Testare obligatorie bisăptămânală pentru elevii și personalul didactic, nedidactic și auxiliar din școli, solicitată de Consiliul Național al Elevilor. Organizația remarcă lipsa de coerență la nivel înalt: Stânga nu știe ce face dreapta în Guvernul României

20.765 de vizualizări
Foto: CNE
Într-un comunicat de presă al Consiliului Național al Elevilor (CNE), reprezentanții acestora susțin că “impredictibilitatea din sistem și lipsa de asumare a unor decizii ferme și adaptate contextului în care ne aflăm nu fac altceva decât să degradeze calitatea învățământului, dar și să expună elevii și personalul din învățământ la riscuri deosebit de crescute din punct de vedere epidemiologic”.

CNE cere “introducerea obligativității testării bisăptămânale pentru elevii și personalul didactic, nedidactic și auxiliar”, dar și “stabilirea unui prag de incidență de la care să se dispună trecerea la cursuri exclusiv online” pentru a nu mai fi martori la “cum clasele din România ajung să își închidă, rând pe rând, ușile, sau cum numărul de elevi și profesori infectați crește de la o zi la altă într-un ritm îngrijorător”.

Declarațiile acestora vin în contextul în care Raed Arafat a declarat pe 31 ianuarie că specialiștii vor analiza impactul testelor de salivă din școli și dacă se va continua sau nu cu ele: „O să fie probabil analizat impactul lor, dacă sunt de continuat sau nu. Asta urmează să se spună, dacă vom continua sau nu, dar asta normal că se discută și cu Ministerul Educației, cu Ministerul Sănătății, cu experții în epidemiologie și se va decide dacă au, într-adevăr, să zicem o valoare adăugată, sau nu. Dacă vom considera că sunt fără valoare adăugată, este posibil să decidem să le oprim” – pe larg, aici.

EduPedu.ro a scris ieri, 4 februarie, că invitat să spună ce părere are despre declarația lui Raed Arafat în legătură cu posibilitatea ca testele de salivă să fie scoase din școli, ministrul Educației a declarat, la Digi24: „eu n-am auzit acest lucru. Și dacă ar fi adevărat, aș pune întrebarea: ‘dacă sunt scoase testele pe bază de salivă din școli, cu ce le înlocuim?'”.

Astfel, elevii susțin, în document, că “în plină evoluție a valului cinci al pandemiei de COVID-19, suntem din nou martorii lipsei de coerență din declarațiile guvernanților, care la aproape doi ani de la debutul pandemiei par că încă nu au înțeles faptul că una din cele mai mari priorități pe care ar trebui să le aibă la acest moment este menținerea unui dialog constant, atât la nivel instituțional, cu autoritățile responsabile de implementarea măsurilor de prevenție împotriva Coronavirusului, cât și cu partenerii de dialog social, care să fie axat pe identificarea unor soluții la problemele care sunt din ce în ce mai des semnalate din teritoriu”, consideră aceștia.

Comunicatul, redat mai jos:

“De curând, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a atras atenția asupra faptului că există posibilitatea renunțării la folosirea testelor non-invazive pe bază de salivă în unitățile de învățământ, în cazul în care specialiștii constată că acestea sunt ineficiente. Ca răspuns la aceste afirmații, ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a menționat faptul că aceste informații nu ar fi ajuns în atenția Ministerului Educației.

În plină evoluție a valului cinci al pandemiei de COVID-19, suntem din nou martorii lipsei de coerență din declarațiile guvernanților, care la aproape doi ani de la debutul pandemiei par că încă nu au înțeles faptul că una din cele mai mari priorități pe care ar trebui să le aibă la acest moment este menținerea unui dialog constant, atât la nivel instituțional, cu autoritățile responsabile de implementarea măsurilor de prevenție împotriva Coronavirusului, cât și cu partenerii de dialog social, care să fie axat pe identificarea unor soluții la problemele care sunt din ce în ce mai des semnalate din teritoriu. Astfel, impredictibilitatea din sistem și lipsa de asumare a unor decizii ferme și adaptate contextului în care ne aflăm nu fac altceva decât să degradeze calitatea învățământului, dar și să expună elevii și personalul din învățământ la riscuri deosebit de crescute din punct de vedere epidemiologic.

