Școlile se mai pot înscrie în programul pilot al catalogului electronic până pe 21 iulie 2023, noul termen anunțat de Ministerul Educației / Adservio invită directorii și profesorii să implementeze cel mai avansat catalog electronic (P)

3.255 de vizualizări
Sursă foto: Adservio – catalog digital
Toți profesorii, directorii din România merită să își facă meseria de dascăli cât mai ușor și fără stres. La fel, colegii din Secretariate sunt îndreptățiți să lucreze mai simplu, fără stres. Acestea nu sunt vise, deziderate ale unui sistem educațional ideal, ci realități ale multor școli din România care beneficiază deja cu succes de un catalog electronic. Ca inventator al catalogului electronic acum 14 ani și lider al digitalizării educației în România, Adservio s-a implicat direct în lansarea și continuarea programului pilot susținut de Ministerul Educației și salută decizia Ministerului Educației de a prelungi perioada de înscriere a școlilor în program până la 21.07.2023.

Rezultatele acestui program ne arată îmbunătățiri substanțiale în toate școlile care au optat pentru catalogul electronic până acum. Experiența școlilor Adservio, cele mai multe înscrise în pilot, confirmă avantajele extraordinare pentru toți cei implicați procesul educațional:

  • Acces instant la toate cataloagele – eliminați efortul de a căuta catalogul fizic în cancelarie, la alți colegi și riscurile lăsării nesupravegheate ale acestuia. Cu o simplă accesare a laptopului, telefonului sau tabletei, toate informațiile clasei sunt găsite instant, în format digital;
  • Introducerea rapidă a notelor și absențelor – cu un simplu click, notați elevii și consemnați absențele și comportamentul lor, cu eliminarea riscului ca profesorii să marcheze aceste date în rubrici greșite;
  • Comunicare rapidă cu părinții – toate informațiile despre note, absențe și comportament sunt trimise instant către părinți, ca notificări în aplicația Adservio de mobil;
  • Mediile se calculează automat – Profesorii salvează timpul destinat calculului mediilor. Catalogul electronic le generează automat, actualizat la ultimele standarde de calcul stabilite de Ministerul Educației.

Adservio îndeplinește 100% standardele tehnice și de securitate a platformelor de gestiune a activităților școlare stabilite prin ordinului ME 3.896 din 28 martie 2023. În acest sens, platforma este auditată de KPMG, unul din liderii mondiali în securitate cibernetică.

Oferta unică pentru școlile care își doresc să se înscrie în programul pilot

Adservio este catalogul electronic cel mai ușor și plăcut de utilizat pentru școlile care doresc să facă trecerea la un sistem digital de notare. Echipa noastră de Relații Clienți vă oferă gratuit training pentru toți colegii dumneavoastră care vor folosi catalogul. Din experiența celor peste 1.150 de implementări la școlile din România, atât din mediul urban, cât și rural, vă putem confirma că absolut toți profesorii vor învăța să noteze digital într-o singură zi, indiferent de gradul lor de familiarizare cu digitalizarea.

Pentru a încuraja inițiativa Ministerului Educației, Adservio susține înscrierea în programul pilot printr-o ofertă unică. În acest sens, doritorii sunt încurajați să solicite aici oferta pentru școală.

BONUS 1: Certificate de competențe digitale pentru toți profesorii din școala dvs.

Profesorii care folosesc Adservio primesc direct în platformă două certificate: de formare și competențe digitale, care îi ajută prin puncte bonus la portofoliul didactic.

BONUS 2: Comunicare instantă cu părinții

Părinții sunt mai implicați și comunică rapid cu școala datorită faptului că sunt la curent cu activitatea școlară a copilului, fapt care va permite intervenția la timp în situația în care rezultatele elevilor încep să scadă.

Înscrierea în programul pilot pentru catalogul electronic se face simplu, doar printr-o cerere către ISJ, după modelul de pe acest link. Precizăm în mod special că nu trebuie să completați formularul standard pentru unitate-pilot, care se aplică pentru alte tipuri de pilotări.

Solicitați oferta acum

În 2 ani de pilotare a catalogului electronic prin ME, marea majoritate a școlilor a ales Adservio

Decizia Ministerului Educației de prelungire a înscrierii în pilot vine în urma succesului primilor 2 ani școlari în care a funcționat programul. În primul an de implementare, programul a atras 248 de școli care au consemnat note și absențe exclusiv digital. În următorul an, numărul aproape s-a triplat, însumând un total de 742 de școli care au consemnat activitatea școlară a elevilor în catalogul electronic, cele mai multe dintre ele folosind catalogul Adservio.

Potrivit proiectului semnat de Ministerul Educației în 2019, situația școlară, care include note, absențe și rezultate la evaluări, se consemnează exclusiv în catalogul electronic. Catalogul electronic se tipărește, avizează și arhivează de directorul unității de învățământ, la finalul anului școlar. Cu Adservio, descărcarea și tipărirea catalogului electronic la sfârșit de an școlar se face simplu, în deplină conformitate cu exigențele Ministerului Educației. De altfel, calculul mediei este actualizat la noua metodă de calcul cu a 3-a zecimală, fapt care va elimina eventualele erori de calcul.

