Studenții facultăților din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca au protestat, nemulțimiți de decizia ministerului Educației de a reveni la cursuri cu prezență fizică în plin semestru II / Mesaje de pe pancarte: ”2 luni de chirie, cât 2 ani de pandemie”, ”Fizic în teorie, dar fără bani de chirie”

24.406 vizualizări
protest studenti UBB
Foto: Facebook Asociația Studenților Contabili RATIO
În jur de 250 de studenți ai Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca au protestat azi în fața sediului instituției, din cauza deciziei ministerului Educației de a renunța la cursurile online, ca urmare a ridicării stării de alertă, scrie cluj24. Studenții se plâng că mulți dintre ei au părăsit locuințele în care stăteau cu chirie sau locurile din cămine, pe perioada pandemiei, când cursurile se desfășurau online, iar acum nu își pot găsi chirii într-un timp atât de scurt de 2 săptămâni (n. red pe 28 martie reîncep cursurile cu prezență fizică la UBB).
  • Organizația Studenților UBB a pregătit un memoriu pe care îl va trimite către Ministerul Educației marți la prima oră

În fața sediului central al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca 250 de studenți s-au strâns luni seara, nemulțumiți de faptul că ministerul Educației a decis să se revină la cursuri cu prezență fizică, cu o perioadă de tranziție de cel mult o lună. Senatul UBB a aprobat azi revenirea la cursuri în format clasic din 28 martie, sau cel târziu din 4 aprilie.

Protestatarii au purtat banderole roșii pe braț și pancarte cu mesaje precum ”Ziceți că ajutați, dar voi ne abandonați”, ”2 luni de chirie, cât 2 ani de pandemie”, ”Vrem să stăm în amfiteatre, prin decizii calculate”, ”Voi doar promovați abandonul universitar” , ”Fizic în teorie, dar fără bani de chirie”, ”Două luni de chirie, aproape tâlhărie”, ”În martie se iau flori, nu chirii”, scrie Cluj24.ro. Un student a adus un afiș în care apare poza ministrului Sorin Cîmpeanu și un text referitor la celebra garsonieră de 11 mp din Cluj-Napoca: ”Chiria pentru 11 metri pătrați, tot voi ne-o achitați?”.

Informații de context

„Anunțul Ministerului Educației, privind revenirea în totalitate la învățământul fizic, a reprezentat o serie de declarații haotice, care au bulversat întreaga comunitate Universitară”, conform reprezentanților studenților din Cluj.

Astfel, ei susțin ca decizia să fie luată de universitate, nu de minister: „Mai mult, să se analizeze capacitatea de cazare, domeniile de studiu ale universității, cadrele didactice disponibile și aparatura necesară pentru a oferi educație calitativă, nu grăbită”. 

Aceștia sunt de părere că revenirea la formatul fizic este un lucru dorit de studenți, „dar momentul în care Ministerul Educației a decis să aibă loc această “revenire” nu este unul deloc potrivit. Perioada de tranziție menționată nu este corespunzătoare punctului din anul universitar în care ne aflăm, aceasta fiind mult prea bruscă, mulți studenți neavând posibilitatea de a se întoarce la cursuri și seminare fizice într-un timp atât de scurt”. 

În anunț se mai arată că „acum, studenții se văd puși în situația ca în câteva zile, în așa numita “perioadă de tranziție”, să își găsească o locuință în orașul de studiu, ceea ce implică costuri semnificative, neprevăzute, pe care nu și le permit.

Florin Unghianu, președintele Organizației Studenților din UBB (OSUBB), a declarat pentru Cluj24: ”Speranța noastră este să putem duce protestul și la nivelul altor centre universitare pentru a deveni cunoscută poziția noastră. Vrem respectarea OUG nr. 99 de anul trecut și să se păstreze activitatea didactică așa cum a stabilit fiecare universitate de la începutul anului universitar. Asta cerem ministrului Educației”, a spus Unghianu.

Rectorul Universității, prof. conf. dr. Daniel David a subliniat că s-ar mai fi putut continua sistemul online totuși până la finalul anului universitar: “Dacă acest sistem (n. red online) a fost bun doi ani pentru a susține diplome ale universităților românești, nu poate să fie atât de catastrofic – chiar nu putem spune asta! – să îl mai aplicăm câteva, puține luni din semestrul II. Asta pentru a nu bulversa organizarea semestrului și viața comunității academice și pentru a nu favoriza abandonul școlar. Anul universitar 2022-2023 implementat în formatul clasic acreditat, îmbogățit cu variante online (după adaptări legislative)”.


7 comments
  1. Ce rost mai are scoala fizic? Ne mutam toti on-line si gata. Asa, ca in Matrix. Încercati să mai gândiți si singuri și nu va mai lăsați manipulați!