Consiliul Național al Elevilor consideră testarea un act indispensabil pentru menținerea școlilor deschise cu prezență fizică pentru cât mai multă vreme. La acest moment, atragem atenția asupra faptului că menținerea procesului de testare a elevilor și profesorilor reprezintă, poate, unica metodă prin care autoritățile pot asigura un minimum de siguranță pentru elevi și profesori, testele reprezentând, în fond, un mijloc prin care putem preveni apariția unor forme severe de boală în rândul celor implicați în actul didactic.

Cu toate acestea, trebuie subliniat faptul că lipsa unor măsuri complementare, care să reducă semnificativ riscurile de infectare din comunitățile școlare, precum descentralizarea deciziei de suspendare a cursurilor fizice, prin adoptarea unei matrici de calcul a riscului epidemiologic dintr-o unitate de învățământ, introducerea obligativității testării bisăptămânale pentru elevii și personalul didactic, nedidactic și auxiliar, modificarea pragului de infectări la care se decide suspendarea cursurilor cu prezență fizică a unei clase/a unei școli sau stabilirea unui prag de incidență de la care să se dispună trecerea la cursuri exclusiv online, ne aduce în poziția în care suntem obligați să privim cum clasele din România ajung să își închidă, rând pe rând, ușile, sau cum numărul de elevi și profesori infectați crește de la o zi la altă într-un ritm îngrijorător.

Mai mult decât atât, Consiliul Național al Elevilor își exprimă dezacordul cu privire la abordarea Ministerului Educației și a Ministerului Sănătății, care, până la acest moment, nu au răspuns solicitării venite din partea elevilor reprezentanți de a organiza o întâlnire de lucru, în cadrul căreia să fie aduși la aceeași masă decidenți, experți în epidemiologie și reprezentanți ai membrilor comunității școlare, în așa fel încât să fie identificate soluții la problemele întâmpinate în teritoriu și să fie discutate.

„Din nou, stânga nu știe ce face dreapta în Guvernul României, motiv pentru care ne putem pune o legitimă întrebare referitoare la importanța pe care autoritățile o acordă măsurilor ce trebuie adoptate în vederea asigurării siguranței pentru milioane de elevi și profesori. Acum, mai mult ca oricând, avem nevoie ca testarea cu teste non-invazive să continue, iar suspendarea acestui proces ar reprezenta o lipsă clară de responsabilitate din partea autorităților, în contextul în care vârful celui de-al cincilea val nici măcar nu a fost atins”, a declarat Robert Avram, președintele interimar al Consiliului Național al Elevilor”, se arată în comunicat.

Vezi și: Ministrul Educației spune că nu a auzit declarația publică de la Guvern a lui Raed Arafat că „este posibil să oprim” testele de salivă pentru elevi, dacă „sunt fără valoare adăugată”
31 ianuarie – VIDEO Arafat: Vom analiza impactul testelor de salivă din școli să vedem dacă vom continua sau nu

17 comments
  1. Exact. Le fac degeaba copiii. ☹️. Fetița mea a luat virusul de la un alt copil din clasa (nu zic cu răutate, departe de mine acest gând). Ea n a dus greu boala, dar eu am crezut ca mor☹️. Și, în timp ce ea era pozitiva i am făcut un test de la scoala și a ieșit negativ😑.

  2. În fiecare săptămână ne deplasăm la inspectoratele școlare județene, fiecare cum apucă și pe banii noștri, să ridicăm testele! Nu interesează pe nimeni dacă nu îți poți asigura orele de curs sau dacă ai resurse la dispoziție!

