Studiu PWC: Educația, pe locul doi în topul domeniilor din România în care se vor crea cele mai multe locuri de muncă bazate pe noile tehnologii

1.538 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Cele mai multe joburi vor fi create în sănătate și educație, potrivit celui mai recent raport publicat de compania de consultanţă PriceWaterhouseCoopers, care analizează impactul noilor tehnologii asupra pieței forței de muncă din România în următorii 10 ani. De partea cealaltă, domenii ca industria manufacturieră, agricultura și utilitățile au locurile de muncă ce prezintă cea mai mare probabilitate de a fi înlocuite sau automatizate, mai arată studiul.

Aproximativ 275 de mii de joburi pot fi pierdute în următorii 10 ani, prin automatizare sau din cauza inadaptării/nefolosirii în domeniile respective a noilor tehnologii, avertizează autorii analizei.

Educația, pe de altă parte, este în topul domeniilor în care vor fi create în total 325.000 de noi locuri de muncă, în următorul deceniu, alături de Sănătate, Financiar, HoReCa, sectorul Minier sau al Informațiilor. Raportul arată o majorare cu 17 procente în Educație, mai mult decât dublă față de următorul domeniu clasat – Financiar (+7%). Sănătatea este pe primul loc, cu un potențial de creștere de aproape 23%.

SURSA: PWC

Este esențial să găsim oamenii potriviți care să ocupe aceste 325 de mii de noi joburi, pentru că în mod cateoric sistemul de educație formală din prezent nu poate crea oamenii potriviți pentru aceste locuri de muncă. Unii dintre ei sunt deja pe piața muncii, alții vor intra pe piața muncii pentru că sunt încă la școală, așa că provocările cele mai mari sunt să îi formăm pe acești oameni în aşa fel încât economia să îşi atingă potențialul”, a declarat Oana Munteanu, Senior Manager PwC România, la evenimentul de lansare a PwC’s Workforce Disruption Index.

În total, aproximativ 600.000 de locuri de muncă vor fi afectate, în bine sau în rău, de introducerea noilor tehnologii. Asta înseamnă aproape 10% din populația ocupată a României. Aceste noi tehnologii și joburile nou create pot aduce o contribuție la creșterea Produsului Intern Brut (PIB) al României de 66 miliarde dolari, până în anul 2029, arată estimările specialiştilor.

SURSA: PWC

România cheltuieşte la nivel guvernamental cel mai puțin pe Educație din toată Uniunea Europeană, doar 2,8%, potrivit Eurostat. Aproape jumătate în comparație cu media UE de 4,6% și de trei ori mai puțin ca țările nordice.

Dezvoltarea abilităților digitale ale angajaților devine vitală și, totodată, trebuie încurajate parteneriatele cu instituțiile guvernamentale pentru a căuta zone de interes comun, cum ar fi infrastructura, educația sau sănătatea, în care e nevoie de investiții pentru a stimula adoptarea noilor tehnologii. În lipsa investițiilor, nu pot apărea noi locuri de muncă în sectoare esențiale. Mai mult, în cazul economiilor vulnerabile la automatizare și la schimbarea modelelor de afaceri, există riscul destul de mare ca unele locuri de muncă să dispară. Prin urmare, preocuparea pentru educație și recalificare, inclusiv a guvernelor, poate să atenueze presiunea asupra persoanelor cu abilități care vor fi tot mai puțin cerute pe piața muncii în viitor”, a declarat la evenimentul de prezentare a raportului Ionuț Sas, Partener PwC România.

FOTO: School photo created by freepik – www.freepik.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Retrași din titularizare, dar ce le-a dat dreptul să dea examen de angajare în școală? Modulul psihopedagogic făcut în facultate, la finalul căruia au maximum 3 ore de predare – Oana Badea, fost secretar de stat

Au ieșit din examenul de angajare în școală după ce au văzut subiectele, și acum cer să poată fi suplinitori chiar dacă au abandonat titularizarea. Sunt aproape 4.000 de persoane,…
Vezi articolul

CNE, reacție la ghidul de predare online: Elevii au obligația de a participa la cursurile online, dar ministerul nu asigura un cadru legal care să permită achiziționarea infrastructurii, ceea ce e profund discriminatoriu

Elevii au obligația de a participa la cursurile online, dar ministerul nu asigura un cadru legal care să permită achiziționarea infrastructurii pentru elevi și pentru profesori, ceea ce e profund…
Vezi articolul

Platformă World Vision de consultare pentru cadrele didactice, lansată cu ajutorul unui chestionar: 96% dintre profesorii participanți la sondaj și-ar dori să fie întrebați când se iau decizii în educație

96% dintre profesorii chestionați de World Vision România într-un sondaj spun că își doresc să fie consultați prin chestionare privind decizii în domeniul educației școlare (75% în mare măsură și…
Vezi articolul