Secretarul de stat Sorin Ion, după ce peste 92% din elevii de la seral din județul Timiș nu erau prezenți la ore: Poate că e momentul să facem niște reglaje în procesul educațional pentru elevii de la seral

9.801 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă al Guvernului – Facebook.com
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, pentru știrile ProTV, referitor la situația absenteismului de la învățământul seral, că „poate că e momentul să facem niște reglaje în procesul educațional pentru elevii de la seral”. Reacția vine după ce, în urma unui control făcut de Inspectoratul Școlar Timiș, la cererea prefectului, s-a constatat că peste 92% din elevi de la seral erau absenți, iar 20 de profesori nu erau prezenți la ore. Controlul s-a făcut în 18 licee unde sunt clase cu învățământ seral.

„Poate că e momentul să facem niște reglaje în procesul educațional pentru elevii de la seral”, a spus secretarul de stat.

Aura Danielescu, inspector școlar general Timiș, a declarat, pentru TVR Timișoara, referitor la situația absenteismului de la învățământul seral, că cel mai sănătos „este să schimbăm politica educațională și să venim cu soluții de la nivelul nostru”. Aceasta a spus că „poate reușim să facem prezența obligatorie doar procentual, un procent de 20%, iar în restul timpului ei să aibă cumva posibilitatea să participe fie la cursuri pe platforme, fie la cursul online”.

Mihai Ritivoiu, prefectul județului Timiș, a spus, pentru TVR Timișoara, că este îngrijorat de faptul că unii profesori care predau elevilor de la seral nu vin la ore și sunt plătiți.

„Ce mă îngrijorează este că avem profesori plătiți pe bani – orele de seral se plătesc la fel ca orele de la liceele normale – care vin sau nu vin la ore, pentru că unii erau absenți. Această practică este generalizată și avem două consecințe: cheltuirea de bani de la bugetul statului – este o realitate și vorba aia: e clar că banii s-au cam terminat.”

Iată ce stabilește Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023:

Articolul 17 – „(1) Formele de organizare a învățământului preuniversitar sunt: învățământ cu frecvență zi, învățământ cu frecvență seral și învățământ cu frecvență redusă. Frecvența se referă la prezența în spațiul școlar.”

Articolul 33 – „(1) Învățământul liceal se organizează în licee teoretice, licee vocaționale și licee tehnologice și cuprinde clasele a IX-a-a XII-a pentru învățământul cu frecvență și clasele a IX-a-a XIII-a pentru învățământul cu frecvență seral și învățământul cu frecvență redusă.

(12) Durata studiilor în învățământul liceal cu frecvență zi este, de regulă, de 4 ani, în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) lit. d) și cu planurile-cadru aprobate prin ordin al ministrului educației. Pentru formele de învățământ liceal cu frecvență seral și cu frecvență redusă, durata studiilor se prelungește cu un an. Organizarea și funcționarea învățământului liceal cu frecvență seral și cu frecvență redusă sunt reglementate prin metodologii specifice, aprobate prin ordin al ministrului educației, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

Ce înseamnă învățământ seral, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023:

„Învățământul cu frecvență și cu frecvență redusă reprezintă forme de organizare a activităților didactice. Învățământul cu frecvență implică participarea obligatorie a beneficiarilor primari la activitățile didactice prevăzute în planurile-cadru de învățământ, în formele și contextele stabilite de unitatea de învățământ. Forma de învățământ cu frecvență poate fi organizată în program de zi sau seral. Învățământul cu frecvență seral se desfășoară în aceleași zile în care se desfășoară învățământul cu frecvență de zi, de regulă, după-amiaza și/sau seara. Învățământul cu frecvență redusă implică participarea beneficiarilor primari la o parte dintre activitățile didactice prevăzute în planurile-cadru de învățământ, altă parte dintre acestea fiind înlocuită cu activități de studiu individual, în formele și contextele stabilite de unitatea de învățământ.

Citește și:
Aura Danielescu, șefa ISJ Timiș, după ce peste 92% din elevii de la seral nu erau prezenți la ore: Cel mai sănătos este să schimbăm politica educațională. Poate reușim să facem prezența obligatorie doar de 20%, iar în restul timpului ei să aibă posibilitatea să participe fie la cursuri pe platforme, fie la cursuri online
Ce mă îngrijorează este că avem profesori plătiți care nu vin la ore, spune prefectul județului Timiș, după ce 20 de profesori erau absenți și 92% din elevi nu erau prezenți la ore, în urma unui control în 18 licee și colegii cu învățământ seral: Cum ne putem baza pe meseriașii formați de aceste licee?


5 comments
  1. Poate ar fi cazul ca orele de seral si postliceala sa nu se dea la inspectori, directori, functionari, fii si fiice de persoane importante, ca si asa nu se prea fac pe bune. Banii vin chiar daca nu doar elevii, ci si profesorii vad rar scoala respectiva!
    Vreti ”reglaje”, sa scape toti bazma curata?

  2. Aceeași situație este și în Olt, dar ce sa faci, lumea bună trebuie să aibă ore suplimentare și să se scoată posturi la titularizare sau suplinire.

