Rovana Plumb vrea să desființeze organismele intermediare de la Educație și Cercetare și să le centralizeze la Ministerul Fondurilor Europene – Surse

3.394 de vizualizări
Rovana Plumb. Foto: gov.ro
Ministrul interimar al Educației, Rovana Plumb, vrea să desființeze organismele intermediare de la Educație și Cercetare, au declarat pentru Edupedu.ro surse apropiate ministerului. Informația a fost confirmată pentru Edupedu.ro de către secretarul de stat Petru Andea și de către fostul secretar de stat Gabriel Ispas. Acesta din urmă a avertizat că desființarea organismului intermediar afectează capacitatea Ministerului Educației de a lua decizii în proiectele pe educație din următorul exercițiu financiar european.

Ministrul interimar al Educației, Rovana Plumb, care este ministru plin al Fondurilor Europene, vrea să desființeze organismele intermediare de la Educație și Cercetare, spun sursele Edupedu.ro. Cele două instituții au în ultimul an o slabă performanță, nu au atras bani europeni, nu au scos apeluri care să atragă proiecte, iar Ministerul Educației nu este în stare să cheltuie banii pe care îi are alocați, potrivit surselor citate.

Petru Andea / Foto: edu.ro
Petru Andea / Foto: edu.ro

Petru Andea, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat pentru Edupedu.ro, întrebat dacă organismele intermediare vor fi desființate: “așa am fost informați. Nu putem discuta intențiile, ci doar în momentul în care există promovat un act normativ, indiferent de nivel. Nu pot decât să aștept formularea unei inițiative, fie prin ordin de ministru, fie prin altă decizie”.

Proiectele noastre cu certitudine le decidem noi. În legătură cu viitorul organismului intermediar, eu voi putea comenta în momentul în care văd deciziile. Nu ne-au fost comunicate oficial, la nivel de secretar de stat”, a adăugat Andea.

Gabriel Ispas / Foto: Facebook Gabriel Ispas
Gabriel Ispas / Foto: Facebook Gabriel Ispas

Și Gabriel Ispas, fost secretar de stat în Ministerul Educației, în prezent decan al Facultății de Drept de la Titu Maiorescu, a confirmat pentru Edupedu.ro informația. “Am auzit această informație și sunt dezamăgit pentru că o muncă susținută de ani de zile poate să fie anihilată prin inacțiune așa de ușor. Sunt revoltat pentru că educația – prioritate națională, de altfel – este lăsată fără instrumente directe în planificarea, programarea, conceperea ghidurilor și implementarea de proiecte”, a declarat Gabriel Ispas, pentru Edupedu.ro.

Acesta a avertizat că dacă cele două organisme “s-ar desființa, ceea ce mi-aș dori să nu se întâmple și guvernul să ia decizii în privința managementului, nu în privința existenței instituției, toată activitatea va fi centralizată la Ministerul Fondurilor Europene, la Autoritatea de management. Este o centralizare a deciziei la nivelul Ministerului Fondurilor Europene, care poate produce efecte bune pe termen scurt, dar pentru educație e dezastruos pe termen mediu și lung”.

În eventualitatea în care cele două organisme sunt desființate, “programarea exercițiului viitor european nu va mai găsi Educația cu un organism care să fie direct implicat în aceste decizii. Ceea ce înseamnă că educația nu va mai fi la masa celor care decid, ci va accepta propunerile care vin din partea celorlalte ministere de resort”, a adăugat Ispas.

Fac un apel către primul ministru, de a analiza situația și de a lua măsuri, dacă sunt necesare împotriva celor vinovați, nu împotriva existenței organismului intermediar”, a declarat Gabriel Ispas.

Acesta a precizat că a “coordonat echipa de la organismul intermediar, iar anul 2017 a fost un an în care Ministerul Educației a fost dat exemplu pozitiv pentru activitate de către ministrul Rovana Plumb, de către ministrul Marius Nica, premierul Tudose, de consilierii premierului Tudose care astăzi sunt consilieri ai premierului Dăncilă. Nu înțeleg ce s-a întâmpțat în ultimul an, de s-a ajuns într-o asemenea situație”.

