România nu mai are nicio universitate în top 1000, în prestigiosul QS World University Ranking – ediția 2022. Universitatea din București și Babeș-Bolyai au coborât în grupa 1001-1200

15.493 de vizualizări
locuri în cămine - Studenția online
Foto: Pexels.com
România nu mai este reprezentată de nicio universitate în primele 1000 de instituții de învățământ superior incluse în QS World University Rankings 2022, cel mai nou clasament dat publicității, marți, de compania britanică Quacquarelli Symonds. Acum un an, în acest clasament figurau, peste pragul de 1.000, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Universitatea din București. Ambele au coborât, acum în grupa 1001-1200, unde se mai află Universitatea de Vest din Timișoara. Alte opt universități românești mai apar în clasament, pe poziții inferioare.

Topul global este condus de Massachusetts Institute of Technology (MIT). Clasamentul universităților românești incluse în rankingul global QS, ce cuprinde, în această ediție, circa 1.300 de instituții din întreaga lume:

Primele trei universități românești în QS World University Rankings 2022 / Sursa: Topuniversities.com
Locurile 1001-1200 (ordine alfabetică):
  • Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
  • Universitatea de Vest Timișoara
  • Universitatea din București
Locurile 1201+:
  • Universitatea Al. I Cuza Iași
  • Universitatea Lucian Blaga Sibiu
  • Universitatea Ștefan cel Mare Suceava
  • Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
  • Universitatea Tehnică Ghe. Asachi din Iasi
  • Universitatea Transilvania din Brașov
  • Universitatea Politehnică din București
  • Universitatea Politehnică din Timișoara

În 2020 și 2019, în top 1000 mai rămăseseră doar două universități românești, UB și UBB, ambele în grupul 801-1000, după ce acum doi ani dispăruseră din primele 1000 Universitatea Al. I. Cuza, Politehnica București și Universitatea de Vest.

În ediția din acest an, universitățile au fost evaluate după criterii ce includ reputația academică, reputația angajatorilor, citări, număr de studenți per facultate, statutul, atractivitatea internațională.

Topul global este condus, pentru al zecelea an consecutiv, de Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Top 10 QS World University Rankings 2022:

1. Massachusetts Institute of Technology (MIT)

2. University of Oxford

3. Stanford University 

=3. University of Cambridge

5. Harvard University

6. California Institute of Technology (Caltech)

7. Imperial College London

=8. ETH Zurich – Swiss Federal Institute of Technology

=8. UCL

10. University of Chicago

Sursa: QS World University Rankings 2022 / Topuniversities.com
Citește și:
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj și Universitatea din București – singurele universități românești incluse în ediția din acest an a QS World University Rankings
Trei universități din România dispar din Clasamentul internațional al universităților QS. Babeș-Bolyai și Universitatea din București rămân în categoria 801+
ULTIMA ORĂ Clasamentul QS internațional al universităților, după domenii de studiu: România are prezență zero la specializări ca Educația, Dreptul, Administrația sau Științele Politice
Mai multe universități românești se mândresc că au intrat în valul doi, pe locurile 1000+, în clasamentul global QS, care a anunțat încă de acum opt luni elita universităților globale


4 comments
  1. Era de așteptat, universitățile din România sunt ca acum 30 de ani, nimic nou. Nu se compara materialul didactic și nici modul de predare din bătrânele noastre universități cu ce e prin străinătate. În România facultatea pregătește tinerii sa devina șomeri, 100% teorie departe de realitatea pieței de angajare.

  2. Formularea titlului este ilogica : „Acum un an, în acest clasament figurau, peste pragul de 1.000, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Universitatea din București. Ambele au coborât, acum în grupa 1001-1200, unde se mai află Universitatea de Vest din Timișoara.” Daca aceste universitati figurau PESTE pragul de 1000, cum AU COBORAT ele acum in grupa 1001-1200? Discutia asta pe tema includerii universitatilor romanesti printre cele mai bune din lume risca sa devina irelevanta, manipulatorie si chiar inutila daca tot cititorul ar sti ca: 1.Criteriile de evaluare ale clasamentelor mondiale sunt mult diferite de cele 95 criterii contabile nascocite de ARACIS pentru topul universitatilor romanesti, ca si indicatorii si instrumentele lor de evaluare, 2.Universitatile care ajung in primele 500 locuri au bugete de zeci de ori mai mari decat cele ale universitatilor romanesti (aceste bugete fiind facilitate si de taxele de scolarizare universitara de ordinul 60.000 USD/ an la licenta in SUA), 3.Toate universitatile americane au pe plan intern – in prealabil – un singur criteriu relevant comun de clasificare – ANGAJABILITATEA ABSOLVENTILOR – criteriu refuzat mult timp in Romania iar cand a fost totusi in fine acceptat, ARACIS i-a acordat o pondere insignifianta…Avem deci ceea ce meritam cu atatea decizii contraproductive prealabile clasificarilor…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bogdan Cristescu, director de Curriculum și Evaluare în CNCE, Ministerul Educației: Datele arată că nu avem atât de mulți elevi de nivel mediu, acolo trebuie să ridicăm nivelul / Trebuie să ne ferim ca necuratul de tămâie să ducem toată educația în căutarea excelenței

Bogdan Cristescu, director de Curriculum și Evaluare în Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Ministerul Educației a spus că datele arată că nu avem atât de mulți elevi de…
Vezi articolul

Relatarea unui părinte, din careul unei școli din centrul Bucureștiului: Fix ca acum 30 de ani. Directoarea cu reprezentanții primăriei, poliției, bisericii, nu m-ar mira să fi fost și de la Elcen sau Metrorex, băteau câmpii

„Am rămas consternat de careu. Fix ca acum 30 de ani. Ticseală maximă de părinți cu copii, gălăgie, iar directoarea cu reprezentanții primăriei, poliției, bisericii, nu m-ar mira să fi…
Vezi articolul

Directoare de liceu tehnologic: Nu mai avem ingineri și nici maiștri. Resursa umană în domeniul tehnologic este o mare problemă / Vă spun cu sinceritate că abuzez de foștii mei elevi care au mici afaceri, rugându-i să-mi primească copiii în practică, spune directoarea

Mihaela Enache, profesoară de fizică și director adjunct al Liceului Tehnologic “Dimitrie Bolintineanu” din Bolintin-Vale, a vorbit despre lipsa de resursă umană. „Nu mai avem ingineri. Nu știu dacă la…
Vezi articolul

Planuri-cadru 2025. Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației: Atunci când opțiunile sunt largi, una dintre opțiuni poate să fie să nu schimbi nimic. Dar eu nu cred că o asemenea opțiune a unei școli va veni fără urmări

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, referitor la proiectele de planuri-cadru 2025, că „atunci când opțiunile sunt largi, una dintre…
Vezi articolul

OFICIAL Pentru încadrarea și menținerea în funcție, profesorii sunt obligați să prezinte un certificat medical, cazierul juridic și certificatul de integritate comportamentală – ROFUIP 2024

Profesorii sunt obligați să prezinte un certificat medical, eliberat de medicul specializat de medicina muncii, care atestă că sunt apți pentru prestarea activităţii în învățământ, precum și cazierul judiciar și…
Vezi articolul