România este pe primul loc în UE la numărul de elevi care îi revin unui singur învățător – statistică Eurostat

2.968 de vizualizări
SURSA: Freepik.com
România are cei mai mulți elevi într-o clasă de învățământ primar, din Uniunea Europeană. În cele 27 de state membre ale UE erau în 2018 în învăţământul primar 24,5 milioane de elevi şi 1,8 milioane de învăţători, o medie de 13,6 elevi la un cadru didactic, România având cel mai mare număr de elevi – 19,5 – care îi revin unui învăţător, arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat), preluate de Agerpres.

România are 48.935 de învățători în ciclul primar și 947.931 de elevi, adică în clasele pregătitoare – clasa a IV-a, potrivit datelor Eurostat.

În general, elevii intră în programele pentru învăţământul primar (clasificate ca ISCED treapta 1) când au între 5 şi 7 ani. Aceste programe sunt menite să ofere elevilor deprinderi de bază de scris, citit şi matematică, alături de cunoştinţe elementare în alte discipline, cum ar fi istoria, geografia, ştiinţele naturii şi ştiinţele sociale, artă şi muzică, relatează agenția de presă.

La nivelul UE, în învăţământul primar numărul mediu de elevi la un învăţător a scăzut de la 14,3 în 2017 la 13,6 in 2018, deşi datele diferă în rândul stator membre ale Uniunii Europene.

În 2018, cel mai mare număr de elevi care îi revin unui învăţător s-a înregistrat în România (19,5), Cehia şi Franţa (ambele cu 19,2), iar cel mai redus în Luxemburg (9), Grecia (9,2) şi Polonia (9,6). 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
  1. Avem clase cu câte 30 de elevi. A venit DSP- ul si a zis ca este ok.
    Ne-au scos si catedrele din săli. Bătaie de joc la adresa cadrelor didactice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OECD: Șase probleme-cheie ale educației, care trebuie urmărite în criza produsă de pandemia Covid-19. Printre ele – dimensiunea claselor, timpul de predare, școlile profesionale

Cheltuielile guvernamentale, mobilitatea, dimensiunea claselor și programele vocaționale se numără printre indicatorii-cheie identificați de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), în eforturile de a ține sub control șocul produs…
Vezi articolul