Școlile italiene pot rămâne deschise pentru elevi în cursul acestei veri, conform unui plan național. Obiectivul principal: elevii să-și refacă legăturile sociale și cele cu școala, după întreruperile din pandemie

183 de vizualizări
ID 186570303 © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Școlile italiene au posibilitatea, pe parcursul acestei veri, să rămână deschise pentru diverse activități educaționale care au drept scop să îi ajute pe elevi să “își consolideze competențele pentru anul școlar următor”. Accentul se pune, însă, pe refacerea legăturilor și abilităților sociale ale elevilor, care au fost profund afectate de pandemie, reiese într-o descriere a acestui plan, făcută de autoritățile italiene pe platforma Eurydice a Comisiei Europene.

Scopul proiectului intitulat “Piano scuola estate” este de a oferi școlilor resurse financiare pentru desfășurarea de activități extracurriculare care îi pot ajuta pe elevi să își consolideze competențele pentru anul școlar următor. Elevii, arată planul italian, urmează totodată să refacă legătura directă cu mediul școlar, dar și cu ceilalți colegi, legături de care au fost privați în timpul pandemiei. Sunt implicați profesori, personal administrativ și experți externi, iar elevii participă în mod voluntar, potrivit sursei citate.

Proiectul este conceput în 3 etape:

  • Faza I, desfășurată în lunii iunie, a avut ca scop consolidarea competențelor sociale ale elevilor prin: studiu colaborativ, activități în aer liber, laboratoare și alte activități care puteau implica subiecte externe.
  • Etapa II (iulie-august) urmărește să-i ajute pe elevi și studenți să-și recapete dimensiunea socială, prin activități legate de muzică, arte, sport, calcul, durabilitate și mediu, scriere creativă. Această fază poate implica și spații externe, cum ar fi teatre, cinematografe, muzee, biblioteci, parcuri și centre sportive.
  • Faza III (septembrie) introduce elevii în noul an școlar și, pe lângă toate activitățile anterioare, include îndrumare, sprijin psihologic, activități pentru incluziune.

Ministerul a activat un portal dedicat Planului în care școlile, familiile și elevii pot găsi toate informațiile de care au nevoie pentru a desfășura activitățile. Suma pentru implementarea proiectului este de 510 milioane de euro din fonduri naționale și europene.

Obiectivele declarate ale planului sunt următoarele:

  1. O școală primitoare, incluzivă, bazată pe o logică de învățare personalizată.
  2. O nouă alianță educațională, care consolidează sentimentul de apartenență la „comunitate” și asigură implicarea activă a reprezentanților elevilor și părinților.
  3. Un model educațional care vizează atenuarea riscului părăsirii timpurii a școlii și a sărăciei educaționale.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O lecție predată online să aibă 15-20 de minute la ciclul primar, cadrele didactice să se axeze pe promovabilitate și să primească acordul părinților pentru calificative – învățătorii din Sibiu, după o întâlnire online cu ministrul Educației

Aproape 500 de învățători din județul Sibiu s-au întâlnit online cu ministrul Educației, într-un seminar organizat marți de Inspectoratul Școlar Județean, scrie Turnul Sfatului. Carmen Cozma, învățătoare participantă la discuția…
Vezi articolul

Școala românească păcătuiește prin faptul că nu e stimulată judecata la copii și se merge în continuare pe a repeta niște lucruri pe care nu le gândești. Programa e prea încărcată, spune Nicușor Dan, primarul Bucureștiului, după ce a rezolvat public subiectele de la simularea de BAC

„Cred că școala românească păcătuiește prin faptul că nu e stimulată judecata la copii și se merge în continuare pe a repeta niște lucruri pe care nu le gândești”, a…
Vezi articolul

Patru directori de școală din România au fost premiați pentru că au redus abandonul școlar, analfabetismul funcțional sau au îmbunătățit rezultatele la Evaluarea Națională în școlile pe care le conduc

Patru directori de școală din România din Ditrău (jud. Harghita), Curcani (jud. Călărași), Popricani (jud. Iași) și Iași, care au avut rezultate excepționale precum reducerea abandonului școlar sau a analfabetismului…
Vezi articolul

UPDATE Demisie a directoarei școlii din Iași unde a fost angajat învățătorul liberal acuzat de abuzuri asupra elevilor de clasa a II-a / Învățătorul Constantin Șerban a demisionat vineri dimineață

UPDATE Și directoarea școlii, Daniela Nechifor, a demisionat, a declarat pentru Edupedu.ro inspectoarea școlară generală. Amintim că ministrul Cîmpeanu a calificat drept “inadecvată” sancțiunea prin care Consiliul de Administrație al…
Vezi articolul