Ședință la Ministerul Educației astăzi, la ora 14, pe tema violenței în școli. Cristache, liderul Federației părinților: Sancțiuni, inclusiv prin destituirea din funcție, pentru directorii care nu raportează incidentele minore, ajungându-se la situații grave de violență

5.495 de vizualizări
Iulian Cristache / Foto: Facebook.com
Astăzi, la ora 14, va avea loc o ședință la Ministerul Educației și vor participa Ligia Deca, reprezentanții Consiliului Național al Elevilor, cei ai Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți și sindicatele, potrivit surselor edupedu.ro. Tema ședinței este violența în școli, iar printre măsurile propuse de Federația părinților se numără și „sancțiuni, inclusiv prin destituirea din funcție, pentru directorii unităților de învățământ care nu raportează incidentele minore şi nu iau măsurile care se impun, ajungându-se la situații grave de violență”, transmite Iulian Cristache.

Federația Națională a Părinților mai propune „reglementarea prin lege a obligativității parcurgerii unui program de consiliere de către elevul care a săvârșit un act de violență”.

„Efectuarea analizei de risc pentru toate unitățile de învățământ și instalarea de sisteme de supraveghere acolo unde se impune, chiar și numai la nivelul unor săli de clasă în care există riscul producerii unor incidente” și „introducerea în Statutul Elevilor a unor sancțiuni mai aspre pentru elevii care săvârșesc acte de violență” se regăsesc pe listă.

Redăm mesajul lui Iulian Cristache:

Astăzi, la ora 14, va avea loc la Ministerul Educației o întâlnire de lucru având ca subiect creșterea alarmantă a cazurilor de violență în școli.

Federația Națională a Părinților va propune câteva măsuri ce trebuie implementate urgent pentru a stopa violența în școli:

1. Asigurarea în statul de personal a unui post de paznic pentru unitățile de învățământ care nu au asigurată paza de către consiliile locale;

2. Efectuarea analizei de risc pentru toate unitățile de învățământ și instalarea de sisteme de supraveghere acolo unde se impune, chiar și numai la nivelul unor săli de clasă în care există riscul producerii unor incidente;

3. Reglementarea prin lege a obligativității parcurgerii unui program de consiliere de către elevul care a săvârșit un act de violență;

4. Acțiuni de prevenție în școli susținute în comun de către specialiștii din cadrul poliției și al DGASPC;

5. Difuzarea în cadrul orelor de consiliere (dirigenție) a unor materiale video realizate de experți pe acest subiect;

6. Introducerea în Statutul Elevilor a unor sancțiuni mai aspre pentru elevii care săvârșesc acte de violență;

7. Asigurarea consilierii psihologice pentru victimele unui act de violență;

8. Luarea de măsuri pentru funcționarea, în mod real, a comisiilor pentru prevenirea şi eliminarea violenței din unitățile de învățământ;

9. Implicarea activă a specialiștilor din cadrul DGASPC la nivelul familiilor din care provin elevii care săvârșesc acte de violență;

10. Sancțiuni, inclusiv prin destituirea din funcție, pentru directorii unităților de învățământ care nu raportează incidentele minore şi nu iau măsurile care se impun, ajungându-se la situații grave de violență.

Federația Națională a Părinților solicită colaborarea tuturor factorilor implicați: autorități, specialiști în domeniu, profesori, părinți și elevi pentru a stopa actele de violență din mediul școlar.


7 comments
  1. Buna seara! Un astfel de proiect este indicat sa intre in vigoare cat mai repede, dar cu masuri aspre asupra elevilor- agresori. Cu simpla mustrare din partea invatatorului, dirigintelui, directorului nu se face nimic. Ar trebui exclusi din scoli…Nu este posibil ca de exemplu, un copil bun la invatatura, apreciat de profesori, invatator , linistit sa fie supus bullyng- ului zilnic de catre anumiti colegi ( piedici , impinsaturi, palme date peste fata, sa i se dea cu sticla de apa in cap, sa i sa zica prostule, idiotule, sa fie amenintat ca daca va spune va pati si mai rau). Trebuie facut ceva URGENT! Dar trebuie implementate masuri aspre asupra agresorilor, asa se poate stopa violenta in scoli. Un singur paznic nu este suficient, ce sa pazeasca mai intai? Ce se intampla in curtea scolii sau in interiorul scolii? In clase este violenta cea mai multa, chiar din clasele primare…ar trebui camere video in salile de curs, functionale…

