Profesorii suplinitori calificați cu note peste 7 la Titularizare 2025, în pericol să fie eliminați din școli, pentru că nu sunt cuprinși în procedura pentru încadrarea cadrelor didactice în anul școlar 2025-2026

65.929 de vizualizări
Titularizarea
Foto: © Photosvit | Dreamstime.com
Profesorii suplinitori care au dat concursul de Titularizare 2025 și au luat note peste 7 nu sunt cuprinși în procedura pentru încadrarea cadrelor didactice pentru anul școlar 2025-2026, după cum a semnalat profesoara Nina Vasile pentru Edupedu.ro. Procedura privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, an școlar 2025-2026, a fost trimisă spre publicare în Monitorul Oficial.
  • Procedura prevede aplicarea măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare prevede, cunoscută drept Legea Bolojan.
  • Amintim că repartizarea candidaţilor de la Titularizare 2025 pe posturile didactice de predare vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, a fost realizată în ședințele publice organizate de inspectoratele şcolare în perioada 31 iulie – 4 august.
  • La începutul lunii iulie, ministrul Daniel David a dat de înțeles că profesorii concediați în urma măsurilor de criză vor fi suplinitorii.

În perioada 11-14 august 2025 se reiau activitățile de constituire a posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic de predare şi soluționarea cererilor de completare a normei didactice de predare, dar profesorii suplinitori nu sunt menționați în procedură. În acest caz, cadrele didactice suplinitoare ar putea să primească ore (dacă mai rămân) după ce sunt făcute normele pentru ceilalți profesori.

Potrivit profesoarei Nina Vasile, pentru ca profesorii suplinitori să fie prevăzuți în document, ar trebui să fie adăugată încă o literă la art. 6 alin (2) din procedură: „n) cadre didactice (suplinitori calificați) care au avut contract pe durată determinată de un an până la 1 septembrie 2025, care au obținut cele puțin media 7 la Concursul național 2025, în ordinea mediilor.”

Iată în ce ordine se realizează încadrarea profesorilor, conform procedurii privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, an școlar 2025-2026:

Art. 6 – „(2) Prin derogare de la prevederile Metodologiei – cadru, în fiecare unitate de învăţământ de stat, după reconfigurarea formaţiunilor de studiu şi stabilirea numărului total de ore pentru fiecare disciplină, conform planurilor-cadru de învăţământ aprobate prin ordin al ministrului educaţiei și cercetării în vigoare, raportat la numărul de ore din norma didactică corespunzător activităților de predare-învăţare-evaluare stabilite conform prezentei Proceduri, se realizează încadrarea cadrelor didactice, în ordine, după cum urmează:

  1. cadre didactice titulare în unitatea de învăţământ, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, şi cadre didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologia – cadru;
  2. cadre didactice titulare în unitatea de învăţământ, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, care şi-au întregit norma didactică de predare începând cu anul şcolar 2025-2026;
  3. cadre didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) din Metodologia – cadru, angajate cu contract de muncă pe perioadă determinată;
  4. cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, care au obținut cel puțin media 7 la concursul naţional, sesiunea 2025, denumit în continuare concurs, și care devin titulare începând cu data de 1 septembrie 2025 pe posturile didactice/catedrele pe care sunt deja angajate, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
  5. cadre didactice titulare transferate sau cărora li s-a completat norma didactică de predare pe perioadă nedeterminată, începând cu data de 1 septembrie 2025, în unitatea de învăţământ ca urmare a soluţionării reducerii de activitate;
  6. cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv;
  7. cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, care şi-au întregit norma didactică de predare începând cu anul şcolar 2025-2026;
  8. cadre didactice titulare şi cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, repartizate începând cu data de 1 septembrie 2025, în unitatea de învăţământ prin pretransfer, respectiv modificarea repartizării;
  9. candidaţii care au obținut cel puțin media 7 la concurs, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru concurs începând cu data de 1 septembrie 2025, în perioada 31 iulie – 4 august 2025, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
  10. cadre didactice titulare cărora li s-a completat norma didactică de predare pe perioadă determinată, începând cu data de 1 septembrie 2025, în unitatea de învăţământ ca urmare a soluţionării reducerii de activitate;
  11. cadre didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) și (6) din Metodologia-cadru sau cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, cărora li s-a completat norma didactică de predare pe perioadă determinată, începând cu data de 1 septembrie 2025, în unitatea de învăţământ ca urmare a soluţionării reducerii de activitate;
  12. cadre didactice pentru care s-a aprobat modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei începând cu data de 1 septembrie 2025;
  13. cadre didactice care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ sau care au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2025, şi beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026, conform prevederilor art. 63 din Metodologia-cadru”, se arată în procedura Ministerului Educației.
Ce este titularizarea?

Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – candidații trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

Aceasta este o condiție obligatorie, dar nu garantează și obținerea postului / catedrei de titular, adică pe perioadă nedeterminată.