  3. Ce sa zic,mulțumesc consiliul elevilor, Doamne Ajuta! Fiindcă eu nu sunt de acord cu nicio măsură și nu sunt de acord cu asta iar în felul ăsta pot intra online și îmi fac cruce pe toate porcăriile voastre. Mare chestie,că oricum la ce școală facem mai bine așa,că măcar scap de profa aia de mate comunistă și rea,învăț de la meditații și de pe eduboom.ro unde mi-am făcut abonament,in timpul orelor inutile ca și ed socială că oricum in ora aceea stau și desenez cerculețe pe caiet ca să fac sa treacă timpul mai repede. Că oricum,noi avem acum în online o colega care răspunde numa ea copiază de pe brainly,și zice că nu poate să vina,că vezi Doamne e speriata de guvi,și sta cu bunica-sa. Macar am motiv sa intru in online că refuz sa mă testez daca se aplica ce au solicitat elevii ăștia. Da ce daca aia-i șmecheră nu pot fi și eu? Când mă pune o profa sa pun masca nu o pun o iau în derâdere,și stau în penultimele bănci că sa nu o pun,și în rest jumate din 26 de elevi câți suntem în clasa is vaccinați . Da sa stea aia-n clasa.@Alexandru apropo la ce ai zis: Noi, profesorii, putem preda numai de acasa, online, ca sa nu va contaminam, iar voi, elevii, veți sta in banci testati toti obligatoriu (nu optional, cum a decis domnul Câmpeanu), ca sa nu va contaminati intre voi. Alexandru apropo Nice idea. Ce fain ar fi. Și să-l văz pe șeful clasei un coleg de-al nostru cum aduce și conectează proiectorul că sa vedem profа, și să stea gen sa ne supravegheze daca stam pe telefoane,dar o sa fie înțelegator,că oricum și el o să stea. Ce s-ar mai promova plagiatul in felul acesta. Ne-am face întreceri pt plagiatorul elev al anului în frunte cu premier ministru pe site-uri de statistici. Îmi și văd numele: Un Elev,locul 1 cu felicitari.

  4. Doamne ferește!!!Trăim într-o lume nebuna.Consiliul elevilor sa_si vada de învățat!!!!Sau sunteți finanțați să spuneți asemenea aberații?

  5. Teste PCR, pentru că cele antigen cu salivă nu sunt concludente, nu sunt sigure. Multe sunt fals negative, elevii vin la școală și transmit boala. La fel și profesorii. Sau banii puteau fi folosiți pentru a achiziționa tablete, elevii rămâneau online o perioadă, bineînțeles cu camera deschisă, cu evaluare corectă.

  6. Elevii au un cuvant de spus in ce priveste educatia lor. Dinozaurii astia din minister, plagiatorul – sef de guvern si politicienii inapoiati ar trebui sa asculte si sa inteleaga atat cat ii duce pe ei mintea.

    Invatamantul asta fizic impus de tractorist si zambila nu este atat de minunat pe cat ne lasa ei sa intelegem. Cu 12 elevi in clasa (din 34) proful face o lectie hibrid, cu laptopul pe catedra. Cei de acasa nici nu prea aud nici si nu prea inteleg ce se vorbeste in clasa. Microfonul ala si camera de la laptop nu sunt gandite pentru invatamant online sincron.
    Lectia de fizica este tinuta de proful de sport, pentru ca ala de fizica e in carantina. Asta este invatamantul pandemico-fizico-pesedisto-penelist si tractoristo-finlandez. O mare varza.

  7. Consiliul Elevilor să-și vadă de treabă lui, adică de partea de învățământ. Sa lase sănătatea celor care sunt in domeniu. Nu este el în măsura sa impună asemenea reguli. Hai, la învățat carte!!

    1. Sa si vada de treaba lui,dar pe spinarea elevilor se sparge prostia celor “din domeniu”.
      Eu inteleg ca online nu e ok,dar nici sanatatea nu e?