Directorii Adservio confirmă beneficiile catalogului electronic

Utilizarea exclusivă a catalogului online a însemnat ușurarea muncii profesorilor, eliminarea erorilor de calcul a mediilor și îmbunătățirea relației cu părinții. Iată ce au menționat directorii școlilor din programul-pilot 2022-2023:

Colegiul Național „Mircea Eliade” Galați: „Cel mai mare avantaj adus de utilizarea exclusivă a catalogului electronic este notarea multiplă (în cazul testelor), motivarea automată la înregistrarea unei adeverințe/ învoiri. Părinții sunt informați permanent despre situația școlară a copiilor, despre activitățile derulate la nivelul școlii.”

Școala Gimnazială „Ion Ghica” Iași: „Este firesc ca punctul central de interes al părinților, în mediul școlar, să fie cel legat de situația școlară. În acest context, aceștia au acces instant și facil la note, absenţe, dar și medii. În egală măsură, părinții au posibilitatea de a contacta profesorii în mod direct și, de asemenea, au posibilitatea de a fi contactați direct de către profesorii elevului.”

Colegiul Național „Mircea Eliade” Sighișoara: „Odată cu implementarea catalogului electronic exclusiv, s-a mărit durata de timp alocată procesului de predare-evaluare. Documentele care se pot tipări din aplicație au un aspect îngrijit (fără ștersături, corecturi, etc).”

Statisticile obținute din pilotarea catalogului electronic demonstrează eficiența și avantajele utilizării Adservio

În urma implementării catalogului electronic și utilizării exclusive a acestuia prin intermediul programului-pilot, școlile au transmis feedback cu privire la modalitatea de lucru cu Adservio. Concluziile directorilor care au fost intervievați sunt prezentate mai jos:

  • Peste 95% dintre școli au estimat că au câștigat min. 4-6 ore pe săptămână datorită utilizării exclusive Adservio;
  • Peste 97% dintre școli au declarat că sunt foarte mulțumite de comunicarea cu echipa Adservio;
  • Peste 80% dintre școli au declarat că procesul de implementare al platformei a fost destul de ușor;
  • Toate școlile Adservio au recunoscut îmbunătățirea relației profesor – elev – părinte.

Educația din România își poate câștiga locul pe care îl merită doar prin deschiderea unor directori vizionari, ca dumneavoastră. Prin înscrierea școlii în programul-pilot al Ministerului, Educației, putem face împreună ca activitatea profesorilor să fie mult mai simplă și plăcută.

Solicită oferta Adservio pe acest link.


10 comments
  1. Felicitări Edupedu pentru că sprijiniți de atâția ani educația și promovați noul în învățământul românesc!. Avem nevoie de digitalizare, de lucruri noi și utile, ca să avansăm și noi, să avem o școală cum au și alții în UE. Noi și colegii noștri de la catedră merităm mai mult.

  2. Am avut și noi, dar nu știu de la ce firmă. Nu ne-a ușurat munca. Chiar dacă completam la zi în el, tot trebuia sa facem hârtii cu absențe, alocații etc. Nu prea mergea pe telefon și, sincer, m-am săturat să folosesc ( din banii mei) device-uri personale. Sper ca anul viitor să trecem la catalogul clasic. E sfânt!

    1. In Lituania TOATE liceele folosesc din 2019 catalogul electronic.
      Fondurile sunt asigurate de minister.
      Pentru orice om cu mintea in 2023 este clara superioritatea catalogului electronic.

      1. Salve. Nu mai comparați Lituania cu noi, ca suprafață e mai puțin de jumătate decât România. Dacă vreți tehnologizare de ce nu vă îndreptați atenția spre partea asiatică. Ei sunt cei mai dezvoltați. Ei au trecut printr-o tendință de digitalizare, dar când au văzut că nivelul de inteligență a scăzut au revenit tot la scrisul de mână. Scrisul de mână ține creierul în acțiune . Pe de altă parte aș întreba: de ce trebuie să stau toată ziua cu ochii în telefon/ laptop ca să îmi stric ochii?!? A fost suficientă pandemia ca să îmi pun ochelari. Catalogul electronic nici nu e prevăzut în ROFUIP, deci nu este obligatoriu, am senzația că cineva face experiețe. Pe noi nu ne-a întrebat nimeni dacă vrem catalog electronic, ni s-a introdus forțat. Cică ne ușurează munca, dar ni s-a cerut fel de fel de statistici, situația absențelor, notări ritmice etc. Chiar aș vrea să îmi explice și mie cineva cum reușește într-o oră de 45min. să predea, să asculte, să pună absențe în catalogul electronic (noi aveam internet cu fir și stătea laptopul pe catedră), să notifice un părinte cu privire la comportamentul neadecvat al propriului copil, să treci note în carnetul elevului/ elevilor (aceasta este obligatoriu chiar dacă ai catalog electronic). Și care este logica acestui catalog electronic dacă la final de an se tipărește, se semnează și se arhivează. Este o iluzie că îți ușurează munca. Când nu mergea netul sau nu aveai timp să mai intri pe catalogul electronic, stateai după ore, la școală sau acasă ca să scrii în catalog. Și să nu mă luați cu vrăjeala privind protecția mediului; o să accept aceasta atunci când în supermaket-uri nu vor mai fi produse în ambalaje de plastic. De acord cu Jonh: catalogul clasic este sfânt! Ministerul decât să dea banii pe așa ceva mai bine dota școlile cu table inteligente.