Profesorii vor avea norma majorată cu 2 ore din toamnă, potrivit legii Bolojan.

Profesorii care au obținut note peste 7 la examenul de Titularizare 2025 sunt în număr de 979, potrivit dosarului de presă publicat de Ministerul Educației și Cercetării. Astfel, 14.532 de profesori se vor putea titulariza în școli dacă există posturi disponibile. De precizat, există 9.180 de posturi vacante la nivel național, după cum au anunțat reprezentanții Ministerului.

În raportul privind starea învățământului pentru anul școlar 2023-2024 este menționat că se observă o tendință de ușoară scădere a ponderii posturilor didactice ocupate cu personal didactic titular.

„Din analiza datelor statistice din ultimii ani școlari încheiați, privind structura personalului din învățământul preuniversitar de stat, se observă o tendință de ușoară scădere a ponderii posturilor didactice ocupate cu personal didactic titular (de la 77,96% în anul școlar 2022-2023 la 77,52% în anul școlar 2023-2024)”, potrivit raportului.

Foto: captură – raport privind starea învățământului pentru anul școlar 2023-2024
Foto: captură – raport privind starea învățământului pentru anul școlar 2023-2024
Despre norma didactică

Amintim că vineri seara a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:

  • pentru învățători și profesori de învățământ primar, norma didactică rămâne de tip „un post pe clasă”, dar cu 2 ore obligatorii de pregătire remedială pe săptămână
  • pentru profesorii de gimnaziu, liceu, postliceal, precum și cei din clasele cu program integrat de artă și sport sau din unități extrașcolare, norma crește la 20 de ore pe săptămână, dacă aceștia au cel puțin licență în cariera didactică
  • excepție: profesorii cu grad didactic I sau titlul de profesor emerit, care desfășoară activitate de mentorat, vor avea normă redusă la 18 ore pe săptămână
  • profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori vor avea norme de 26 de ore pe săptămână (cu licență), respectiv 22 de ore (dacă au gradul I și activitate de mentorat)
  • în învățământul special, norma este de 18 ore pentru profesori la predare și terapii specifice, respectiv 22 de ore pentru educatori și maiștri instructori
  • cadrele didactice cu peste 25 de ani vechime și gradul I, sau care dovedesc performanță educațională, pot beneficia de o reducere a normei cu 2 ore pe săptămână, fără afectarea salariului, în baza unei metodologii aprobate de Minister

În plus, în perioada 2025-2026 până în 2029-2030, este valabil un regim special care permite includerea în norma didactică a unor activități precum pregătirea pentru examene naționale, performanță educațională și învățare remedială.

Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Foto: © Photosvit | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Școlile au la dispoziție câteva zile, de pe 11 august și până pe 14 august, pentru încadrarea profesorilor în anul școlar 2025-2026, după creșterea normei didactice – procedură / În ce ordine vor fi încadrați profesorii

Profesorii suplinitori vor fi cei care vor pleca, arată ministrul Educației, ca efect al măsurilor de criză / Alternativa ar fi fost disponibilizările de titulari
An școlar 2025-2026. Lista posturilor pentru profesori a fost actualizată, pe fiecare județ, după repartizarea candidaților de la Titularizare 2025 pe posturi pe perioadă nedeterminată
Aproape 4.800 de catedre vacante pentru profesori, pe perioadă nedeterminată, scoase la concursul de Titularizare 2025, vor fi afectate de creșterea normei didactice impusă prin legea Bolojan / Alte peste 4.300 de posturi titularizabile nu sunt afectate
Doar un singur candidat de la Titularizare 2025 a obținut nota 10 la proba scrisă, după contestații. La nivel național sunt în total 42 de note maxime
Aproape 1.000 de candidați au obținut note peste 7 la Titularizare 2025 după soluționarea contestațiilor / Peste 14.500 de candidați se pot angaja dacă există posturi libere


11 comments
  1. Începutul de an scolar 2025-2026 ,se prevede a fi cel mai dificil și mai îngrozitor de la existența învățământului românesc. Nu se pune accent pe calitate ci doar pe partea financiară. Totul va degenera, se urmărește distrugerea a tot ce a fost bun. Suntem pe marginea prăpastiei. Mii de dascăli vor rămîne fără un loc de muncă , cu ce vor trăi și foarte mulți au rate la bănci.

  2. cand ati votat cu acesti imbesili,la ce va asteptati dupa?Foarte greu de scos Ursul din stupul cu miere,foarte greu mai scapati de ei.

  3. greva generala o palmă ministrului David ..e plecat în vacanta…

  4. „Profesorii care au obținut note peste 7 la examenul de Titularizare 2025 sunt în număr de 979, potrivit dosarului de presă publicat de Ministerul Educației și Cercetării.” – precizati ca numarul asta este cel al candidatilor care au obtinut minim 7 dupa solutionarea contestatiilor. Ori indicati numarul tuturor candidatilor cu nota peste 7 ori stergeti enuntul, chiar daca acesta trimite catre un alt articol unde se poate afla informatia completa. Pentru ca modul in care este introdus constituie dezinformare.