Foto: gov.ro

Îți plac informațiile pe care le găsești la noi? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


24 comments
  1. Nici o stire, nici o finalitate… acelasi oi pocu men, aceeasi abordare… nimic constructiv pentru beneficiari. Oare dl. Rovintescu Vladimir citeste aceste commenturi?! Nu cred…
    Ce stiti , d-lor de la edupedu?!

  2. Esec dupa esec de cand a fost creat acest MFE. Cand o sa invatam toti din succesul AFIR-APDPR care la ora asta au 100% cheltuite deja fondurile de 7 mld euro. Dar cu oficii judetene si pentru ca nu au treaba cu MFE-ul ci cu Ministerul Agriculturiii !!!!!! Daca aveau treaba cu MFE erau la 1%. Si probabit asa comentau: trebuie desfiintate oficiile judetene.

  3. Corect, sunt buni cei din regiuni, ar fi o pierdere sa nu fie integrati la oiruri. Ei au si asigurat sa nu murim cu proiectele astea pe cap. In schimb la Bucuresti …. mizerii mai mari decat acolo, nu am vazut.

  4. Aici se spun si se scriu pareri pro si contra. Cred ca nu le (mai) citeste multa lume.
    D-na ministru Rovana Plumb se pare ca a abandonat acest proiect…
    Multi dintre cei care implementam proiecte pe POCU am dori ca OI POCU MEN -Unitati Regionale si OIR -uri sa fie impreuna. Dar cine tine cont de dorinta noastra?
    Asteptam deciziile d-nei ministru Plumb.
    Toate cele bune!

  5. Centralizarea excesiva, esec garantat. Mfe cu 1400 de angajati pare sa mearga bine ? Si daca comparam cu oir urile, eu ma gandesc si la nr de proiecte/om. Pai in oir sunt 70 oameni si au 70 proiecte iar unitatile regionale au 7 oameni si au 40 de proiecte. Nu e echitabil. Cand o sa le dea proiectele astea 40 la oir dar doar 7 oameni, cine va suferi ? Noi, cei care implementam. Nu stiu dar auzisem ca si salariile le au pe la jumatate din ce are unul de la oir. De la partenerii nostrii care implementeaza si cu ei inteleg ca au acelasi mod de lucru, nu i nimic diferit.

  6. Este haos la OI POCU MEN. Se lucreaza bine cu oamenii din regiuni, sunt amabili cu beneficiarii, doar ca se lucreaza putin diferit fata de OIR. De aceea, consider ca ar fi bine ca si acest “ OI POCU MEN” sa treaca la MFE, iar unitatile regionale la OIR., pentru un mod de lucru comun si o abordare unitara. Poate acest domn, ISPAS, care vorbeste atat de frumos despre OI POCU MEN, afla si de problemele salariatilor si implicit ale Beneficiarilor, inclusiv despre incarcarea tuturor documentelir in faimosul sistem MySMIS. Asta daca e curios, ceea ce nu prea credem.
    Succes si…la mai mare!

  7. De ce tot invocati OI CNDIPT cand acum, la 3 ani de la desfiintare si 5 ani de la sfarsitul perioadei 2007-2013, inca se mai cauta documente, sunt sesizari de nereguli nesolutionate, recomandari de la Audit neinchise cu sutele iar pe proiectele lor nu s-au facut nici acum vizilele finale la fata locului, fiind incalcate toate procedurile si regulile posibile, inca ne mai cer documente de prin acele proiecte !!! Sa nu mai vorbim de vizitele de sustenabilitate ca agravam situatia fiindca nu s-a facut la absolut niciunul.
    Deci, aceasta este dovada ca acolo treaba nu mergea cum trebuie si a trebuit desfiintat. Nu am fost de acord dar asta era realitatea.
    Pai la proiectele de la OI MEN am avut de la ei verificarile finalizate din 2015 cu nereguli, audit, vizite finale si chiar si ptr sustenabilitate.

    1. A “murit” aceasta idee?!
      Nici n-am apucat sa ne bucuram ca o sa se lucreze ca la OIR… Naspa.
      Cum ramane, d-na ministru?
      Deja ati renuntat la aceasta idee?!

