Sunt persoanele inteligente implicate mai des în acțiuni de întrajutorare? – Laboratorul de Științe Cognitive din București

263 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
“Un studiu recent a descoperit o legătură pozitivă semnificativă între comportamentul prosocial și nivelul de inteligență. Astfel, șansele ca persoanele cu un nivel mai ridicat de inteligență să se comporte în moduri care contribuie la bunăstarea celorlalți sunt mai mari, datorită nivelurilor mai înalte de empatie și a identității morale dezvoltate”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București.

Specialiștii în științe cognitive spun că “posibilele explicații fac referire la faptul ca persoanelor mai inteligente le este mai ușor să înțeleagă beneficiile pe termen lung ale comportamentului social, precum și să înțeleagă nevoile, preocupările și dorințele altora, preluarea perspectivei și înțelegerea empatică bazându-se pe abilitățile cognitive.

De asemenea, o altă explicație ar fi că persoanele cu un nivel mai ridicat de inteligență ar putea avea mai multe șanse să se autoidentifice ca persoane morale și să considere această identitate ca fiind centrală pentru conceptul lor de sine. Prin urmare, identitatea morală dezvoltată încurajează oamenii să se implice într-un comportament prosocial, deoarece se aliniază la conceptul lor de sine”.

Imagine de Sasin Tipchai de la Pixabay

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea, despre noile reguli de evaluare a școlilor doctorale: Marea greșeală este că s-a mers pe criterii minimale. Uniformizează, nu stimulează deloc competiția. Se evită din nou rankingul, adică să arătăm unde se face doctorat de calitate

Universitățile încep procesul de evaluare a școlilor doctorale, după 10 ani în care nu au fost inspectate și după scandaluri de plagiat care au zguduit din temelii învățământul superior și…
Vezi articolul

Cazul “straniu” al școlii online care a entuziasmat o comunitate. Predarea creativă, accesul la tehnologie și adaptarea la un nou curriculum- lecția unei municipalități din Norvegia

Când școlile au trecut online, în primăvară, din cauza pandemiei Covid-19, majoritatea covârșitoare a studiilor din țările lumii au arătat provocările, dificultățile și neajunsurile de care s-au lovit elevii, profesorii…
Vezi articolul

Proiectul de strategie pentru digitalizarea educației, redus de la aproape 100 de pagini la un subcapitol de 4 pagini și jumătate în proiectul “România Educată”. Ce rămâne?

Dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și profesorilor, includerea educației digitale în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, consolidarea infrastructurii și elemente precum securitatea cibernetică sunt principalele prevederi pe tema…
Vezi articolul