  5. Doamna colegă bate câmpii. Profesorii care au dat titularizarea și au obținut peste 7, dar nu au luat post, adică suplinitorii calificați, întotdeauna au fost încadrați în mișcările de mobilitate după titulari. E nedrept pentru ei, dar prioritate au titularii și cei cu viabilitate. Vor lua în ședințe publice ce mai rămâne. E nedrept pentru efortul lor, dar asta e situația de fapt. Cum ar fi fost totuși să intre și suplinitorii calificați în ecuație, când în majoritatea situațiilor nici titularii nu au ore?

  6. Singura soluție din toate comentariile lăsate mai sus și care vor mai fi publicate este amânarea începerii școlii pe 8 septembrie,este cea mai mare palmă pe care o poate primi guvernul după greva din mai 2023. Este f.clar pt.toti care vă faceți fel de fel de griji întemeiate că altfel nu vom avea sorți de izbândă.

  7. O chestiune foarte gravă care arată amatorismul ,,profesioniștilor ” din minister, sindicate, jurnaliști!!!
    Noroc cu dna prof Nina Vasile!

  8. Doamna asta nu stie ce vorbeste! In scoli, acum, se incadreaza titularii si cei angajati pe viabilitate, adica cei care au contract de munca valabil la 1 septembrie 2025. Suplinitorii care au dat concurs merg in sedinte publice, daca iau post, abia atunci vor avea contract de munca

    1. Ioana Popescu,
      sedintele publice deja au avut loc, conform programului de repartizari de posturi de dupa examenul pt titularizare. Acum e vorba de acele posturi care figurau initial ca fiind disponibile si de aceea fusesera scoase la concurs – mai sunt valabile sau nu??

      Dna Nina Vasile are dreptate, ca in tot ce a spus domnia sa pana acum.

      Ministrul David se dovedeste a fi un psiholog „uituc” si/sau mincinos. A promis acum cateva saptamani ca niciun profesor nu va ramane fara post.

      Daniel David, DEMISIA!

    2. in metodologie nu este stipulat nici,că merg în ședințe publice…despre asta spune doamna respectiva…sau exista doua metodologii de mișcare a personalului didactic??
      S- au comasat școlile,s- au constituit clasele cu Nr maxim de elevi,deja?? Așa ,pe repede înainte?? Ce haos!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu: Cred că sunt suficient de mulți elevi care primesc bursă de merit și e cazul să ne concentrăm atenția spre ceilalți elevi / Dacă va fi cazul, vom revedea criteriile în așa fel încât tot bugetul de burse să fie cheltuit pentru bursele elevilor

Întrebat de jurnaliști cum va proceda dacă vor rămâne bani de burse după ce va fi calculat numărul total de elevi beneficiari ai burselor, ministrul Educației a declarat că „vom…
Vezi articolul

Luciana Antoci, consilier pe Educație al premierului Bolojan, despre analfabetismul funcțional în rândul elevilor: Este un fenomen care nici nu începe, nici nu se termină la școală / Pe de o parte, este vorba despre timpul îndelungat pe care îl petrec în mediul online. Pe de altă parte, în România nu se citește

Consilierul pe probleme de Educație al premierului Ilie Bolojan, Luciana Antoci, a declarat că nu profesorii sunt vinovați pentru analfabetismul funcțional în rândul elevilor, ci că acesta este un fenomen…
Vezi articolul

Îndemn pentru profesori să integreze în procesul de predare Îndreptarul ortografic, ortoepic și de punctuație, din partea ministrei Ligia Deca. Oficialul anunță discuții despre inițierea unei hotărâri de guvern prin care să cumpere din banii Ministerului Educației câte un exemplar pentru fiecare școală

O discuție despre inițierea unei hotărâri de guvern pentru cumpărarea noului Îndreptar ortografic, ortoepic și de punctuație (ÎOOP 6) a fost menționată de ministra Educației, Ligia Deca. Aceasta a vorbit,…
Vezi articolul

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, despre programul de prevenire a drogurilor în școli: Vom folosi modelul islandez / Din octombrie au fost completate peste 8.000 de chestionare în școli, fiecare unitate de învățământ va primi un raport individual, pentru a vedea care este situația propriilor elevi

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat, marți, că municipalitatea se va inspira după modelul islandez pentru combaterea și prevenirea consumului de droguri în rândul tinerilor, scrie G4Media.ro. Edilul a precizat…
Vezi articolul

România a obținut locul I la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2022 / Profesorul Mihai Bălună, coordonatorul lotului: Îmbucurător este că tradiția rezultatelor bune s-a păstrat, e o recunoaștere a seriozității cu care se face treabă în școlile din care provin aceste fete

România a obținut locul I la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2022, potrivit clasamentului oficial al competiției, care ia în considerare țările europene participante. Punctajul României a…
Vezi articolul