România – pe ultimul loc în UE la folosirea internetului pentru cursuri online sau materiale online de învățare, în 2024

1.084 de vizualizări
Participarea europenilor la invatare online in 2024 / Sursa: Eurostat
România ocupă ultimul loc la nivel european în privința persoanelor care au apelat la Internet pentru cursuri sau materiale de învățare, în 2024, potrivit unei statistici publicate de Eurostat la sfârșitul săptămânii trecute, cu ocazia Zilei Internaționale a Educației. Doar 10% dintre utilizatorii români de internet au declarat, anul trecut, că au apelat la educație online în cele trei luni înaintea participării la sondaj – de trei ori mai puțin decât media europeană. 

Astfel, la nivel UE, 33% dintre utilizatorii de Internet au declarat că au urmat un curs online sau au folosit materiale online de învățare în cele 3 luni dinaintea sondajului – o creștere de 3 puncte procentuale comparativ cu anul 2023.

  • Dar, dacă în țări precum Irlanda (61%), Olanda și Finlanda peste jumătate din populația utilizatorilor de Internet au apelat la online pentru învățare, în România se înregistrează cea mai slabă participare la educație online cu doar 10%.

Doar Cipru (11%) are o situație comparabilă cu România. Bulgaria, pe locul 3 din coada statisticii europene, a raportat o participare de 17% la astfel de activități online. 

Pe fiecare criteriu, luat separat, la nivel UE 18% dintre utilizatorii de internet au spus că au apelat la cursuri online, iar 29% – că au apelat la materiale online de învățare.

În România, doar 7,8% dintre respondenți au spus anume că au apelat la materiale online de învățare și doar 3,47% au declarat că au apelat la Internet anume pentru cursuri online.


2 comments
  1. De parcă Internetul e plin de înțelepciune. E plin de materiale educationale proaste. Să ne invețe Elon Musk că Hitler era comunist? Mai lăsați internetul și puneți mâna pe carte. Eventual chiar burta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Viitorul digital al învățământului superior: universitățile au acționat bine în pandemie, dar pentru programe online sustenabile au nevoie de mult mai multe resurse tehnice, educaționale și financiare – raport al Comisiei Europene

Instituțiile de învățământ superior au dovedit, pe parcursul pandemiei Covid-19, o capacitate foarte mare de adaptare la modelele digitale de predare, însă au nevoie de foarte multe resurse suplimentare și…
Vezi articolul

Liceenii sunt criticați că ei controlează sursele de disconfort prin interacțiunile digitale, nu reacționează la opinii diferite și critici / În vremea inteligenței artificiale, e important să ne construim maturitatea emoțională prin schimb de idei și polemici – profesorul Răzvan Rughiniș

“Este important, așa cum un organism își construiește anticorpii în fața unor amenințări noi”, în epoca  ascensiunii inteligenței artificiale “să ne construim o maturitate emoțională prin schimb de idei, prin…
Vezi articolul

ANALIZĂ Manualul de erodare a încrederii publicului că școlile pot funcționa în pandemie, scris zilnic de autorități: lipsesc informații-cheie despre transmisia în școli și populația afectată de închideri / Plus: comunicare șovăielnică și informații confuze

Desfășurarea activităților școlare, și așa complicată de situația epidemiologică, este supusă unor presiuni crescute, pe măsură ce autoritățile eșuează să ofere informații și date clare și relevante privind rolul școlilor…
Vezi articolul

Cât de realizabile sunt promisiunile lui Trump de a schimba curriculumul în școlile americane? Descentralizarea îl va împiedica să facă prea multe, spun unii experți / Alții atrag atenția că respectarea regulilor nu e punctul forte al primului inculpat ales președinte al SUA

Promisiunile făcute de președintele ales al SUA, Donald Trump, în campania electorală, cu privire la sistarea fondurilor federale pentru școlile care promovează teme cu care conservatorii, mai ales cei radicali,…
Vezi articolul