Regulile de distanțare socială Covid-19 au prins România în ipostaza țării europene cu cel mai mare număr de copii care locuiesc în condiții improprii

4.736 de vizualizări
supraaglomerarea școlilor
Foto: Pixabay
România este țara cu cel mai mare număr de copii care trăiesc în locuințe inadecvate, dintre toate statele membre UE, iar familiile cu copii sunt mai afectate de condițiile improprii de locuit decât media națională, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta de Comisia Europeană. Problema este cu atât mai semnificativă acum, în timpul epidemiei de Covid-19, copiii stau mult mai mult acasă, iar prima condiție pentru școala la distanță este existența unui loc unde copilul să poată învăța, la domiciliu.

Raportul “Înțelegerea condițiilor de locuit petru copiii din Uniunea Europeană” arată că peste 25% dintre familiile cu copii din România au condiții profund inadecvate de locuit. Procentul este considerabil mai mare decât media pentru întreaga populație (16% din totalul familiilor au astfel de probleme), conform datelor Eurostat citate în document.

România este, astfel, situată pe primul loc la nivelul întregii Uniuni Europene, din punct de vedere al condițiilor improprii de locuit pentru familiile cu copii și familiile în general. Este urmată de Letonia (23% dintre familiile cu copii, 15% medie pentru întreaga populație), Bulgaria (17%, respectiv 10%), Ungaria (14%, respectiv 7,5%) și Lituania (12%, respectiv 7%).
Condițiile improprii apar atunci când o locuință este supraaglomerată și/sau prezintă o multitudine de probleme, de la lipsa luminii la igrasie sau lipsa unei toalete pentru uz propriu, în interior.

Romania – pe primul loc in UE, la conditii improprii de locuit pentru copii / Sursa: Raport CE

Raportul comisiei arată că riscul de a trăi în locuințe inadecvate crește cu cât sunt mai sărace familiile. În cazul României, peste 50% dintre familiile foarte sărace cu copii(venituri mult sub media națională) trăiesc în locuințe inadecvate, ponderea scăzând sub 10% în cazul celorlalte familii cu copii.

Iar România înregistrează cele mai mici note la 4 din 6 indicatori ai condițiilor de locuit – supraaglomerarea, lipsa unei băi sau a unui duș în locuință, lipsa unei toalete și accesibilitatea unei locuințe.

Romania pe harta europeana a conditiilor improprii de locuit pentru copii / Sursa: Raport CE

Raportul CE arată că locuințele și mediul de trai sunt indicatori-cheie folosiți de cercetători și autorități pentru dezvoltarea de soluții împotriva sărăciei în rândul copiilor, creșterea incluziunii sociale a acestora și reducerea numărului de copii fără adăpost.

Chestiunea crește în importanță acum, în epidemia Covid-19, cu cât școala la distanță crește diferențele de acces la educație între copiii din medii avantajate și dezavantajate, iar existența unor condiții minime pentru învățare, acasă, este prima pe lista Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) a condițiilor ce trebuie întrunite pentru o bună adaptare la școala online.

Foto: Pixabay


2 comments
  1. Din pacate avem cele mai mari dobanzi la credite din UE, un motiv important pentru care tinerii saraci nu au case sau locuiesc in conditii improprii. Familiile cu copii nu primesc sprijin din partea statului pentru a le asigura un venit minim de trai (macar mancarea ) ca sa existe o siguranta pentru parinte sa ia un credit din veniturile mici pe care le are. Iar preturile la mancare sunt de multe ori mai mari ca in vest. Nu putem avea civilizatie fara o strategie clara, nu mai vb de Protectia Copilului care nu lucreaza in interesul copilului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reforma educației digitale în Cehia: modalități “etice, eficiente și sigure” prin care elevii de școală primară și gimnaziu vor învăța “noua informatică”, de la algoritmi la coding și procesarea seturilor mari de date

Elevii cehi vor începe din școala primară să își formeze primele idei despre cum să stocheze date și informații și cum să folosească diverse elemente digitale din lumea din jurul…
Vezi articolul

Elevii români încep să învețe competențe digitale la școală mult mai târziu decât majoritatea colegilor europeni, în special ca materie separată, în locul predării transcurriculare – raport

România se numără printre puținele țări europene unde școala începe să predea competențe digitale începând din clasa a V-a, în timp ce majoritatea sistemelor de învățământ introduc predare de profil…
Vezi articolul

Mircea Cărtărescu: Din punctul de vedere al învățământului, eu cred că lucrurile nu sunt atât de grave cum ni le imaginăm / Profesorii de vocație sunt cei care fac învățământul, ei sunt cei care decid

Școala o fac oamenii, nu politicienii, spune scriitorul Mircea Cărtărescu într-un interviu acordat lui Cristian Leonte pentru ȘtirileProTV.ro. „Timp de 10 ani am fost profesor la o școală din Colentina”,…
Vezi articolul