        1. In privinta stricarii ochilor, va propun sa va ganditi la cei vreo 50 de milioane de programatori care lucreaza cam 8 ore pe zi privind ecrane. Multi alti oameni fac asta.
          Eu privesc ecrane de 33 de ani si am aceleasi dioptrii ca atunci. Medicul de medicina muncii mi-a spus ca dupa 50 de ani este normal sa avem nevoie de ochelari.
          Nu este nevoie sa fie prevazut in ROFUIP catalogul electronic. Dupa cum vedeti, peste 700 de scoli il folosesc. Nu e prevazut in vreo lege sa mancati fructe, dar le consumati pentru ca stiti ca e bine.
          Faptul ca nu functioneaza bine conexiunile de retea din scoala dumneavoastra este doar un argument ca acestea sa fie aduse la parametri normali, nu este un argument contra catalogului electronic.
          Sa observam ca discutia nu este despre scrisul de mana si efectul lui asupra creierului.
          De asemenea nu e clar care este legatura intre suprafata Lituaniei si catalogul electronic.

        2. Decat atata pierdere de vreme cu ala, mai bine faci un grup al parintilor, isi dau acordul si la final de modul dirigintele trimite o poza a catalogului.Simplu. Iti ia 1 minut sa pozezi filele si inca unul sa dai un share la poze. Astfel, nu vom mai avea parinti “surprinsi” si suparati ca al lor copil la final de modul are nota pe care o are. E asa de simplu si parintele stie la fiecare modul cum sta treaba.

        3. Ce legătură e între pandemie, ecrane și ochelari? Astea sunt mituri. Toate sistemele de educație din Europa civilizată sunt digitalizate, numai noi am rămas în urmă. Tot așa, miniștrii n-au sprijinit, s-au complăcut să lase lucrurile să băltească și unii colegi au o formidabilă rezistență la schimbare. E greu în sistemul de învățământ, dar ne-am obișnuit cu greul, că e stabil. Complet absurd după părerea mea. De vreo câțiva ani s-a dat drumul la pilotul ăsta și putem scăpa definitiv de catalogul clasic, după ani și ani de notare dublă. Sper ca primăriile să dea bani pt finanțarea unor astfel de platforme. Guvernul nu e în stare nici să-și colecteze taxele, dapoi să facă platforme digitale complexe… Soluțiile există, avem și noi în școală și n-a orbit nimeni până acum. Problema e de finanțare și de deschidere a minților.

    2. Problema este felul in care este gestionata situatia in Romania.
      Se pare ca ministerul nu intelege ca nu e bine ca unitatile scolare sa depinda de o firma (bani, actualizari, resurse).
      In alte tari catalogul este open source, iar cheluiala ministerului este minima, pentru instruirea utilizatorilor.

    3. Da, la pandemie au apărut tot felul de firme dubioase, care au stricat mai mult decât au ajutat. Am auzit și eu de cazuri din astea. Ministerul ar fi trebuit să interzică cataloagele, mă rog, soluțiile care nu calculează absențele automat și nu merg pe telefon, cum ziceați dvs. că ați întâlnit. Ăsta e efectul nociv: faptul că dezamăgesc și vă face să credeți că rămânerea la catalogul acela clasic e soluția. Catalogul de hârtie e depășit peste tot în Europa. Numai noi am rămas în urmă la capitolul ăsta ca, de fapt, la multe alte capitole, părerea mea.

  3. Da,esta eficient dar, nu s a platit pentru aplicatie si a fost inchis.Deci, degeaba este buna platforma Adservio.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiada internațională de Matematică pentru Studenți SEEMOUS 2019: Studenții de la Universitatea din București, Politehnica București și Babeș-Bolyai – aur la competiția din Europa de Sud-Est

Șapte studenți din România au obținut medalii de aur la Olimpiada sud-est europeană de matematică 2019 (SEEMOUS 2019). Clasamentul este condus de studenții Dragoș Manea – Universitatea din București, Gyorgy…
Vezi articolul

Fetele sunt de obicei încurajate să participe la activități mai degrabă cognitive sau artistice, prin comparație cu băieții, care sunt încurajați către activități fizice sau STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică) – studiu realizat la inițiativa Grupului LEGO

Fetele sunt tot mai încrezătoare și dornice să participe la activități creative, însă au dificultăți în a depăși barierele ridicate de stereotipuri societale de gen, potrivit unui studiu realizat de…
Vezi articolul