Standardele minimale pentru titlurile de profesor și conferențiar – Sindicatul Gaudeamus al cadrelor didactice din Universitatea din București se alătură criticilor: Consultarea publică este „lipsită de coerență și de rezultat”

6.714 vizualizări
Foto: © Picsfive | Dreamstime.com
Standardele minimale naționale pentru conferirea titlurilor de conferențiar și profesor universitar, a atestatului de abilitare și a diplomei de doctor, supuse consultărilor publice de către Ministerul Educației, stârnesc critici și din partea unuia dintre sindicatele active în cadrul Universității din București, anume Sindicatul Personalului Didactic Gaudeamus. Acesta anunță, printr-un comunicat transmis Edupedu.ro, că este alături de cadrele didactice ale Facultății de Chimie din cadrul UB, care recent și-au exprimat nemulțumirea față de aceste standarde.

Potrivit Gaudeamus, „din păcate, consultarea publică în privința celor mai recente standarde CNATDCU, lansată cu întârziere de Ministerul Educației este lipsită de coerență și de rezultat, prin procedura consultării ministerul mimând doar îndeplinirea unei obligații legale, nefiind interesat de o discuție amplă și serioasă cu privire la consecințele majore ale modificării standardelor minimale pentru obținerea titlurilor didactice de conferențiar și de profesor”.

Organizația sindicală își face cunoscută poziția la o săptămână după ce Ministerul Educației a anunțat dezbateri publice, pe specializări, pe tema Standardelor minimale, după ce perioada scurtă dedicată inițial consultărilor a stârnit critici. Dezbaterile publice se desfășoară la nivelul fiecărei comisii de specialitate CNATDCU, în perioada 27 martie – 20 mai, potrivit calendarului anunțat de Minister.

Sindicatul Gaudeamus invocă trei motive pentru susținerea acordată cadrelor de la Facultatea de Chimie:

  • Faptul că între elaborarea standardelor se suprapune cu transformarea CNATDCU dintr-un Consiliu Național într-o Comisie Națională, „o nouă entitate, cu atribuții distincte”.
  • Argumentele transmise de reprezentanții Facultății de Chimie față de propunerile de standarde elaborate de Comisia de profil a actualului CNATDCU
  • Faptul că „schimbarea periodică a standardelor irită, mai mult sau mai puțin, întrega comunitate academică, deoarece la nivel sindical, de-a lungul anilor, s-au exprimat numeroase păreri și se generează suficiente comentarii vizând modificarea regulilor în timpul jocului, prin ignorarea legilor sau favorizând anumite specializări comparativ cu altele”.

Propunerile de standarde minimale naționale au fost puse inițial în consultare publică acum o lună,  Ele au atras recomandări, dar și critici în cadrul procedurilor de consultare publică. În chiar ultima zi, pe 22 martie, cele aferente domeniului chimie erau contestate de profesori ai Facultății de Chimie a Universității din București, după cum Edupedu.ro a scris aici.

Iar Edupedu.ro a semnalat un memoriu al unei facultăți a Universității Al.I. Cuza din Iași, transmis săptămâna trecută, prin care erau ridicate obiecții față de standardele minimale pentru domeniile Sociologie, Științe Administrative și ale Comunicării, profesorii ieșeni obiectând totodată față de durata redusă a dezbaterii pe această temă: memoriul arăta că o consultare adecvată „a lipsit cu desăvârșire fiind impuse o serie de criterii fără niciun fel de argumentare sau de explicare a principiilor care au stat la baza delimitării acestora”.

Comunicatul sindicatului Gaudeamus, integral:

Citește și:

CALENDAR Ministerul Educației anunță dezbateri publice, pe specializări, privind Standardele minimale naționale pentru titlurile de profesor și conferențiar, atestatul de abilitare și diploma de doctor, după o perioadă scurtă de consultări, care a stârnit critici până în ultima clipă
Standardele minimale pentru titlurile de conferențiar și profesor universitar, diploma de doctor și atestatul de abilitare, puse în dezbatere publică de Ministerul Educației, cu întârziere
Standardele minimale pentru titlurile de conferențiar și profesor universitar, diploma de doctor și atestatul de abilitare în domeniul chimie, contestate de profesori ai Facultății de Chimie – Universitatea din București
Noile standarde minimale propuse pentru titlurile de conferențiar și profesor în domeniile Sociologie, Științe Administrative și ale Comunicării nu includ indicatori pentru componenta didactică / Era nevoie de o dezbatere mult mai largă – Memoriul unei Facultăți a Universității Al. I. Cuza din Iași

Foto: © Picsfive | Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


3 comments
  1. Ma intreb daca membrii din acest sindicat se pricep la conditiile minimale
    cerute unor posturi didactice? Ce experienta au? Pare caraghios ca un
    sindicat sa se “bage” in probleme de experti in chimie (sau alt domeniu)!

    1. Pai este Sindicatul Personalului Didactic Gaudeamus – membrii sunt profesori de la Universitatea Bucuresti! Poate si de la Chimie…

    2. Dumneata domnle profesor ești Gigi Contra la orice subiect legat promovarea din universități. Nici nu contează dacă ești pe lângă subiect sau nu, dar trebuie să comentez i ceva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Broșura de admitere la liceu 2023 va fi publicată de inspectoratele școlare pe 8 mai, potrivit calendarului oficial / Ședințele cu părinții pentru consilierea la înscriere și alegerea liceului pot avea loc și online, între 15 mai și 9 iunie – document ISMB

Broșura de admitere la liceu 2023 urmează să fie publicată de către inspectoratele școlare în data de 8 mai, potrivit calendarului oficial. Acest lucru înseamnă că elevii de clasa a…
Vezi articolul

Cercetătorul Dacian Dolean – Rezultatele PISA 2022, primele concluzii: România iese în evidență clasându-se pe ultimul loc dintre toate țările participante la capitolul echitate educațională. Acest lucru poate însemna și că performanța multor elevi e dependentă de măsura în care părinții își permit să plătească meditații

Au fost publicate rezultatele testării PISA 2022, iar performanțele elevilor din România la acest test indică cel puțin trei concluzii importante: În plus, rezultatele plasează România pe locul 4 în…
Vezi articolul

În a cincea zi a anului școlar 2023-2024, Ministerul Educației a reușit să pornească aplicația SIIIR – surse. Acum, profesorii și secretariatele școlilor trebuie să adauge manual elevii în fiecare clasă/grupă

Ministerul Educației a reușit să actualizeze aplicația SIIIR (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România – n.red) pentru anul școlar 2023-2024, potrivit surselor Eduepdu.ro. Acum, secretariatele școlilor vor adăuga manual…
Vezi articolul