile legii.

Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.


3 comments
  1. Maistru instructor, este Maistru instructor nu profesor cum scrie în titlu. Oricum învățământul duce mare lipsa de maiștri instructori. O sa mai treacă apa pe Dunăre până vor veni maiștri instructorii adevarat în învățământ.

  2. Nu asta e marea problemă a titularizării sau a definitivării in sistem.Necazul este că la ultimul subiect,cel legat de metodică,se dau subiecte care nu se regăsesc rezolvate în barem.Ci în barem scrie doar atât,că exemplu:,,pt precizarea corecta a factorilor care influențează…..se acordă 2 p”.. fără că să se precizeze negru pe alb care sunt acei factori….și pot fi multe exemple de astea daca analizam fiecare barem in parte.Am întrebat și eu,oare de ce nu sunt rezolvate cap-coada aceste subiecte?Răspunsul ar fi că subiectele sunt interpretabile și că o definiție la psihopedagogie se poate da din citatul mai multor autori,care poate fi puțin diferit.Asta nu e o explicație pt mine.Eu vreau sa se regăsească în barem definiția respectivă, oricum ar fi ea.

  3. Mecanică… nu mă uimește. Cele mai simple subiecte (chiar ținând cont că la maiștri nivelul de pregătire minim acceptat e de școală postliceală), cele mai simple cerințe, cele mai reduse standarde. Dar la note toată lumea e comparată indiferent ce fel de subiecte primesc în funcție de disciplina de concurs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Regulile de angajare pentru cercetătorii din institute, actualizate după 21 de ani / Posturile vacante se ocupă doar prin concurs public / Rezultatele, CV-ul și lista publicațiilor candidatului câștigător se urcă obligatoriu pe site-ul institutelor

Regulile de angajare pentru cercetătorii din institute au fost actualizate după 21 de ani. Noua lege menționează că ocuparea posturilor vacante se va face exclusiv prin concurs public, iar institutele…
Vezi articolul

Inspectorul școlar general din Botoșani, despre cine l-a susținut să ajungă inspector șef pe județ: Partidul Național Liberal în frunte cu domnul președinte Șoptică / Klaus Iohannis, în 2018, la lansarea România educată: PSD este eminamente politizatorul sistemului educațional – o eroare fundamentală

Politizarea inspectoratelor școlare a atins apogeul în această perioadă, în care șefiile acestor instituții din Educație au fost împărțite integral între PNL, PSD și UDMR, conform algoritmului stabilit în coaliția…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Cluj anunță un proiect prin care palmele a 100 de elevi vor fi „scanate” cu un dispozitiv ca să le fie determinat profilul de orientare în carieră / Marinela Marc, inspector șef: „Se scanează posibilitățile native ale tinerilor. Clubul Lions a venit spre noi cu acest dispozitiv și Universitatea Babeș Bolyai, Facultatea de Psihologie și Științele Educației”

Peste 100 de elevi clujeni de clasa a XI-a vor fi incluși într-un proiect-pilot care prevede scanarea mâinilor, cu un dispozitiv „pentru identificarea abilităților native privind cariera lor viitoare”, au…
Vezi articolul

DOCUMENT Măsurile urgente pe Educație pe care PLUS și le propune ca obiective, dacă ajunge la guvernare: reabilitarea în primele 6 luni a școlilor fără aviz ISU, transport pentru elevi, calitatea predării

Partidul lui Cioloș își anunță prioritățile în educație, pe care spune că le va avea în vedere dacă ajunge la guvernare: siguranța elevilor, depolitizarea educației și creșeterea calității actului didactic.…
Vezi articolul

Buzau: 10 clase de învățământ dual au fost înființate ca urmare a solicitărilor mediului de afaceri. Elevii din școlile duale beneficiază de bursă de 300 de lei lunar la care se adaugă o bursă de la compania la care fac practica, masă, cazare

Zeci clase de învățământ profesional în sistem dual – cu practica la companii – au fost înființate pentru anul școlar următor, la solicitarea agenţilor economici, a anunţat conducerea Inspectoratului Şcolar…
Vezi articolul

EXCLUSIV Noile reguli pentru începutul școlii pe 13 septembrie, din ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății, proiect: Cum se intră în cele două scenarii, ce elevi pot sta acasă și ce se întâmplă când se infectează un profesor sau copiii

Cele două scenarii care se vor aplica de luni, 13 septembrie, pentru fiecare școală din România, sunt asemănătoare cu cele din anul anterior școlar, dar limita la care școala trece…
Vezi articolul