Proiect de aducere a 1.000 de consilieri școlari în 1.000 de școli vulnerabile, discutat miercuri cu Ministerul Investițiilor, anunță Sorin Cîmpeanu. Cristache – Asociația părinților: Nu este de ajuns să-ți dorești, trebuie să ai și cu ce

1.176 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a spus miercuri seară, la B1 TV, că în cursul zilei a avut discuții cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene pentru un proiect prin care “să avem cel puțin 1.000 de consilieri în 1.000 de școli care sunt identificate ca fiind cele mai vulnerabile”. Iulian Cristache, președinte al Federației asociațiilor de părinți, a anunțat la rândul său, pe Facebook, că a avut discuții pe această temă cu ministrul, în cursul zilei, dar a notat că “nu e de ajuns să-ți dorești, trebuie să ai și cu ce”.
  • Proiectul fusese anunțat inițial de Sorin Cîmpeanu în iunie, când oficialul spusese că era în pregătire o hartă „care să includă școlile cu un grad ridicat de risc la abandonul școlar, să includă școlile cu absenteism ridicat, să includă școlile cu relații deficitare cu comunitatea, relații deficitare cu părinții, cu cazuri frecvente de bullying”. Aceste școli „vrem să aibă câte un consilier școlar, câte un psiholog (…) până la finalul anului 2023, începând, dacă se poate, din toamna acestui an”, spunea ministrul.

Sorin Cîmpeanu, la B1 TV, despre proiectul de asistență psihopedagogică și consiliere în școli:

  • “Nu numai în plan educațional au fost pierderile (cauzate de pandemie – n. red.), ci și în plan emoțional – tulburării comportamentale, chiar social a lăsa urme, sechele această perioadă. Tocmai de aceea e nevoie să găsim o soluție cât mai rapidă, până vom găsi soluția sustenabilă, pentru asistență psihopedagogică și consiliere în școli. 
  • E un proiect care și astăzi a făcut obiectul discuțiilor cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, prin care, începând din această toamnă, să avem un proiect, vreme de doi ani, în care să avem cel puțin 1.000 de consilieri în 1.000 de școli care sunt identificate ca fiind cele mai vulnerabile din această perspectivă.”

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar (FNAP-IP), a comentat pe această temă, pe Facebook, după discuțiile avute de organizație la Ministerul Educației, în cursul zilei de ieri:

  • “Am adus în atenție și consilierea școlară, psihologică și vocațională. Se va pilota un proiect care are în atenție 1000 de școli, toate  provin din zone defavorizate. Rămâne de văzut dacă se vor găsi atâția psihologi. Nu este de ajuns să-ți dorești, trebuie să ai și cu ce.”

Foto: 184273177 © MartinmarkDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
INTERVIU Patricia Benea, proaspăt absolvent de master în psihologie, nota 10 la Titularizare 2021, viitor consilier școlar suplinitor pentru ca nu există posturi: În facultate nu am interacționat cu profesori care să vorbească despre acest examen, nu cred că e în zona lor de interes

5 comentarii
  1. Consilieri scolari. Asta e o chestiune care sa se mai toace niste bani, ca le vor pe fonduri externe, de aici nu mai au unde, sunt la fundul sacului. Au introdus religia in scoli, baga trogloditi la creier sa aiba si ei sa manance 2-3 profesori pe scoala, acum daca mai baga cu educatia sexuala si cu educatia de vaccinare, hopa trebuie niste doctori care si asa au salarii exorbitante, trebuie sa faca si ei un cumul mic, apoi educatie financiara, 2 limbi straine din clasa a V-a plus un optional si ajunge elevul de clasa a V-a sa aiba 6-7 ore zilnic. Voi acolo in minister aveti toate tiglele pe casa? De aici nu se vede decat ca pur si simplu va bateti joc de generatii de elevi ca in final, cand tara a bagat in ei mii si mii de euro, ei sa plece la munca in afara sa faca pensii la cei din vest, la noi nu sunt fonduri suficiente pt pensii si de asta trebuie sa muncim pana la 70 de ani. Ne dati voi dreptul asta. Nenorocitilor!

  2. Da chiar vreți cu orice preț sa aruncați banii aiurea pe povesti raspovestite. Puneți dom’le pedepse aspre la cei care abuzează alți copii, și gata. Atâta le căutați în coarne la infractori. Ca asta sunt cei ce umilesc și bat alți copii. Infractori. Și reînviati școlile de corecție.La 3 abateri ce se lasă cu reclamatie de la părinții copiilor abuzați, infractorul sa zboare la școală de corecție. Uite chestia asta o avea bună comunismul. Și chiar nu sunt fan comunism. Dar la faza cu corectatul infractorilor încă de mici, în scoli de corecție, la asta chiar sunt de acord cu ei. Încă ceva:nu exista societăți civilizate și cu bun simt, decât societăți bine amendate sau pedepsite când fac nelegiuiri. Atat.

  3. De unde o sa aduca comsilieri?Dl ministru vorbeste fara sa gandeasca .acum nu se face nimic,nu se aplica legea promulgata de catre dl presedinte prin care s-a schimbat normarea,adica un post de consilier nu mai este valabil la 800 elevi ci la 500 elevi.Avem absolventi cu note peste 7 la titularizare si nu sunt posturi.Ce se intampla cu CJRAE?Se desfiinteaza si se ataseaza la ISJ/In acest caz totul se duce de rapa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raport al Ministerului Educației, despre PISA 2018: Rezultatele elevilor români sunt aproape de cele din Moldova, Muntenegru, Bulgaria și Emiratele Arabe Unite / În top PISA 2018 sunt China, Estonia și Finlanda

“Rezultatele elevilor români se plasează aproape de cele ale elevilor din Moldova, Muntenegru, Bulgaria și Emiratele Arabe Unite”, anunță Ministerul român al Educației, după ce OECD a publicat astăzi Rezultatele…
Vezi articolul

Gindrovel Dumitra, vicepreședinte al Societății de Medicina Familiei, despre începerea școlii: Copiii trebuie să învețe mai ales comportamentul în condițiile epidemiei / La 100 de cazuri școlile erau închise pentru că nu știam cum să ne apărăm de virus, între timp am aflat cum să ne ferim

„Școala trebuie să înceapă. Copiii trebuie să învețe și trebuie să învețe în primul rând comportamentul adaptat condițiilor epidemiei”, a declarat pentru G4Media.ro medicul Gindrovel Dumitra, vicepreședinte al Societăţii Naţionale…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor, despre structura anului școlar 2021-2022: O fragmentare extremă și dezechilibru semnificativ între semestre / Ce variantă propusese organizația, care se plânge de lipsa consultărilor

“Ministerul [Educației] își asumă, practic, o fragmentare extremă a anului școlar și un dezechilibru semnificativ între semestre. Atragem atenția faptul că o astfel de măsură a fost aprobată și în…
Vezi articolul