    2. Păi asta și vor să invete….dar în siguranță,nu trebuie să îi trimiteți dvs la învățat…și cu toată stima și respectul pentru cei din domeniu au cam demonstrat că sunt depășiți de situație…aliniem tot la comunitatea europeană (certificate verzi, teste PCR) dar testele făcute copiiilor in școli de ce nu ?de ce nu urmăm exemplul lor ? 2 zile pe săptămâna luni și joi elevi si tot personalul didactic și auxiliar se testează în școală…

  8. Sunt parinte si NU sunt de acord cu testarea obligatorie,daca esti vaccinat nu ti se intampla nimic,mai bine s-ar introduce vaccinarea obligatorie,cred ca ar fi mult mai utila,oricum ma gandesc ca daca nu vor sa se vaccineze inseamna ca nu are de ce sa le fie frica si atunci de ce sa ma testez tot eu care sunt vaccinata,sa protejez pe cine?Pe cei care nu cred in virus!?Din partea mea Multe salve pentru cei nevaccinati!

    1. Cunosc mai multe persoane care chiar și după a 3-a doză s-au îmbolnăvit, au transmis și altora; chiar în acest moment am o colegă spitalizată. Deci…testarea este justificată.

    2. Mă minunez ce citesc..
      De la vaccin ți se trage, oare?
      De ce te afectează testarea, atâta timp cât și tu te poți îmbolnăvi, cucoană?
      Nu am înțelesce su vrut săspui cu asta: ,,Din partea mea Multe salve pentru cei nevaccinati!” dar, din omenie îți doresc înzecit același lucru!

    3. Astora care v-a bagat frica in oase, eu zic sa stati numai in case. Sigur asa veti fi protejati. Sa nu uitati totusi sa va testati! Si sa ne lasati pe noi ceilalti in pace! Mare ti-e gradina Doamne!

  9. Noi, profesorii, putem preda numai de acasa, online, ca sa nu va contaminam, iar voi, elevii, veți sta in banci testati toti obligatoriu (nu optional, cum a decis domnul Câmpeanu), ca sa nu va contaminati intre voi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ministerul Finanțelor, condus de Florin Cîțu, a refuzat să aloce 10 milioane de lei din fondul de rezervă pentru vaccinarea copiilor anti-rujeolă și anti-poliomielită pe motiv că nu a fost explicată urgența situației

O adresă trimisă de la Ministerul Finanțelor în 6 august către Ministerul Sănătății, consultată de G4Media.ro, arată că Finanțele – minister condus atunci interimar de Florin Cîțu – au refuzat…
Vezi articolul

Guvernul va analiza unde se duc banii de educație și va propune măsuri de eficientizare a cheltuielilor publice în domeniu / Un memorandum arată că “s-au făcut eforturi” pentru creșterea alocărilor bugetare, dar fără rezultate “satisfăcătoare”

Guvernul a adoptat, în ședința de miercuri, un memorandum prin care este aprobată analiza modului cum au fost cheltuiți, în anii recenți, banii de educație, pentru a vedea care sunt…
Vezi articolul

Astăzi primesc cei 500 de lei pentru tichetele educaționale pentru rechizite aproape 100.000 de beneficiari care au deja carduri / Cei care au intrat în program anul acesta vor primi cardurile în octombrie și banii în noiembrie, la 2 luni după începerea școlii

Peste 97.000 de beneficiari care au deja cardurile pentru tichetele educaționale din programul „Sprijin educațional, pe bază de tichete sociale pe suport electronic, pentru elevii cei mai dezavantajați”, primesc azi…
Vezi articolul

Până săptămâna viitoare, școlile se pot înscrie în competiția DigiEduHack, care are ca obiectiv identificarea de soluții inovatoare la provocările educației în era digitală

În perioada 9 – 10 noiembrie 2021 are loc DigiEduHack, competiție organizată de Comisia Europeană care are ca obiectiv identificarea unor soluții inovatoare la provocările din domeniul educației în era digitală. Înscrierea organizațiilor-gazdă…
Vezi articolul