Regândirea sistemului de teme pentru acasă, pregătirea simulărilor pentru examene, un plan de rezervă pentru întoarcerea la școala online și “suplimentarea fondurilor, nu înghețarea lor cum intenționează”, printre cele 11 solicitări din partea sindicatelor FSLI din Educație pentru 8 februarie

3.883 de vizualizări
teme pentru acasă
Foto: Freepik.com
Sindicatele din Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) au publicat 11 solicitări pe care le-au trimis autorităților pentru ziua de 8 februarie, când este posibilă deschiderea majorității școlilor din România, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Sindicatul condus de Simion Hăncescu enumeră printre altele asigurarea materialelor sanitare și de protecție pentru elevi și profesori, pregătirea personalului și instruirea acestuia, dar și “gândirea unui plan coerent” pentru recuperarea materiei pierdute, în așa fel încât “să nu asistăm la epuizarea elevilor sau a cadrelor didactice”.

Comunicatul citat atrage atenția “la redeschiderea școlilor! Nu ne permitem nicio greșeală; costul plătit ar putea fi sănătatea copiilor și a colegilor noștri!”, susține FSLI.

Reprezentanții sindicatelor vorbesc însă despre revenirea la normalitate, despre responsabilitate și despre faptul că sindicatul va acorda sprijin profesorilor.

“Redeschiderea unităților de învățământ începând cu data de 8 februarie 2021 va însemna revenirea la normalitate în cadrul sistemului de educație, dar totul trebuie gândit și făcut cu mare responsabilitate. Nu trebuie să uităm de implicarea fiecărui participant la actul educațional  pentru respectarea măsurilor sanitare; trebuie să evităm pe cât posibil apariția unor noi focare, așa cum s-a întâmplat în cazul Școlii 28 din Capitală și să avem grijă de colegii și elevii care au boli cronice și care sunt vulnerabili în fața contaminării cu noul Coronavirus.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ anunță pe această cale că va acorda întreg sprijinul membrilor săi și nu numai, prin susținerea unui plan coerent realizat de Ministerul Educației în colaborare cu Ministerul Sănătății”, se arată în comunicatul citat.

Ce solicită sindicatele FSLI: “solicităm, pentru protecția directă a angajaților din învățământ și a elevilor și indirectă a familiilor acestora, următoarele:  

  1. Asigurarea echipamentelor și a produselor de dezinfecție în toate unitățile de învățământ din întreaga țară;
  2. Instruirea corectă a personalului care se ocupă de curățenia unităților de învățământ;
  3. Vaccinarea personalului din educație cu prioritate, imediat ce va fi asigurat necesarul de doze de vaccin;
  4. Gândirea unui plan coerent, bine pus la punct cu ajutorul cadrelor didactice, privind predarea materiei la zi, dar și introducerea orelor remediale, astfel încât să nu asistăm la epuizarea elevilor , dar și a personalului didactic;
  5. Stabilirea unei linii suport în cadrul unităților de învățământ pentru elevii care întâmpină probleme în asimilarea cunoștințelor la clasă;
  6. Regândirea sistemului de teme pentru acasă, astfel încât elevii să beneficieze de timp suficient de relaxare;
  7. Acordarea unei atenții deosebite în clasele cu învățământ simultan, în ceea ce privește recuperarea materiei din perioada școlii online;
  8. Susținerea consilierilor școlari în acordarea sprijinului necesar elevilor și cadrelor didactice pentru reacomodarea în școli, dar și în procesul de predare/învățare care va aduce o perioadă cu mult stres;
  9. Asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru cadrele didactice și elevii care vor continua școala online;
  10. Pregătirea din timp a simulărilor și examenelor naționale;
  11. Asigurarea unui plan de rezervă dezbătut și aprobat de partenerii sociali în cazul în care, din cauza pandemiei, s-ar putea reveni la școala online”

Președintele FSLI, Simion Hăncescu susține că Guvernul intenționează să înghețe bugetul Educației și face un apel către oficiali să urmeze exemplul altor state și să suplimenteze fondurile pentru acest domeniu.

Am învățat foarte multe lucruri în această perioadă de când învățământul a funcționat în condiții speciale. Este necesară redeschiderea școlilor, respectând cu strictețe regulile impuse.

