Școli deschise cât mai mult timp, cultura inovației și infrastructura digitală – printre cele 10 principii esențiale enunțate de OECD pentru refacerea educației, în pandemie și după

4.628 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Școlile să rămână deschise cât de mult se poate, să ofere infrastructură de predare care să fie disponibilă tuturor elevilor, să fie elaborată o infrastructură digitală cu implicarea tuturor părților interesate, să fie încurajată o cultură a inovației bazate pe colaborare. Acestea sunt câteva din cele 10 principii esențiale enunțate de OECD, împreună cu organizația sindicală Education International, pentru “refacerea eficientă și echitabilă a educației” după pandemie. Principiile sunt prezentate pe larg într-un nou document-cheie, bazat pe lecțiile crizei produse de pandemie în educația globală și menit să sprijine sistemele educaționale de acum încolo, în pandemie și în eforturile de refacere post-pandemică.

OECD împarte cele 10 principii în două categorii – cinci principii pentru desfășurarea școlii în pandemie, respectiv cinci repere pentru recuperarea echitabilă și eficientă.

Principiile desfășurării activităților școlare în pandemie, propuse de OECD-EI

Obiectivul principal al acestora este de a asigura, pe cât se poate, o continuitate a învățării și de a proteja bunăstarea studenților, în condițiile în care închiderea școlilor, în ultimul an, a scos în evidență rolul acestora de facilitator al interacțiunii sociale, iar pandemia a redus dimensiunea socială a învățării. Primul principiu este, prin urmare, acela că școlile trebuie să rămână deschise cât mai mult posibil, în siguranță.

  • Principiul 1 – Școlile să rămână deschise pe cât posibil, în condiții de siguranță.
  • Principiul 2 – Să fie asigurată echitatea. Resursele disponibile să fie alocate în funcție de nevoi.
  • Principiul 3 – Să fie creată o infrastructură de învățare la distanță la care să aibă acces toți elevii.
  • Principiul 4 – Să fie sprijiniți profesorii în viața lor profesională, deoarece ei continuă să fie sursa centrală de învățare.
  • Principiul 5 – Profesorii și părinții să fie asistați în sprijinul pe care ei îl oferă elevilor, în condițiile predării la distanță.
Principiile refacerii echitabile și eficiente a educației

Acestea vizează sprijinul proceselor educaționale în ansamblul lor, ținând cont de transformările majore produse de pandemie, de adâncirea inechităților, de explozia de tehnologii și inovații și de schimbarea modelelor de predare.

  • Principiul 6 – Să fie oferit sprijin specific pentru a răspunde nevoilor de învățare, sociale și emoționale ale elevilor. Acest sprijin ar trebui să reducă diferențele produse de mediul socio-economic, diferențe exacerbate în pandemie.
  • Principiul 7 – Să fie concepută o infrastructură digitală de învățare, împreună cu profesorii și cu toți beneficiarii sistemelor de învățământ, în ideea că o astfel de infrastructură este eficientă atât timp cât ea oferă experiențe de învățare continue, în școală și în afara școlii, fără să fie afectată de inechități.
  • Principiul 8 – Profesorii să fie sprijiniți să își exercite profesia optim și să beneficieze de oportunități de învățare și dezvoltare profesională.
  • Principiul 9 – Să fie încurajată o cultură a inovației pe bază de colaborare, având comunitatea școlară ca partener.
  • Principiul 10 – Sistemele educaționale și școlile să învețe din dovezile, datele și exemplele puse la dispoziție de experiența națională și internațională în domeniu.

Documentul detaliat:

Photo 197063192 © Valerii HoncharukDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Pana la principii 2 mari probleme trebuie rezolvate:
    1.- cel putin 6,% din PIB
    2.- interzicerea oricaror forme de meditatii in afara scolii ( scoala paralela)

    1. Meditații exista în toată lumea!
      Sunt făcute de TUTORI (nu sunt profesori cu post în invatamant) care asta fac ptr a-si câștiga traiul si mai important PLATESC TAXE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noul clasament al universităților Times Higher 2021 pe domenii de studiu: universitățile românești, departe de elita lumii. Babeș-Bolyai are cea mai puternică prezență și e singura din România la Educație și Psihologie. Nicio universitate românească la Drept

Universitățile românești au o performanță modestă în noile clasamente ale instituțiilor de învățământ superior din lume, după domenii de studiu, date miercuri publicității de Times Higher Education, unul dintre principalii…
Vezi articolul

VIDEO Ligia Deca, odă înflăcărată șefului de partid: Aduceți-vă aminte că domnul președinte Ciucă nu a făcut ceea ce spuneau angajamentele politice și a rămas până când a crescut salariile dascălilor / În realitate, guvernul Ciucă și premierul au sfidat în repetate rânduri, timp de 3 săptămâni, solicitările profesorilor ieșiți în stradă, pe care i-a mințit, iar Ciolacu a fost cel care condiționat preluarea mandatului de încheierea grevei

Ligia Deca aduce laude șefului său de partid care, în opinia ministrei Educației, ar fi „rămas până când a crescut salariile dascălilor” la conducerea Guvernului. Deca a făcut această declarație…
Vezi articolul

România educată prin indiferență: ministrul Ligia Deca – zero reacții în 10 zile la acuzațiile de abuz sexual în universitatea unde predă și la Arhitectură sau despre acuzațiile de pedofilie din Ministerul pe care îl conduce. Conturile sale de social-media abundă însă în felicitări adresate tuturor olimpicilor

Niciun cuvânt din partea ministrei Educației, Ligia Deca, în fața avalanșei de acuzații de abuzuri sexuale și de pedofilie din școli, universități și din propriul Minister din ultimele două săptămâni,…
Vezi articolul

DOCUMENT Registru Matricol Unic în care sunt înregistrați toți studenții din România a funcționat fără politici antivirus, fără proceduri de recuperare în caz de dezastru și fără strategie IT – raport al Curții de Conturi / Asemenea politici au început să fie elaborate abia în timpul auditului Curții

Registrul Matricol Unic al Universităților din România, în care sunt înregistrați toți studenții și care „ar trebui să asigure un control riguros al diplomelor din învățământul universitar”, până când va…
Vezi articolul