Sfaturi împotriva agresiunilor din mediul online, pentru copii și tineri, de la Centrul de Asistență Educațională Iași

964 de vizualizări
Foto: © Nadezhda1906 | Dreamstime.com
Sfaturi pentru combaterea fenomenului de bullying în mediul online, pe rețelele de socializare, au fost precizate de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași, pentru elevi și tineri, într-o postare pe Facebook.

Cei de la CJRAE menționează că, de cele mai multe ori, cyberbullying-ul este diferit de bullying-ul din viața reală, față în față, pentru că agresorul se ascunde în spatele ecranului, iar victima este vulnerabilă oricare ar fi acela.

Postarea vine în contextul în care, scrie CJRAE Iași, pe 30 ianuarie se marchează Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli.

„Bullying-ul online arată adesea diferit de bullying-ul care are loc prin interacțiunea față în față, în primul rând pentru că, indiferent unde s-ar afla, victima poate fi la dispoziția unui agresor ce se ascunde în spatele ecranului. Fiind un „joc” foarte dăunător, este important ca fiecare copil să știe ce ar fi bine să facă dacă s-ar afla într-o astfel de situație:

  • Scrie agresorului un mesaj public, solicitându-i să se oprească. Inițial, ar putea fi suficient să îi ceri persoanei respective să nu te mai deranjeze. Dacă însă continuă, scrie un comentariu public pentru a-i transmite că nu ești de acord cu comportamentul lui. A face o postare publică și a ști că alți oameni vă pot citi comentariile l-ar putea face să se oprească.
  • Ignoră-i mesajele răutăcioase. Dacă agresorul nu se oprește, ar fi bine să te abții de la a mai răspunde la postările, comentariile, mesajele sau apelurile lui. Nu poți controla ce fac oamenii din jur, ci doar modul în care reacționezi tu la ceea ce fac ei. Cyberbully-ii caută o reacție, așa că răspunsul tău nu va face decât să înrăutățească lucrurile. Este mult mai probabil ca cyberbullying-ul să dispară dacă agresorul nu primește niciun răspuns.
  • Salvează dovezile de hărțuire cibernetică. Fără dovezi cyberbullying-ul nu există. Poți să faci o captură de ecran sau poți salva fiecare text, mesaj instant, postare pe rețelele sociale. Înregistrează ora și data la care a fost trimis fiecare mesaj.
  • Blochează agresorul pe toate platformele online și pe telefon. Eviți astfel posibilitatea ca acea persoană să mai comunice direct cu tine.
  • Spune-i unui adult de încredere că ești agresat cibernetic. Dacă ești tentat să lași problema să se rezolve de la sine, mesajul pe care-l va primi agresorul este că nu primește nicio sancțiune pentru comportamentul lui. Cere ajutorul adulților pentru a rezolva problema.
  • Raportează agresorul furnizorilor de servicii și site-urilor de socializare. Hărțuirea cibernetică încalcă de obicei termenii și condițiile stabilite de site-urile de social media, furnizorii de telefoane mobile și alți furnizori de servicii. Furnizorul poate decide să sancționeze agresorul sau să-i șteargă contul ca urmare a raportării tale”.
Foto: CJRAE Iași – Facebook.com

Don’t bully, be a friend! este o campanie de prevenire a bullying-ului în mediul școlar, prin care CJRAE Iași își propune să marcheze Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli (30 ianuarie)”, se mai arată în mesajul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași.

Foto: © Nadezhda1906 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Vezi și:
Ce declanșează comportamentul cyberstalkerilor. Diana Ioaneș, psiholog școlar: Stalker-ul, la încheierea unei relații, trăiește un sentiment de abandon exagerat de puternic, reiterat pe fondul unui atașament nesigur din copilărie. Care este forma corectă de parenting care poate proteja victimele
Cyberstalking. Cum ne protejăm copiii de agresorii de pe social media. Psihologul Domnica Petrovai: Degeaba le oferim copiilor lecții despre emoții la școală, dacă în relația cu adulții din școală și de acasă ei nu simt siguranță, sprijin și sunt criticați, învinovățiți, ignorați sau pedepsiți


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testele grilă la examene înseamnă creștere artificială a ratei de promovare. Simulările de BAC și Evaluare se transformă într-un experiment – Elevii critică dur Ministerul Educației

Elevii critică dur Ministerul Educației, pentru transformarea simulării examenelor într-un „experiment nefundamentat”. Introducerea a minimum 30% subiecte grilă la Evaluarea Națională și la Bacalaureat arată dorința de a crește artificial rata…
Vezi articolul

Inspectorii școlari, trimiși în școli de Ministerul Educației să verifice criteriile specifice de înscriere la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță și creșă, după ce ar fi fost reclamații că „depășesc cadrul legal”

Inspectoratele școlare trebuie să verifice dacă școlile aplică noile prevederi privind repartizarea aleatorie a elevilor la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță. Potrivit unei note…
Vezi articolul

Un elev de la Olimpiada de Biologie, etapa județeană din Prahova, s-a calificat la etapa națională după intervenția Ministerului Educației, deși a marcat neregulamentar, pe foaie, răspunsurile la grile / ISJ: Elevul a inversat simbolurile pentru răspunsuri corecte și greșite

Un elev din județul Prahova, participant la Olimpiada de Biologie, etapa județeană de duminică, 17 martie, a marcat într-un mod diferit de cel regulamentar pe lucrare răspunsurile la grila –…
Vezi articolul

Școlile cu clase gimnaziale sunt atenționate să folosească modulul informatic obligatoriu MATE pentru identificarea copiilor în risc de abandon școlar – document. Reducerea părăsirii timpurii a școlii, „cea mai importantă” prioritate pentru Ministerul Educației, potrivit ISJ Mureș

Școlile care au clase gimnaziale sunt atenționate să utilizeze modulul informatic MATE în scopul colectării datelor privind identificarea copiilor care intenționează să părăsească sistemul de învățământ, potrivit unei informări a…
Vezi articolul

Subiecte și răspunsuri Olimpiada de Limba maghiară, etapa județeană. Descarcă ce au primit elevii la „Mikes Kelemen” 2024, de la școlile cu predare în limba maghiară sau în română

Subiectele și baremele de corectare pentru Olimpiada de Limbi materne – maghiară (ONLLMMK), de la etapa județeană de sâmbătă, 23 martie, au fost publicate de Ministerul Educației pe subiecte.edu.ro. Edupedu.ro redă…
Vezi articolul