  8. Pai pana in iunie 2017, AM-ul nici macar nu semnase Acordurile de delegare cu OI-urile. Cu niciunul, nici OIR-urile lor si nici OI MEN ! Deci, nu se poate spune ca e vina vreunui OI !
    Si sa nu uitam ca primele contracte de finantare au fost semnate abia in august 2017 !!!
    Deci, intarzieri ? Merge treaba greu ? DA ! Dar la cine ? Chiar in curtea lor a MFE care se dovedeste o curte mult prea mare in care “zburda” peste 900 de oameni !
    Daca intrebati OIR-urile lor despre faptul ca ei sunt la MFE va vor spune ca asta a dus la cresterea drastica a procesului birocratic, AM-ul este rupt si departe de beneficiari, OIR-urile fac una, AM-ul zice alta, ca nu e bine, exact pe dos fiindca nu are cum sa inteleaga procesul de implementare la fata locului, beneficiarii sunt disperati intre ce le zice OIR-rul si ce face AM-ul si astfel avem …. 1% grad de absorbtie azi pe POCU, de exemplu !
    Deci ? Acolo unde isi baga politicul coada …. stim bine ce se intampla ! Iar palaria MFE e clar muuuult prea mare !!! Dovada: pt perioada 2014-2020, in nov 2018, o absorbtie jenanta ! In perioada 2007-2013 (prima perioada a Ro !), in anul 2011, absorbtia era de 43%. Iar birocratia era la 1/4 din ce avem acum !

  9. Ceea ce nu intelege domnul Ispas este faptul ca in 2017 activitatea OI POCU nu era atat de incarcata ca cea de azi. Ceea ce nu mai poate intelege domnul Ispas este faptul ca Ministerul Educatiei are cu un Organism Intermediar mai putin avand in vedere ca cei de la vremea respectiva au desfiintat OI CNDIPT.

  10. Stimata Ana Popa, dar la proiectele proprii de Asistenta Tehnica ale ministerului fondurilor, nu este conflict ? Inclusiv alea pt OIR-uri …. Cum isi mai verifica ei singuri cererile de finantare si rambursarile, of, of. Macar la invatamant erau o alta structura dar la cei de la fonduri e exact aceasi structura, cu exact aceasi oameni, din fix acelasi minister. pai acolo conflict, major !

  11. Cum poate sa creada cineva ca daca ii preia intr-o mega-structura, va merge treaba …. excelent. Mai ales ca aia nu au habar ce inseamna educatia, ce implementam noi in proiectele astea. Auzi la ei , ” nu au scos apeluri care să atragă proiecte”, ma uit pe site-ul mega-ministerului fundurilor si ce vad: AMPOCU din MFE lanseaza apelul …. si tot asa. Si noi cand am depus, ghiciti la cine, da da, tot la MFE. Deci era fix treaba ei ca ministru la fonduri sa lanseze apeluri. Ce penibil sa dai vina pe altii cand esti incapabil !!!

  12. De ce nu se desfiinteaza mfe-ul ca oricum nu ne ajuta cu nimic ???!! Macar astia sunt langa noi. Chiar nu stiti cum vi se raspunde la mfe la telefon cu “mdeah”, incercati si o sa vedeti. Acolo e o slaba performanta iar atragerea de fonduri e sarcina mfe, nu a oi-urilor !!!. Oi-urile ne sprijina in implementare, nu lanseaza ei apeluri. Sa moara si capra vecinului … asta-i.

  13. Lucram si cu structurile de la M.F.E. unde vrea sa mute acest OI si nu e mare branza cu ei. Problemele sunt fix la M.F.E. si daca nu sunt capabili sa managerieze programul, ar trebui ei mutati la nivelul nostru ca sa mai iasa din regatul lor.

  14. La cum intelegem noi, problemele sunt cu cei din varful OI. Noroc ca putem lucra cu cei din regiuni si macar acestia de ar fi preluati ca chiar ne ajuta la proiecte.

  15. Salutam decizia dnei minstru de a prelua personalul si activitatea din cadrul OI la nivelul Ministerului Fondurilor Europene. Este o decizie care va conduce la o mai buna coordonare si eficienta in absorbtia fondurilor europene. Sa nu uitam ca in cadrul OI sunt oameni pregatiti, profesionisti si cu experienta vasta, care vor lucra mult mai bine sub directa coordonare a MFE.

