Profesorii care manifestă apropiere și grijă față de copii îi fac pe aceștia să depună eforturi suplimentare de învățare, iar eficiența predării crește – studiu

4.406 vizualizări
Foto: © Maryna Andriichenko | Dreamstime.com
Când un profesor le arată elevilor că le pasă de situația lor și manifestă bunătate în relația cu ei, are șanse mai mari de a-i determina să facă eforturi suplimentare și, astfel, le poate da mai ușor sarcini mai complicate, potrivit unui studiu realizat anul acesta în SUA, citat de site-ul de specialitate Edutopia. Potrivit sursei citate, constatările studiului contrazic impresia care se face adesea auzită, cum că profesorul care manifestă blândețe ar fi “moale”, iar elevii ar face ce vor ei la orele lui.
  • Studiul respectiv, realizat de cercetători în domeniul educației de la University of Missouri și University of Texas – Arlington, se bazează pe analiza practicilor de predare din câteva sute de districte școlare americane. În cadrul studiului, strategiile de întărire a legăturilor profesor-elev sunt raportate la flexibilitatea pe care profesorii o simt atunci când atribuie elevilor sarcini mai dificile.

Cercetarea pleacă de la argumentele deja cunoscute și studiate anterior, potrivit cărora elevii se simt mai puternic motivați să învețe când au o legătură pozitivă cu profesorul. E verificată, însă, și relația inversă, anume că profesorii aplică metode de predare de mai bună calitate atunci când au relații pozitive cu elevii.

Potrivit concluziilor citate de Edutopia, profesorii cei mai eficienți sunt cei care manifestă interes să îi cunoască mai bine pe elevi, care sunt abordabili și arată că le place ceea ce fac. Astfel, capitalul emoțional creat la clasă este preschimbat în capital academic, afirmă sursa citată.

Studiul arată că, “atunci când simt că profesorilor le pasă de ei, elevii se implică în activități educaționale mai dificile, se comportă adecvat pentru mediul școlar, se bucură să-l vadă pe profesor și se ridică la nivelul așteptărilor acestuia și chiar le depășesc”.

Foto: © Maryna Andriichenko | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Nu e nici o noutate. Sau o fi o noutate pentru pedagogia romaneasca care nu vorbeste nici de grija pentru elev, nici de bunastarea lui si nici de nevoile lui. Ce sa mai zic de motivatia profului si de entuziasmul sau la ore.

    In scolile romanesti domina jocurile de putere, conflictele, comunicarea patologica etc. Strategia este biciul si zaharul. Dupa modelul din societate si show-ul oferit de clasa politica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Rata de infectare cu noul coronavirus pe fiecare localitate din România a fost publicată de Ministerul Sănătății. Datele pe baza cărora fiecare școală decide scenariul din 14 septembrie

Rata de infectare cu noul coronavirus pe fiecare localitate din România a fost publicată de Ministerul Sănătății. Documentul Ministerului Sănătății, cu datele pe baza cărora fiecare școală decide scenariul din…
Vezi articolul

Probleme majore la examenul de Română de la Evaluarea Națională, identificate într-un Raport de cercetare alarmant realizat de aceeași instituție a Ministerului Educației care face subiectele: subiecte concepute pe curriculumul care nu mai este în vigoare, cu barem de corectare care “compromite validitatea probei” prin punctaje alocate arbitrar / Plus: efectul backwash constatat oficial

Achizițiile de învățare nu au putut fi identificate corect, rezultatele așteptate ale învățării nu au putut fi măsurate suficient de bine, deoarece este favorizată măsurarea imprecisă, potrivit unei analize a…
Vezi articolul

Aproape 60% dintre elevii de 12-17 ani din România consideră că inteligența artificială folosită în educație are potențialul să facă notarea mai echitabilă, dar peste 45% sunt îngrijorați că ar putea extinde decalajele în succesul academic, arată un studiu al Fundației Vodafone

Aproximativ 70% dintre elevii de clasele a VI-a – a IX-a din România sunt de părere că inteligența artificială (IA) va juca un rol semnificativ în viața lor profesională, în timp ce doar puțin…
Vezi articolul
Inspecția specială

Este potrivită evaluarea profesorilor de către elevi? Poate să submineze autoritatea profesorului feedback-ul elevilor asupra activității la clasă? – Dragoș Iliescu, psiholog expert în testare educațională

Elevii vor da feedback cu privire la activitatea profesorilor la ore, începând de anul școlar viitor, potrivit unui ordin semnat de ministrul educației și care așteaptă publicarea în Monitorul Oficial.…
Vezi articolul