Trebuie responsabilitate din partea conducerilor unităților de învățământ, a cadrelor didactice, a elevilor și a părinților. Subliniem că rolul părinților este foarte important dacă se deschid școlile, având în vedere că este aproape imposibil ca unitatea de învățământ să facă acea triere a elevilor la începerea cursurilor.

Din cauza lipsei de personal, misiunea aceasta revine părinților, care pot observa la copiii lor dacă au probleme sau nu și dacă le au, să nu-i trimită la școală. Nu avem voie să greșim, pentru că nu ne putem juca nici cu sănătatea elevilor și nici cu sănătatea angajaților din învățământ.

De asemenea, fac apel la factorii de decizie ca, în acest context, să nu trateze cu indiferență nevoile sistemului de educație și să aloce sprijin, precum și resursele financiare necesare ca să se poată reveni cât mai repede la o stare de normalitate în învățământ.

Guvernul României trebuie să înțeleagă, urmând exemplul din alte țări că, în perioade de criză, așa cum este cea pe care o traversăm acum, educația trebuie tratată responsabil,  suplimentându-i fondurile și nu înghețându-le cum intenționează”, a declarat Simion Hăncescu, președinte FSLI.

Citește și: VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine

Foto: freepik.com


6 comments
  1. Nu vad nimic legat de asigurarea camerelor pentru toti elevii, astfel incat ”actul educational” sa nu se mai faca pe orbeste cu ecranele inchise. Nu vad nimic in sensul asta ca fiind o prioritate pentru sindicate. Degeaba vorbim de ore remediale, ne pierdem vremea atata timp cat in continuare nu vedem copiii si nu stim ce fac in timpul orei. Daca elevii erau obligati de la inceput sa fie vizibili in ore, nu ne aflam in situatia actuala. Vreti sa imi spuneti cum si cu ce motivati elevii sa participe la ore remediale, daca ei nu au participat nici la orele de curs?

  2. Aparenta grija a sindicatelor pentru educatia elevilor si curatenia in scoli.
    Nimic despre principala problema a deschiderii scolilor: transportul
    A doua problema dreptul la decizie: deorece varianta online exista, fiecare elev si profesor ar trebui sa poata alege, Vor fi ore si dimineata (fizic) si dupa-amiaza (online) sau zile de online si zile de venit fizic – dar este solutia corecta.
    [o statistica cinstita la nivelul fiecarei scoli si o discutie intre profesori de restructurare a catedrelor ar rezolva problema in 2 zile, online-ul permite si schimburi de posturi intstantaneu]
    A treia problema – treptat. Incepem cu cei mici, eventual in sistem hibrid. Prostia cu cei de a VIII si a XII la scoala trebuie sa inceteze, cei care vor sa invete pentru examene invata mai bine in online, iar pentru restul nu este nici o diferenta.
    Patru – in ciuda tuturor ONG, fundatiilor, programelor lipseste tehnologia. Online-ul s-a facut pe telefon, second si cu ecranul crapat sau calculatoare vechi pline de lag.
    Cred ca decizia arbitrara de deschide scolile, acest esec doreste sa-l acopere.
    Cinci: De unde obsesia recuperarii?? Ce este de recuperat? Inventam si ducem la extrem scuza cu pandemia.
    Sase – Am tot asteptat si astept un studiu de anticorpi, nu este la fel de scump ca PCR, care este defapt situatia? Probabil nu mai inteseaza pe nimeni, cind vor muri si profesori si elevi se va face o comisie iar dupa se va merge in vacanta.[comentariu editat pentru a elimina majusculele]

  3. Redeschiderea scolilor, un vis frumos in care nici un copilas nu-si face vaccinul, dar are potentialul inspirat de chintesenta unor legi naturale, gen… daca vreu sa fiu fetita sunt…si voi lua hormoni, mai apoi nu vreau sa fac religie la scoala…ca e de moda veche, mai bine ma joc Postal 2, decat sa ma rog. Cel mai important este sa sicriu frumos, pentru ca genele mele ariene imi permit asta, cumpatat eu imi tot tin masca pe gura atunci cand ma joc si nu voi infecta pe nimeni… eu nu voi lua sars pentru ca invat matematica. Iar limba romana imi permite sa pun accentul pe Guta, in asa fel incat covid, nici nu se afla in dictionarul meu, sau in DOOM. Eu am sub 15 ani, va infectez si ma doare-n portocala mecanica…

