Studiu Oxford: Folosirea tehnologiei de către tineri a devenit mai puțin asociată cu depresia în ultimul deceniu, dar utilizarea rețelelor sociale a devenit semnificativ legată de problemele emoționale ale adolescenților

663 de vizualizări
adolescenti telefon tehnologie
Foto: Pexels.com
Este o „legătură infimă” între folosirea tehnologiei de către adolescenți și eventualele lor probleme de sănătate mintală, conform unui nou studiu al Universității Oxford din Marea Britanie publicat recent în Clinical Psychological Science, citat de BBC. La studiu au participat peste 430.000 de adolescenți de 15 ani din Statele Unite ale Americii și Marea Britanie. Specialiștii remarcă totuși o creștere a asocierilor dintre folosirea rețelelor de socializare și problemele emoționale ale adolescenților.

Cercetătorii au comparat indicatori de sănătate mintală precum depresia și problemele emoționale cu vizionarea emisiunilor la televizor, utilizarea rețelelor sociale și utilizarea dispozitivelor. S-au găsit mici scăderi în asocierea dintre televiziune și utilizarea rețelelor sociale și depresie, la cei care au completat chestionarele în perioada studiată, din 1991 până în 2019.

Totodată, a existat o creștere mică a asocierii între alte problemele emoționale și utilizarea rețelelor sociale, deși cercetătorii au observat în ambele cazuri că schimbarea a fost ușoară.

„Nu am putut găsi diferența dintre impactul pe care îl are social-media și sănătatea mintală în 2010 versus 2019. (…) Nu spunem că mai puțini oameni fericiți folosesc rețelele sociale. Spunem doar că legătura nu mai este atât de puternică.”, afirmă Profesorul Andrew Przybylski, co-autor al studiului, pentru BBC.

Participanții la studiu au fost chestionați cu ajutorul unor întrebări de tipul celor cu scală de apreciere. Au fost întrebați cât timp petrec pe device-uri și pe rețelele sociale, dar nu concret și în ce mod se folosesc de mediul digital.

„Rezultatele au fost diferite, în funcție de tipurile de tehnologie și de impactul acestora în privința sănătății mintale: folosirea tehnologiei a devenit mai puțin asociată cu depresia în ultimul deceniu, dar utilizarea social-media a devenit mai puternic asociată cu problemele emoționale. (…) Prin urmare, există puține dovezi privind creșterea asocierilor dintre folosirea tehnologiei de către adolescenți și sănătatea lor mintală. Informațiile despre noile suporturi digitale au fost colectate pentru un timp relativ scurt; tragerea unor concluzii ferme cu privire la modificările asocierilor cu sănătatea lor mintală poate fi prematură”, menționează autorii studiului.

Context

Pe de o parte, există studii care sugerează că rețelele sociale și utilizarea dispozitivelor sunt dăunătoare pentru sănătatea mintală a adolescenților, acestea sunt considerate inexacte, iar datele pe care s-ar putea baza sunt incomplete pentru tehnologiile mai noi.

Pe de altă parte, impactul tehnologiei asupra sănătății mintale a adolescenților și copiilor este totuși un subiect complex și în curs de dezvoltare; există o serie de rapoarte care indică o relație dăunătoare între cele două părți. Spre exemplu, pentru copiii mai mici, cu vârsta sub cinci ani, Organizația Mondială a Sănătății a recomandat în 2019 să nu petreacă mai mult de o oră în fața ecranului, pe zi, pentru a nu ignora activitatea fizică.

Pentru adolescenți, există numeroase rapoarte care leagă utilizarea rețelelor sociale de creșterea ratei de suicid și depresie. Într-o serie de studii, rapoarte și sondaje, adolescentele par să fie deosebit de afectate.

Vezi studiul complet în jurnalul Clinical Psychological Science.

Foto: Pexels.com

Citește și:
Concursul “Rada Mihalcea” pentru Tinerii Cercetători în Știință și Inginerie / Aplicații până pe 10 iunie 2021, premii de șase mii de dolari
DOSAR Titularizare – Fișa de înscriere la concursurile de ocupare a posturilor didactice 2021 a fost publicată. Cazierul judiciar și adeverința de integritate comportamentală nu mai sunt necesare
DOCUMENT Subiectele date la concursul pentru directorii de Case de Asigurări de Sănătate, la care au promovat doar 5 candidați din 33 prezenți și 54 înscriși


1 comment
  1. Aceste studii un adesea in spate investitori din zona IT. Adevarul se vede cel mai bine direct la clase, unde Instagramul a facut ravagii printre mintile adolescentilor. As putea aprecia cu usurinta ca peste 70% dintre elevi utilizeaza astazi abuziv Instagram si TikTok, iar problemele pe care le-au capatat sunt foarte grave. Deficitul de atentie este majoritar. Nici macar nu se pot concentra sa copieze ceva corect de pe tabla. Principalele lor preocupari sunt selfie-urile, instastory-urile, muzica foarte proasta si relatiile cu altiii asemenea lor. Numai profesoara intr-un liceu sa nu fii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Detașare în interesul învățământului 2024. În perioada 8-17 mai se înregistrează acordurile pentru detașare la școală și la inspectoratele școlare / Model de cerere

În perioada 8-17 mai are loc înregistrarea acordurilor pentru detașare în interesul învățământului, la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare, potrivit potrivit metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025. Probele practice/orale…
Vezi articolul

Tătaru, despre declarația pe propria răspundere pe care trebuie să o completeze părinții: Nici nu am avut pretenţia ca părintele să se erijeze într-un medic, dar să ne dea nişte simptome pe care le-a avut în ultima perioadă

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a afirmat sâmbătă că părinţii trebuie să completeze declaraţia pe propria răspundere atunci când copilul lor va merge la şcoală, documentul respectiv constituind un element de…
Vezi articolul

Profesoara Dana Papadima, despre lipsa de predictibilitate din educație: Fiecare diriguitor al învățământului suferă de vocație adamică. Eu sunt Adam și de acum, fără să țin cont de absolut nimic, creez ceva care mie mi se pare providențial

„După atâția ani de educație, constat ca Noica, că fiecare diriguitor al învățământului suferă de ce se cheamă vocație adamică. Eu sunt Adam și de acum din momentul zero, fără…
Vezi articolul

Bacalaureatul la limba română înseamnă cinci opere. E o mare greșeală pentru că astfel se impune nivelul de lectură. Dacă pregătești elevi încă din clasa a IX-a, în funcție de subiectele de la BAC, este clar că elevul nu va citi niciodată nimic, spune profesorul de limba română Emil Munteanu

Profesorul de limba și literatura română, Emil Munteanu, de la Colegiul Naţional Iaşi spune că Bacalaureatul „înseamnă doar câteva opere, adică îl condamni pe elev în cel mai bun caz…
Vezi articolul

Intervențiile sistemice în educație trebuie să iasă din zona gri, a improvizației, și trebuie să se bazeze pe date, evidențe științifice solide, iar evaluările internaționale comparative sunt esențiale, spune ministrul Educației

Intervențiile sistemice în educație trebuie să iasă din zona gri, a improvizației, și trebuie să se bazeze pe date, evidențe științifice solide, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a spus,…
Vezi articolul

OFICIAL Pentru încadrarea și menținerea în funcție, profesorii sunt obligați să prezinte un certificat medical, cazierul juridic și certificatul de integritate comportamentală – ROFUIP 2024

Profesorii sunt obligați să prezinte un certificat medical, eliberat de medicul specializat de medicina muncii, care atestă că sunt apți pentru prestarea activităţii în învățământ, precum și cazierul judiciar și…
Vezi articolul