Rectorul SNSPA, Remus Pricopie: Moscova este aici. Vizate sunt nu numai instituțiile și liderii lor legitimi, dar și valorile, cultura, tradițiile, religia. Până și naționalismul românesc, așa cum este el, bun sau rău, este în pericol să fie confiscat

1.058 de vizualizări
Remus Pricopie / Foto: Facebook.com
Rusia are “reprezentanți de seamă și în România”, care “se străduiesc să construiască un … baros cu ajutorul căruia să dărâme orice este important pentru români. Vizate sunt nu numai instituțiile și liderii lor legitimi, dar și valorile, cultura, tradițiile, religia. Până și naționalismul românesc, așa cum este el, bun sau rău, și cât este el, mult sau puțin, dar cu siguranță străin, la origini, de influențele Rusiei, este în pericol să fie confiscat”, apreciază rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, Remus Pricopie, într-un material publicat în Revista Cultura și preluat pe pagina lui de Facebook.

El apreciază că “Moscova este prezentă în România pe posturile de televiziune, pe internet, pe FB, pe TikTok, în cutiile poștale, în piețe sau acolo unde se poate transmite un mesaj de destabilizare, de inducere a îndoielii privind direcția României, pe calea sa euro-atlantică.” Scopul, scrie rectorul SNSPA, este “disoluția socială (…) sau ura, haosul”, pentru care “Kremlinul lucrează cu „materialul clientului””:

  •  “Accidentele de pe șoselele României, tragediile din spitale, greșelile politicienilor, corupția, traficul de droguri, excesele unui procuror sau judecător, lipsa de responsabilitate a unor funcționari publici etc., toate acestea induc o stare de insecuritate, lipsă de încredere în instituții, revoltă față de tot ce înseamnă STAT”.

Și aceasta, afirmă rectorul, deoarece „propaganda rusă nu acționează în România sub forma fățișă a apărării intereselor Kremlinului, ci este mult mai înșelătoare, folosind sintagme respectabile, precum „suveranitate națională”, „identitate națională”, „patriotism””.

De aceea, scrie Remus Pricopie, “tabloul nu mai este unul de neglijat, iar o analiză la rece ne poate indica atingerea unui punct critic”. Iar “statul român ar trebui să treacă la fapte, să pună reflectoarele pe aceste acțiuni de dinamitare socio-politică a țării, să identifice circuitele financiare ilegale, care susțin în România ampla mașinărie de propagandă a Moscovei, să stabilească în ce măsură un partid politic parlamentar este sau nu implicat în toate aceste încercări de destabilizare a țării.”

Articolul publicat în Revista Cultura:


3 comments
  1. Nu, zau! Rusii sunt de vina pentru tot. Ei s-au infiltrat in parlament, guvern si in toate instituțiile. Ne jigniti ca popor. Unii încă mai gandim oricat jucați voi teatrul absurdului, asa cum l-ati jucat in pandemie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Ador poveștile scurte! Mi se pare că un volum de povești e, așa, ca o cutie de bomboane de ciocolată” – Cinci recomandări de carte pentru copii și tineri de la librarul Ana Sipciu, cu povestiri moderne și care te lasă cu gura căscată de uimire ori de râs

În viața mea de adult nu sunt mare cititor de proză scurtă, recunosc (ca majoritatea românilor, din câte îmi amintesc parcă văzusem remarca asta pe undeva). În schimb, când e…
Vezi articolul
Domnica Petrovai

Domnica Petrovai, psihoterapeut: Cred că investiția în starea de bine a adulților – profesori și părinți – este cea mai valoroasă, pentru că are un impact direct asupra copiilor. Este copleșitor sentimentul de neîncredere, cu impact foarte puternic și asupra rezultatelor școlare

„Cred că vom avea copii mai încrezători, dacă vor trăi și vor învăța în comunități – cum este școala – și în familii, unde starea de bine va fi la…
Vezi articolul

Tabloul dezechilibrelor din școala românească, într-un raport al Comisiei Europene: bani prea puțini, sprijin cvasiinexistent pentru elevii din mediile dezavantajate, lipsă de putere pentru școlile sărace

Accesul inegal al elevilor la învățătură, exacerbat de criza corona și trecerea la școala online, pune presiune pe autoritățile române să acționeze cu măsuri concrete în sprijinul elevilor defavorizați. Cât…
Vezi articolul

Educaţia 2030 – obiectivele României în Strategia UNESCO, după ce ţara a ratat ţintele 2020. Descarcă planuri de lecţii pentru grădiniţă, şcoală primară, gimnaziu şi liceu cu exemple de dezvoltare durabilă

Adunarea Generală a ONU a adoptat Rezoluţia „Educaţie pentru Dezvoltare Durabilă în cadrul Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă” pe 19 decembrie 2019 la New York, în Statele Unite ale Americii.…
Vezi articolul

EXCLUSIV Daniel David anunță că blochează de acum înainte un institut de cercetare – IȘE – să mai răspundă independent solicitărilor presei. Ministrul Educației și Cercetării confirmă că a cenzurat răspunsul transmis în numele Institutului de Științe ale Educației către Edupedu.ro și nu publică nici acum analiza cercetătorilor asupra măsurilor din Legea Bolojan

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a transmis oficial, la solicitarea Edupedu.ro, că răspunsul primit de redacție în numele Institutului de Științe ale Educației (ISE) a fost modificat de Minister.…
Vezi articolul