  2. Dar cand se ia decizia sa se faca hibrid, considerati ca unii studenti pot plati chirii pentru 1 zi sau 2 de fizic in cursul saptamanii sau pot face naveta ? De ce se lasa la organizarea si aprecierea fierarei universitati ? Atunci sa se desfiinteze Ministerul Invatamantului ca si asa nu fac nimic.
    Personal nu sunt deacord cu hibrid. Ori toti online ori toti fizic.
    Am platit chirie campus 1 an in speranta ca se da drumul pentru fizic, apoi sa faca doar 1 zi fizic… acele laboratoare, ateliere. Nu este corect.
    Sau poate cei din invatamant li se pare ca noi parintii dam pe dinafara cu banii, stam in fotoliu in buricul bucurestiului.
    In agara de comoditatea cursurilor online, sa se scoata aceste laboratoare de 1 zi sa nu mai platim chiriiUMSAV Bucuresti a fscut fizic zi de zi. E pisibil ada ceva? Si altii onlibe sau la aprecierea universitatilor.
    De parca pe mine ma intreaba daca vreau sau nu sa platesc chirie.

  3. Sunt curios, daca nu sunt ipocriti, cati din acesti protestatari au dat examenele pe bune….stiu cazuri, chiar in cadrul Universitatii din Cluj, in care studentii platesc 100 euro profesorilor sau studentilor mai buni sa dea examenul in locul lor, in online evident, pentru ca fizic nu prea se poate..

    Ce facem apoi cu acesti studenti cand vor intra in piata muncii?! Vor fi praf si pulbere ….au o diploma mincinoasa care este muncita de altii….Este absolut descalificant pentru cei care au fost onesti si au invatat….la finalul facultatii unii iti vor flutura diploma pe la nas desi nu s-au stresat decat sa le dea parintii bani pentru plata examenelor, iar ulterior, cu ajutorul pilelor si relatiilor vor ocupa locurilor de munca tocmai ale celor care sunt corecti….si se mai mira apoi ca pleaca lumea din tara…pai cum sa nu plece cand vad doar lipsa de perspectiva, coruptie, minciuna, incompetenta, etc.

    Coruptia si minciuna trebuie taiata din radacini, inclusiv la acest nivel.

    1. Stai omule liniștit că-n țara asta nu-ți găsești job pe bază de diplome (adevărate sau false) ci pe bază de mită sau rude/prieteni în locul unde vrei să închei contractul de muncă. Eu cu liceu în domeniul economic administrativ, facultate de drept, curs de contabilitate, limbă engleză și germană și certificat de șef formație în pompieristică (fie în public, fie privat), nu sunt lăsat să lucrez nici măcar ca stagiar dar îmi aduc aminte de acea știre în care o chelneriță, fără studii și experiență în domeniu, a fost angajată ca inginer pentru că acolo avea o sumedenie de rude. Deci, prost să fi noroc să ai!

  4. La UMF Iași a fost aceeași poveste și nu am avut nici un cuvant se spus, de anul trecut am trecut în format fizic, stagii in amfiteatru și cursuri online inițial. A trebuit să ne descurcăm, nu au luat niciodată o decizie corectă în favoarea noastră, a studenților 🙁

  5. Nu avem timp . O perioadă de tranziție durează la multe instituții din țară 3 luni.
    Suntem studenți români și in străinătate, ce facem cine ne platesc drumurile, de unde banii pentru chirie și cămine?
    Sa nu spun ca pentru a platie o chirie trebuie sa mai plătim și un comision?
    Cum au fost acreditate diplomele de anul trecut?
    Nu se tine cont de eforturile fizice și psihice?
    De ce nu se respecta dreptul la învățământ, de ce nu se respecta dreptul constituțional al studentului.
    De ce nu se tine cont?
    Consider o bataie de joc , consider ca toți studenți României sa iese pe strazi in toate orașele.
    Noi cei din diaspora venim in acest sprijin.
    Felicitări colegi.

  6. Încă o dovadă ,că oierii( meserie frumoasă cei drept!) nu au ce căuta prin ministere , darămite să le și conducă. Politica a distrus sistemul de învățământ pentru că ,din cauza lipsei lor de pregătire și cultură,nu aveau acces la aceste funcții,iar dorința de a combate inteligența până în adâncul prostiei a rezultat la acest măcel al studiului la nivel universitar. Am întâlnit profesori universitari care nu știu să predea o informație , plictisiți,obosiți ,care nu știu să deschidă o aplicație și te apuca greata când aștepți ca ei să îți măsoare nivelul de inteligență.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GRAFIC cazurile de COVID-19 din școli, în scădere, raportează Ministerul Educației / Peste 19.000 de elevi și peste 4.700 de angajați din sistemul de educație au coronavirus / Peste 23% din testele rapide pozitive au fost confirmate false, după testarea PCR

În ultima săptămână s-a înregistrat o scădere a numărului de infectări cu SARS-CoV-2 în mediul școlar și, implicit, a numărului de clase și unități cu activitate organizată în sistem online,…
Vezi articolul

Decizia pentru vaccinarea anti-COVID a copiilor de 5-11 ani este așteptată la mijlocul lunii decembrie de la Agenția Europeană pentru Medicamente / Gheorghiță: Doza va fi o treime din vaccinul Pfizer pentru adulți

Președintele campaniei naționale de vaccinare, Valeriu Gheorghiță, a anunțat, marți, într-o conferință de presă, că decizia pentru vaccinarea anti-COVID a copiilor de 5-11 ani este așteptată la mijlocul lunii decembrie…
Vezi articolul