  3. Faceți o verificare și la specializările tehnice asa zise de la masterat. O sa aveți aceeași surpriza ca la învățământul seral. Bani aruncați pe fereastra pentru CD care nu-si țin orele si pentru studenții care iau burse. Si ce burse la masterat, care de fapt sunt un fel de seral din start!

  4. Au titularizat masiv pe viabilitatea postului, pile politice, fostul articol 253 neconstituțională, ce or sa facă aceste doamne, prietenele directoarele și ale ISJ și ale partidelor?? Dispar norme!!!

  5. Nu ar mai trebui sa se aprobe clase de seral la liceele tehnologice, ci doar la 1-2 licee teoretice, pe județ. Oamenii de peste 35 ani nu sunt interesați de vreo nouă meserie ci doresc să aibă liceul terminat. Eventual forma FR, ID. La liceele tehnologice, și la zi se aprobă clase, fără nicio noimă, pentru elevii cu medii de 3 și 4 la evaluarea națională, li se dau burse, prânz și transport gratuit, fără exmatriculare, doar sa fie prezenți. Evident că se cheltuie bani multi pe salarii fiindcă sunt unii care au mult peste norma. Sunt specializări care nu au cadre de specialitate că mulți au vârsta de pensionare, manuale din anii 75, dar, da, ore cu duiumul, cate 9 ore pe săptămână de tehnologie și cu tot cu practica încă vreo 6, 3-4 săptămâni de practica comasata. Evident și ore de cultura generala tot cu duiumul, fără sens. Se aprobă la greu, clase chiar și cu dubla tripla specializare, fără resursă umană, să acopere toți absolvenții de a opta cu medii și de 1, care au liber sa intre la liceu. Apoi apar pe lista rușinii că nu au luat bacul…Cu astfel de nivel, evident că nu au cum. Inspectoratele sunt de vina că aprobă cifra de școlarizare. Profesori trecuți de 62-65-70 ani, salarii maxime in grila și câte 1,5 norme. Să se facă o evidență a necesarului, strict pe o normă didactica. Oare cum poate gândi cineva aberația că la seral vin „elevii” de 40-45-50 ani să intre să facă practici comasate de cate 5 săptămâni!! cate 6 ore pe zi, la agentul economic??? sau sa vina la ore de la 16 zilnic. Nu mai aprobați clase de seral. Cate una la câțiva ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Tensiuni între Republica Moldova și Transnistria: Separatiștii anunță că majorează tarifele la energie pentru școlile cu predare în limba română, după ce Chișinăul obligă firmele transnistrene să achite taxe vamale în bugetul Moldovei

Începutul anului a adus tensiuni între Republica Moldova și regiunea separatistă nerecunoscută Transnistria. Guvernul de la Chișinău a decis să implementeze din ianuarie prevederile Codului Fiscal votate încă din 2021…
Vezi articolul

Președintele Ilie Bolojan, despre decizia SNSPA de a-l nominaliza pe Donald Trump la Premiul Nobel pentru Pace: Nu cred că o astfel de nominalizare afectează relațiile internaționale. Nu am fost consultat / Dacă se ajunge efectiv la o pace în Ucraina, într-o situație în care nu doar se încetează focul, ci se găsește o formulă pentru o pace stabilă, atunci cu siguranță ar fi o mare realizare

Președintele interimar Ilie Bolojan a declarat astăzi, referitor la decizia SNSPA de a-l nominaliza pe Donald Trump la Premiul Nobel pentru Pace, că nu crede „că o astfel de nominalizare…
Vezi articolul

Organizație studențească din Iași: Legea învățământului superior include anomalii care îi afectează pe doctoranzii înmatriculați înainte de intrarea ei în vigoare și trebuie modificată

Organizația ieșeană Liga Studenților afirmă, într-un comunicat emis marți, că noua Lege a învățământului superior îi afectează pe doctoranzii înmatriculați înainte de intrarea ei în vigoare, între altele prin scurtarea…
Vezi articolul

„Redefinirea meritului” în rândul elevilor, în varianta ministrului Educației și Cercetării Daniel David – analiză pe clasa a IX-a în București: un elev cu media 9.10 va primi bursă de merit, în timp ce alți elevi cu media 9.95 nu vor primi burse de merit

Șase dintre cei șapte elevi admiși cu media 9.95 la Colegiul Național „Sfântul Sava”, profilul Real, specializarea Științe ale Naturii, nu vor primi bursă de merit, întrucât nu se încadrează…
Vezi articolul

Luciana Antoci, consilier pe Educație al premierului Bolojan, despre analfabetismul funcțional în rândul elevilor: Este un fenomen care nici nu începe, nici nu se termină la școală / Pe de o parte, este vorba despre timpul îndelungat pe care îl petrec în mediul online. Pe de altă parte, în România nu se citește

Consilierul pe probleme de Educație al premierului Ilie Bolojan, Luciana Antoci, a declarat că nu profesorii sunt vinovați pentru analfabetismul funcțional în rândul elevilor, ci că acesta este un fenomen…
Vezi articolul