  16. Acest OI implementeaza proiecte la nivelul intregii tari si are si personal de executie in regiuni, langa benefiari, acolo unde implementam proiectele si unde ne sprijina in mod real in implementare. Culmea este ca la educatie au cele mai multe proiecte POCU in implementare (site MFE, contracte gestionate OI-uri) dar au cei mai putini oameni. Asa o fost si pe programul anterior. Asadar, noi care implementam intelegem ca desfiintati pe cei care care muncesc, pe cei care ne ajutai si pe cei din executie. Nu m-ar mira sa nu dispara niciun post din sefie. Decizii proaste ….

  17. Cred ca daca organismele interimare ar fi desfiintate, acesta nu ar fi un impediment pentru ca MEN sa nu isi poata exercita implicarea in conceperea instrumentelor de planificare, programare si dezvoltare viitoare a invatamantului, a educatiei.
    Ceea ce s- a intamplat pana acum in acest domeniu, de aproape 10 ani prin POSDRU si POCU ne face sa ne simtim mandri sau multumiti?

  18. Nu mai am demult curiozitatea sa aflu ce interese au unii si altii.. Dar voi nu vedeti cui s-au gasit sa ia interviu? “ The one and only Ispas, cel care a condus gasca de hoti care au distrus educatia constant” . Ce tupeu! Normal ca a iesit in fata sa-si sustina gasca cu care si-a definit sfera de interese pe proiectele din educatie. Sa poata fura in continuare, nestingheriti. Din moment ce exista deja o structura desemnata pentru gestionarea fondurilor UE, in cazul acesta POCU , de ce e nevoie de 1000 de structuri? La ghiduri se poate apela la expertiza in domeniu, inclusiv pentru documentele programatice urmatoare, ce sustine dansul nu se justifica. Altele sunt interesele, oameni buni… Si inca o data, cine vorbeste de performante in educatie? Uitati-va la pozitia actuala a domului ( dupa ce a furat ca in codru din pozitia ocupata la Ministerul Educatiei) “Decan” la Univ. Nicolae Titulescu- fabrica pe banda rulanta de analfabeti :))). Wake up!!! Lasandu-l de-o parte pe dl Ispas, acest demers nu poate fi decat in folosul beneficiarilor deja buimaciti de haosul procedural si institutional. D-na Plumb, in situatia asta ati luat cea mai buna decizie.

  19. Doamna ministru felicitări pentru decizia luată iar Domnul Ispas a contribuit în mod direct la desființarea unui organism care funcționa OICNDIPT ,așa că nu cred că mai este cazul sa mai facă apel la doamna ministru ,organismele nu funcționează la adevărata capacitatea atâta timp cît vor rămâne în subordinea ministerului învățământului.Consider o decizie bine intenționată de a fi preluate aceste organismele la mfe.Incadrul lor sunt oameni care muncesc si își fac treaba cu maxima seriozitate.

  20. Consider ca este o decizie fff buna a doamnei ministru şi o felicit pentru ceea ce face, iar in legatura cu ce a spus domnul Ispas nu este deloc relevant ,nu afecteaza in nici un fel activitatea de pe educatie cu privire la accesarea fondurilor europene ,chiar dimpotriva cum sa se acceseze fonduri europene si sa se verifice cereri de rambursare de catre ofiterii care sunt angajatii directi ai ministerului invatamintului. Se pare ca era un mare conflict de interese sa fie angajatii ministerului sa verifice cerererile depuse de ministerul invatamintului. Este un lucru bun ca Organismul Intermediar sa fie direct subordonat AM ul, pentru o abordare comună si unitara .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PNL Iași și primarul Chirica refuză să aplice legea și să-l schimbe din Consiliul de Administrație al școlii pe profesorul care a abuzat copii – 7iași.ro. Directorul: Am făcut două adrese, niciun răspuns. USR-PLUS: Primarul refuză să introducă pe ordinea de zi un proiect de schimbare a lui Șerban din CA-ul școlii

Deși legea le interzice profesorilor care au fost sancționați disciplinar să facă parte din structurile de conducere ale școlilor, Constantin Șerban, învățătorul PNL-ist care a fost înregistrat abuzând elevii, este…
Vezi articolul