  2. violență în școli????nu se poate….eeee unde sunt școlile de corecție????bai aceștia la violență se răspunde cu violență la pătrat…altfel elevul nostru stăpânul nostru nu înțelege….mai vorbim.cand primul cadru didactic va fi linșat sau doamne ferește ucis.

  3. Las invita pe d-ul Cristachi să gestioneze activitatea unei singure școli în perioada unei singure zile, din perspectiva siguranței elevilor. Menirea unui dascăl presupune activități de factură polițienească?

  4. Tot secrete discuțiile, nu?
    Cu cine se discută?
    Cu Ministerul care a decapitat obligațiile elevilor prin noul ROFUIP lăsând doar drepturile?

    Acum cereți sanctiuni?
    Prea puțin și prea târziu.
    Sistemul de educație este deja în moarte clinică.

    Doar o intervenție fermă chiar radicală cu reguli stricte mai poate salva ceva.

    În toată această ,, melodramă ” în care toți se prefac preocupați de interesul elevului, profesorii, singura categorie profesională fără statut, sunt doar un decor prăfuit, o cantitate neglijabilă.

    Voi veți inventa școala fără profesori!
    De la România eșuată la România inexistentă!

  5. Rugămintea este să se vina prin scoli. Să se observe ceea ce se întâmplă la Nicolae Coculescu din Scornicești, unde directorul se comportă cu cadrele didactice îngrozitor, iar pe elevi ii instiga împotriva profesorilor.
    Doamna ministru, cum s au promovat concursurile de directori în Olt? Verificați!

    1. Doamna ministru, cum s au promovat concursurile de directori în Olt? Verificați!

      pe competență, ca în toată România
      😂😂😂😂😂😂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Emil Drăghici, Asociația Comunelor din România, după întâlnirea cu ministrul Educației Daniel David: Deciziile se iau doar uitându-se la cifre, oamenii sunt considerați niște cifre, fără empatie, fără conștiință, rațiune / Este o formă aspră, chiar spurcată, prin care izgonesc copiii din localități, să-i rupă complet de mediul în care trăiesc

Critică dură a măsurilor din Educație din partea președintelui Asociației Comunelor din România, Emil Drăghici. Acesta a declarat pentru Edupedu.ro că le consideră „cele mai păguboase” pentru statul român. Declarația…
Vezi articolul

Notele fantomă de la Titularizare: Ministerul educației anunță 7.076 de note modificate la contestații, dintre care 5.076 majorate sau micșorate. Nu se știe ce s-a întâmplat cu restul de 2.000 de note prezentate ca „modificate”

Sunt 2.000 de note anunțate drept „modificate” de Ministerul Educației la Titularizare 2024 în urma contestațiilor, despre care instituția nu spune dacă s-au mărit ori au fost micșorate sau, de…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai lansează pe piață un aparat care măsoară calitatea aerului și eficiența energetică a clădirilor, realizat de cercetătorii săi

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță că lansează pe piață aparatul SmartRadon, un sistem de monitorizare a calității aerului din clădiri. Aparatul este dezvoltat și testat de cercetătorii Universității, precizează instituția într-un…
Vezi articolul

Vicepreședinta Comisiei Europene responsabilă cu educația, Roxana Mînzatu: Europa suferă de un deficit de competențe în economie. 1 din 3 adolescenți nu deține competențe de bază. Dacă nu investim în competențele oamenilor, nu vom putea face față tranzițiilor de pe piața muncii

„Europa suferă de un deficit de competențe în economie, iar asta afectează productivitatea muncii”, avertizează vicepreședinta executivă a Comisiei Europene responsabilă pentru competențe, locuri de muncă de calitate și pregătire,…
Vezi articolul