  4. Mie, si probabil multor parinti(vorbesc de cei responsabili si cu capul pe umeri) nu ne convine sa ne trimitem copiii la scoala fata in fata, caci nu avem nevoie de noi decese in familie. Eu tin la sanatatea copilului meu(13 ani) si la a mea. Daca eu ajung sa ma prapadesc din cauza covid-ului, cine o sa-i dea de mancare, si ce se va alege de el ? Chiar credeti ca este VITAL sa incepem scoala fata in fata ? Eu zic ca e un risc mult prea mare,si nu merita ! NU SUNT DE ACORD ! Inca nu suntem pregatiti si vaccinati ! Iar cu temele de casa, sa si le indese educatorii in fund ! Pentru profesor e simplu sa le expuna lectia noua si un exercitiu simplu rezolvat in clasa, iar mai apoi sa le dea copiilor 3 ore de lucru exercitii grele la mate, ca sa platesc eu profesor particular… Vecina mea a investit peste 2000 de euro in profesor particular de mate, pentru ca fata ei din clasa a XII-a sa fie (cat de cat) pregatita sa ia un Bac la scoala generala in romania… Ma f.. in tot sistemul educational romanesc ! Imi pare rau ca s-a nascut copilul meu in tara asta ! Abia astept sa implineasca 18 ani, si cu cate clase va avea, cu atatea parasim tara asta de rahat ! La scoala, copiii nostrii sunt invatati 90% chestii inutile, nu sunt deloc pregatiti pentru viata si sunt irositi banii contribuabilului ! Sistemul asta de invatamant trebuie scuturat de o Revolutie, barberit din temelii si gandit unul UTIL, ca sa stie copiii macar sa scrie corect gramatical, si socoti corect !

    1. Domnule, să vă plângeți că profesorii le dau prea mult de lucru elevilor, e ca și cum v-ați plânge că un antrenor îl pune pe sportiv să se antreneze… Învățarea presupune muncă, nu superficialitate. Nimic nu se realizează repede și ușor. Da, sistemul de învățământ are multe hibe, și nu numai cel românesc, dar a pune elevul la treabă nu este printre ele. Achizițiile de bază cum sunt citirea/scrierea corectă înseamnă muncă și voință atât din partea elevului, cât și a părintelui acestuia. Profesorul nu poate să învețe în locul lui. Când eram în clasa I, părinții ne puneau să citim lecțiile cu voce tare, de 10-20 de ori, până le citeam perfect. Scriam temele de câte 5 ori, pentru că ne rupeau pagina dacă făceam o greșeală… Pentru asta nu trebuie meditații.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: „Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic. Ele fac asta fiindcă provin, în mare măsură, din familii dezorganizate sau abandonează școala”

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, afirmă că şcolarizarea tuturor copiilor şi asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi ar trebui să constituie „prima grijă” şi susţine că…
Vezi articolul

Nouă decese la un milion de locuitori, asociate Covid-19, în România, un nou record al pandemiei, anunță cercetătorii de la Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca / Numărul copiilor și tinerilor infectați a atins și el un record – 2.388 de cazuri pe zi

Numărul deceselor zilnice legate de COVID-19 raportate la un milion de locuitori din România ajunge la un record absolut pe perioada întregii pandemii – 8,99 la un milion de locuitori,…
Vezi articolul

Abonamentele la internet pentru o treime din cele 250 de mii de tablete cumpărate de Ministerul Educației pentru elevi, în pandemie, au expirat. Încă 100 de mii expiră luna viitoare. Dispozitivele nu mai pot fi folosite decât în zone Wi-Fi / Sorin Ion: Am putea să lăsăm școlilor posibilitatea contractării de abonamente de internet

Achiziția de tablete în primele luni din pandemie a trimis în școlile din România circa 250 de mii de dispozitive cumpărate de Ministerul Educației prin Oficial Național de Achiziții Centralizate,…
Vezi articolul

Comisia pentru finanțarea învățământului superior – CNFIS va fi coordonată de o direcție a Ministerului Educației, va avea atribuții suplimentare, dar mai puțini membri – proiect

Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS), forul care recomandă felul în care să fie finanțate universitățile din România, devine Comisie aflată sub coordonarea unei direcții a Ministerului Educației, va…
Vezi articolul