Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârste sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți

3.454 de vizualizări
Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com
Copiii cu vârste sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.

Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare .

„Se pot infecta și le pot transmite celorlalți, dar o fac mai puțin frecvent decât adulții”, spune Kári Stefánsson, directorul executiv al deCODE. Această analiză face parte dintr-o serie recentă de studii la scară largă care susțin concluzia că adulții infectați prezintă un pericol mai mare pentru copii decât copiii pentru adulți. cercetările acestea ar putea ajuta autoritățile să decidă când sau dacă vor închide școlile, știind că astfel de întreruperi a procesului de educație dăunează grav copiilor pe termen lung.

Rata de infectare depinde de doi factori: cât de des se infectează copiii cu coronavirus și cât de ușor transmit boala altora. Dacă elevii ar fi foarte sensibili și extrem de infecțioși, școlile ar provoca probabil noi focare de COVID-19, la fel ca în cazul gripei.

Cel mai bun mod de a înțelege felul în care s-ar putea produce transmiterea între copii și adulți ar fi monitorizarea constantă a familiilor sănătoase cu copii de vârstă școlară pentru a vedea dacă se infectează. Testând frecvent, oamenii de știință ar prinde infecții pe măsură ce apar, fiind clar cine s-a îmbolnăvit primul. Islanda și deCODE pun acest lucru în practică prin efectuarea de teste și urmărirea stării de sănătate a familiilor, examinând mai mult de jumătate din populația țării: oricine a fost expus a fost pus în carantină, izolându-l de comunitate, dar expunându-și deseori familiile.

Privind diferența dintre adulți și copii în aceste carantine, deCODE a constatat că cei mici joacă un rol minor în transmisie. Islanda nu și-a închis niciodată școlile elementare, deși a închis liceele la vârful primului val de pandemie. Datele din valul din septembrie susțin ideea că elevii mai mici sunt mai puțin susceptibili să se îmbolnăvească sau să îi infecteze pe alții.

Stefánsson este în curs de publicare a acestor rezultate într-un jurnal evaluat de colegi, dar el spune că setul de date meticuloase este concludent pentru transmiterea coronavirusului în islanda. Stefánsson avertizează că dacă totul, cu excepția școlilor și a centrelor de îngrijire a copiilor, este închis, copiii ar deveni apoi una dintre sursele principale de transmitere. El explică faptul că, deși riscul individual ar putea fi scăzut în rândul tinerilor, școlile vor avea încă focare. Asta înseamnă că întrebarea nu devine una științifică, ci mai degrabă ce nivel de risc este pregătită să accepte societatea pentru a ține copiii la școală: „Cu ce ​​ești dispus să trăiești?” întreabă el.

Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Belgia: Testare în masă a elevilor, pentru a vedea cât de mult se transmite coronavirusul în școli
O comparație “periculoasă”: Ce explicații caută guvernul României pentru închiderea la grămadă a școlilor, în timp ce alte țări le țin deschise sau caută soluții nuanțate
Revista Nature: De ce școlile nu sunt, probabil, puncte de răspândire intensă Covid-19
Contra curentului: Un studiu al unor cercetători britanici, publicat în Lancet, pune sub semnul întrebării impactul închiderii școlilor în criza Covid-19, susține că decizia ar fi bazată pe prea puține date


4 comments
  1. Deci scolile si gradinitele ar trebui deschise ? Copiii nu mai sunt „raspandaci” ? Acum o jumatate de an se spunea ca dimpotriva, combinatia nefericita e transmiterea virusului de la copii la varstnici ! Mai intelege cineva ceva ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației și Cercetării: A fost eliminată obligația școlilor de a stabili criterii de departajare pentru bursele de merit din anul școlar 2025-2026, în cazul mediilor egale / Toate tipurile de burse sunt condiționate de media 10 la purtare și de prezența școlară

Ministerul Educației și Cercetării a anunțat că a fost eliminată obligația școlilor de a stabili criterii de departajare pentru bursele de merit din anul școlar 2025-2026, în cazul mediilor egale,…
Vezi articolul

Evaluarea Națională de la finalul clasei a VI-a începe marți, 27 mai, de la ora 13, cu proba la Limba română. Elevii au la dispoziție 60 de minute pentru rezolvarea subiectelor / Limba modernă a fost eliminată de la Evaluarea Națională de clasa a VI-a

Marți, 27 mai,  începe Evaluarea Națională la clasa a VI-a, cu proba scrisă la Limbă și comunicare, potrivit calendarului oficial. Elevii de clasa a VI-a vor avea la dispoziție 60 de…
Vezi articolul

Pentru prima dată vor fi colectate date și despre cadre didactice „persoane non-binare” care au competențe digitale, potrivit ghidului de formare a profesorilor în pedagogie digitală, pus în consultare de Ministerul Educației

Datele despre cadrele didactice care vor avea competențe digitale la finalul formărilor din apelul „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”, lansat de Ministerul Educației în dezbatere, vor fi…
Vezi articolul

Produceți mai multe instrumente de inteligență artificială care să ușureze munca profesorilor – apel al autorităților britanice pentru companiile de tehnologie, care primesc acces special la resursele educaționale ale Departamentului pentru Educație de la Londra

Guvernul britanic a îndemnat companiile tehnologie  să creeze instrumente de inteligență artificială destinate profesorilor, instrumente care să reducă volumul de muncă al acestora, potrivit The Guardian. Publicația precizează că reprezentanții…
Vezi articolul

BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a 2025 – citire. Elevii au primit un text din „Povestea anotimpurilor” după Maria Dorina Pașca / La ultima cerință au avut de explicat care este anotimpul lor preferat

Subiectele date miercuri la Evaluarea Națională de la finalul clasei a II-a au avut un text suport din „Povestea anotimpurilor” după Maria Dorina Pașca, conform documentelor primite de elevi la…
Vezi articolul

Concurs metodiști 2023-2024. Înscrierile pentru profesorii care pot face inspecții, deschise de mai multe inspectorate școlare – documente / Rezultatele finale se publică până pe 6 octombrie, transmite Ministerul Educației

Înscrierile pentru profesorii care vor să devină metodiști, să îndrume profesori debutanți sau activități de mentorat și să poată lua parte la inspecțiile de specialitate, au fost deschise de către…
Vezi articolul