Reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice din învățământul militar, „o prioritate majoră” în noua Strategie Militară a României

404 vizualizări
Foto: MAPN
Reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice este „o prioritate majoră” pentru învățământul vocațional militar, potrivit Strategiei Militare a României, pe care Guvernul vrea să o adopte în ședința de miercuri, 11 august.

„O prioritate majoră este reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice, inclusiv a celor din învățământul superior, în vederea creșterii pregătirii acestora în domeniul evaluării teoretice, dar mai ales metodologice și practic-aplicative, pentru o legătură mai bună cu nevoile operative ale unităților și realitatea mediului de operare”, se arată în document.

Legat de învățământul militar, în strategie scrie că „dezvoltarea sistemului educației militare va avea la bază trei direcții fundamentale: personalizarea și asigurarea procesului educațional pentru toți elevii și studenții militari; flexibilizarea sistemului de educație în funcție de priorități și provocări; adaptabilitatea sistemului la schimbările externe și la tendințele viitorului”.

România Educată apare și aici – „Creșterea rezilienței sistemului educațional militar se bazează pe modernizarea infrastructurii educaționale și a dotării aferente, în corelare cu nevoile prezente și viitoare ale structurii de forțe și provocărilor mediilor de acțiune, în vederea asigurării participării la un proces educațional de calitate, modern și incluziv.

Adaptarea/actualizarea/modernizarea programelor de educație existente pentru dezvoltarea de competențe transversale în acord cu principiile proiectului Președintelui, România educată, inclusiv cu noțiuni de educație inovativă și creativă, precum și prin competențe orientate către tranziție structurală și digitală. Sistemul educațional va urmări pregătirea viitorilor lideri militari prin promovarea competenței, concurenței și multidisciplinarității în cadrul procesului de instruire”.

Documentul integral poate fi descărcat de aici.

Citește și:
Formarea profesorilor în “România Educată”: Stagiatură didactică și mentori la intrarea în sistem, însă fără stimulente financiare pentru mentori / Transformarea definitivatului într-un examen de licențiere pentru cariera didactică la finalul formării inițiale
Disciplinele STE(A)M – subcapitol separat în “România Educată”: La TIC să se predea și despre tehnologii mobile și Internet of Things / Educația bazată pe investigație să fie inclusă în formarea inițială a profesorilor
UPDATE Casele Corpului Didactic nu se desființează, se redenumesc – formarea profesorilor se va face prin noile Centre Județene pentru Formare Continuă subordonate tot ministerului – prevede proiectul “România Educată”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai multe asociații de elevi contestă legitimitatea premierului Ciucă de a stabili nivelul burselor de merit: Considerăm ipocrit faptul că o persoană care și-a copiat teza de doctorat comentează asupra meritului notelor elevilor

„Meritul elevilor ar trebui să fie stabilit de către specialiști în domeniul educației. Considerăm ipocrit faptul că o persoană care și-a copiat teza de doctorat comentează asupra meritului notelor elevilor,…
Vezi articolul

Resurse interactive pentru profesori și premii pentru ei și liceenii implicați care se înscriu în concursul ImagineEU, al Comisiei Europene. Echipele create trebuie să-și susțină, printr-un scurt video, ideile concrete de îmbunătățire a vieții în UE (P)

ICE este un instrument democratic conceput pentru a încuraja pe cetățeni să devină activi și implicați în cadrul UE. Cetățenii europeni pot astfel să influențeze în mod activ politicile UE…
Vezi articolul

De ce fug tinerii de o carieră în învățământ: salarii mici, metode învechite / ”Luptând cu facturi şi credite scăpate de sub control, pot renunţa la ideea de a mai urma studii superioare” – interviu Deutsche Welle cu o tânără asistent universitar

Luptând cu facturi şi credite scăpate de sub control, tinerii ar putea renunţa la ideea de a mai urma studii superioare, spune Georgiana Țăranu, asistent universitar la Facultatea de Istorie…
Vezi articolul