Tații au un “efect unic” asupra rezultatelor la învățătură ale copiilor, în școala primară – studiu

12.107 vizualizări
Foto: Freepik.com
Copiii ai căror tați le citesc și se joacă cu ei înregistrează o creștere “ușoară, dar semnificativă” a rezultatelor la învățătură, în școala primară, susține un nou studiu realizat de specialiști de la Universitatea din Leeds, citat de The Guardian. Potrivit studiului, fie și numai 10 minute pe zi de activități tată-copil au rezultate.

Potrivit studiului, activitățile copiilor împreună cu tatăl au un efect “unic și important” asupra rezultatelor educaționale. Atunci când au loc în faza preșcolară, ele produc un avantaj educațional copiilor în primul an de școală, iar o implicare a tatălui atunci când copilul are cinci ani duce la performanțe mai bune atunci când copilul are șapte ani, efectul fiind mai pronunțat în cazul matematicii.

Studiul afirmă că, în timp ce activitățile cu tații au un impact asupra rezultatelor educaționale, mamele au un impact mai puternic asupra comportamentelor emoționale și sociale ale copiilor.

Autorii studiului recomandă ca școlile și grădinițele să solicite, dacă pot, contactele ambilor părinți, pentru a dezvolta strategii pentru o implicare mai mare și a taților. 

  • Potrivit lui Helen Norman, cercetătoarea de la Universitatea din Leeds care a condus echipa din spatele studiului, “mamele tind în continuare să își asume rolul de principal responsabil pentru îngrijirea copilului și, drept urmare, tind să desfășoare cele mai multe astfel de activități, dar dacă tații se implică activ în îngrijirea copiilor, acest lucru crește în mod semnificativ probabilitatea ca acei copii să obțină rezultate mai bune în școala primară. De aceea este esențial să încurajăm și să sprijinim tații să împartă cu mamele activitățile de îngrijire a copilului, dintr-o fază timpurie în viața copilului”.


1 comment
  1. 100% de acord.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației: O problemă este din modul în care se predă la clasă. În loc să ne concentrăm pe învățarea vizibilă de către fiecare copil și pe sinteză, analiză, da, consolidarea pe ce înseamnă informație de bază, cultură generală, încercăm să facem mult din toate

„Deși am făcut o reformă curriculară acolo, deși specialiștii ne spun că programele sunt aerisite la clasă, copiii resimt în continuare o încărcare prea mare, spun ei, pe anumite discipline,…
Vezi articolul

VIDEO Raluca Turcan (PNL), ministru al Muncii și vicepremier în guvernele Orban și Cîțu: Un profesor cu studii de lungă durată e plătit mai slab decât un muncitor în construcții sau un angajat în agricultură

Profesorii au ajuns să aibă salarii mai mici decât decât muncitorii în construcții sau agricultură, a spus Raluca Turcan, vicepreședinte PNL și fost ministru al Muncii și vicepremier în guvernele…
Vezi articolul

EXCLUSIV „Avem de purtat un război de proporții împotriva agresorului rus”, în care pentru copii prioritare sunt supraviețuirea fizică și posibilitatea de a continua să învețe – Serghei Kvit, fost ministru și specialist în educație din Ucraina / Apel pentru sprijinirea refugiaților și izolarea academică a Rusiei

Pentru copiii ucraineni, prioritățile acum “țin pur și simplu de supraviețuirea fizică și, bineînțeles, de a le oferi posibilitatea de a continua să învețe”, atrage atenția, într-un mesaj transmis la…
Vezi articolul

Daniel David: Eu nu pot să garantez că nu vor scădea salariile profesorilor în școli, în sensul că nu eu iau decizia. Eu pot să garantez că acest ministru al Educației și Cercetării va apăra acest lucru

Ministrul Educației Daniel David a fost întrebat dacă poate garanta „cu mandatul pe masă” că salariile profesorilor nu vor scădea de la 1 ianuarie 2026, în contextul declarației făcute miercuri…
Vezi articolul