Școlile, obligate să completeze până la 20 octombrie, în programul informatic al sistemului de educație, datele pentru elevii care primesc tichete sociale și părinții lor. Ghidul pentru introducerea datelor

71.268 de vizualizări
Foto: © Vadreams | Dreamstime.com
Școlile sunt obligate să completeze datele pentru ca elevii să primească tichete sociale, până la data de 20 octombrie 2021, în programul informatic al sistemului de educație, potrivit notei 34.023 / 12.10.2021 trimise de Direcția Generală Management a Ministerului Educației, către toate inspectoratele școlare județene.

Copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat preșcolar, primar și gimnazial beneficiază de un sprijin financiar acordat sub formă de tichet social pe suport electronic, pentru achiziționarea de materiale școlare, potrivit Ordonanței de Urgență nr. 133/2020.

Foto: captură Notă 34.023 / 12.10.2021

Deși măsurile pentru sprijinirea elevilor defavorizați au fost adoptate prin Ordonanța de Urgență nr. 133/2020, datele copiilor care pot beneficia de tichetele sociale sunt cerute abia la o lună de la începerea școlii.

Foto: captură Notă 34.023 / 12.10.2021

În situația în care datele pentru un elev sunt incorecte/ incomplete, nu poate fi emis tichetul social pe suport electronic pentru preșcolarul/ elevul respectiv. La nivel fiecărei unități de învățământ, întreaga responsabilitate privind corectitudinea datelor înregistrate în aplicația informatică SIIIR revine directorului unității de învățământ, iar la nivelul inspectoratelor școlare această responsabilitate revine inspectorului școlar general.

Ghidul pentru completarea datelor elevilor

La finalizarea operațiunilor în SIIIR, inspectorul școlar general va trimite prin e-mail, la adresa adrian.barbulescu@edu.gov.ro, scanat, o adresă, asumată prin semnătură, de confirmare a faptului că informațiile menționate anterior, introduse în SIIIR, sunt complete și corecte.

Listele nominale finale pentru fiecare județ și municipiul București, extrase din SIIIR, cu datele preșcolarilor și elevilor beneficiari ai tichetelor sociale, se transmit prin FTP, la Ministerul Educației, sub semnătura electronică a inspectorului școlar general sau, dacă nu este posibil, scanate (letric), semnate de inspectorul școlar general și ștampilate.

Potrivit Ordonanței de Urgență nr. 133/2020, „valoarea nominală a unui tichet social pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru destinatarii finali în cadrul S.N.S.E.D. este de 500 lei/an școlar. Valoarea tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educațional poate fi actualizată anual prin hotărâre a Guvernului, adoptată cu cel puțin 30 de zile înainte de încheierea anului calendaristic pentru anul calendaristic următor, în funcție de rata inflației și în limita disponibilului financiar prevăzut în cadrul POAD”.

Foto: © Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comentarii
  1. Bună ziua! Astăzi m-am lovit și eu de această problemă, cred că aceste lucruri sunt date doar să fie la număr. După ce am umblat două zile după acte, astăzi să constat fel și fel de piedici. Ba nu era o adeverință bună, care până la urmă s-a dovedit bună, ba nu este declarația pe propria răspundere, deși soția și eu suntem salariați, ba nu este emisă o adeverință cu o anumită lună, iulie. Vreau să știu cine are de câștigat din toată această tevatură?

  2. Și anul trecut sau făcut dar nu s-au dat nici un tichet în toate județele inclusiv în Maramureș au fost doar pentru alegerile de anul trecut.

  3. Toata miscarea asta este ca sa se bata cu pumnul in piept ca ei, ministrii pnl, chiar si in condiții de interimat trudesc, îndrăgostiți pana peste cap de elevii pe care ii obliga sa vina la școală cu mijloacele aglomerate de transport in comun, sa se infecteze la rata de peste 16 la mie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like