VIDEO GRAFIC România, locul 5 în lume la medalii de aur pentru olimpiada internațională de Matematică și locul 6 la Fizică

9.052 de vizualizări
România a luat 77 de medalii de aur la Olimpiada Internațională de Matematică (IMO), ceea ce o clasează în topul națiunilor prezente la această competiție pe poziția a cincea, la egalitate cu fosta URSS, potrivit datelor IMO. Clasamentul se bazează pe datele din perioada 1959-2019. La Olimpiada Internațională de Fizică (IPhO) România este pe locul 6 în clasamentul țărilor cu medalii de aur în perioada 1967-2019, cu un număr de 48 de medalii, potrivit datelor oficiale.

În 2019 România s-a clasat pe locul 17 din 112 state la Olimpiada Internațională de Matematică (IMO). Prima olimpiadă internațională de matematică s-a ținut chiar în România, în 1959. De-a lungul istoriei acestei competiții echipele României au luat 77 de medalii de aur.

Din 1959 până în prezent România a câștigat primul loc pe națiuni de 5 ori, deține recordul la numărul de olimpiade internaționale de matematică pe care le-a organizat și, alături de Bulgaria, a mai înregistrat un record la capitolul prezențe, cu participare la toate edițiile olimpiadei.

Olimpiada Internațională de Fizică (IPhO) este una dintre olimpiadele de acest fel din lume pentru disciplina fizică. Prima ediție a avut loc în Polonia, la Varșovia, în 1967. Elevii de liceu sunt în competiție individuală unii cu alții, iar testele sunt atât teoretice cât și practice.

Proba teoretică durează 5 ore și constă în trei probleme. Partea practică a examinării durează tot 5 ore și are loc în laborator.

România a luat prima medialie de aur la IPhO în 1969, iar până în 2019 a obținut 48 de astfel de medalii.

FOTO: Captura youtube.com

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

TALIS 2018: Profesorii români predau la clasă la fel de mult ca acum 5 ani, dar se declară printre cei mai deschiși la schimbare / Plus: România înregistrează cea mai mare diferență urban-rural în formarea profesorilor

Profesorii din România petrec 81% din timpul unei lecții obișnuite cu procesul efectiv de predare și învățare, față de media UE de 77,8%. Concluzia apare în amplul studiu TALIS 2018,…
Vezi articolul